RS 2.0 TSI DSG 2010

Thokozanoah

Forumguru
Zo.....eerst vanmiddag even naar Hans Sloot om het inlaattraject te laten reinigen. De RS houdt behoorlijk in in koude toestand, geen foutcode's of andere gekke dingen te vinden. Wel op advies van Hans overgestapt op Loodvrij 98 ipv 95, daardoor loopt de auto in warme toestand veel gladder.
Ben benieuwd of de reiniging nog wat brengt....:pieker:
 

CDK

Forumguru
Laat maar weten wat de motorreiniging je oplevert aub! Wat kost dat bij Hans?
 

CDK

Forumguru
oeps dat is fors...., met de groupbuy vorige maand bij Celtemp in Ridderkerk was diezelfde reiniging 100,- je zal het resultaat vast merken :jaja:
 

Thokozanoah

Forumguru
oeps dat is fors...., met de groupbuy vorige maand bij Celtemp in Ridderkerk was diezelfde reiniging 100,- je zal het resultaat vast merken :jaja:

Maar ik heb de RS pas sinds 6 september.....als ik naar de dealer ga dan wordt er ongeveer 250 euro voor gerekend, die halen alleen alles uit elkaar en reinigen het. Middels de verhalen en tips op het forum ervoor gekozen om het door Hans te laten uitvoeren. En door het inhouden in koude toestand heb ik er nog eens 500 euro van de aankoopprijs afgepraat, hou dan altijd nog 300 over als het helpt.....en anders zoeken we verder......:fool:
En het kost mij 50 euro om naar Ridderkerk te rijden, Hans Sloot is naast de deur....dus zoveel scheelt het niet :pieker:
 

CDK

Forumguru
dat verandert de zaak inderdaad, goede actie van je om daar 500,- korting op te bedingen :thumbsup: ben erg benieuwd, omdat jij klachten hebt en de rest vooral preventief heeft laten reinigen.
 

Thokozanoah

Forumguru
Gisteren de inlaat reiniging ondergaan, door " tijdgebrek" maar een heel klein stukje gereden en nog niet echt wat gemerkt qua verbetering, straks maar ff in koude toestand proberen en hopen dat het inhouden cq gestotter over is, maar ik betwijfel het. Dan zullen we verder moeten zoeken, iemand suggesties?
 

Joske

Forumguru
Proficiat met de bolide, dikke RS :thumbsup:


maar ik begrijp het probleem niet helemaal, misschien moet je het wat duidelijker proberen uitleggen wat er juist het probleem is? Een koude motor houdt altijd wat in, de bestuurder zou dit zelf eigenlijk ook moeten doen.. :lezen: als je begrijpt wat ik bedoel? ;)

Een koude motor ga je toch niet zwaar belasten? Of is het zo dat zelfs als je rustig rijdt bij koude motor dat hij werkelijk "hikt" ?
 

Thokozanoah

Forumguru
Ik wilde er nog niet helemaal een technisch item van maken want dan zal ik een technisch topic moeten aanmaken. Maar een korte verduidelijking.....als ik de auto in de ochtend start en ik rij weg, dan zal de auto de eerste paar minuten bij constante snelheid behoorlijk bokken, de snelheid bedraagt dan rond de 50 km. Als de watertemperatuur rond de 90 aangeeft dan is het bokken weg en rijdt de RS probleemloos. Dit hoort niet bij de auto, en ik belast de auto sowieso niet met koude motor.
 

Joske

Forumguru
ok, dat is helder misschien toch even topic aanmaken in het O2 topic :)

is de wagen getuned btw?
 

Thokozanoah

Forumguru
De auto is niet getuned, gisteren wel bij JD geweest en de Stage 1 staat op het TTD lijstje, maar pas als de motor volledig goed loopt.....dus ook in koude toestand :jaja:
Maar Hans Sloot zal zich eerdaags over het probleem buigen, hij heeft al even gekeken en we moeten denken aan bougies of een sensor o.i.d. Hopelijk niet iets groots....
 

dirkkroneman

Forumguru
Probleem heb ik ook gehad. Auto gaf brandstofdruksensor aan. Is 2x vervangen, uiteindelijk bougies en kabels vervangen, geen last meer van gehad.
 

Thokozanoah

Forumguru
Probleem heb ik ook gehad. Auto gaf brandstofdruksensor aan. Is 2x vervangen, uiteindelijk bougies en kabels vervangen, geen last meer van gehad.

Mijn auto heeft ook een sporadische storing gehad aan een sensor ( of dit de brandstofdruksensor was weet ik niet, maar had wel iets te maken met de brandstof), maar voelt inderdaad aan als iets van bougies o.i.d. Kan ook maar zo zijn dat er verkeerde type bougies in zitten.... Maar dit zou uit te lezen zijn? Eerst deze week een lange rit voor de boeg en daarna maar ff een afspraak maken hij Hans Sloot.
 
Laatst bewerkt:

Thokozanoah

Forumguru
Dealer belde op om een afspraak te maken voor het verlagen, volgende week maandag :yeah:
Kijken ze meteen ff de bougies en kabels na :lezen:
Verder is mijn Pioneer avic-f9310 bt niet afgestemd op de auto, kan geen parkeersensoren en verstelling van de verwarming op het display zien....terwijl dit wel mogelijk moet zijn. Verder werkt de stuurwielbediening niet naar behoren. Kijken ze meteen ff na. Dan maar een keer minder uit eten deze maand :thumbsdown:
 

Race Eend

Forumguru
@Thokozanoah
Deze auto heeft geen bougiekabels, maar losse pen-bobines. Elke cilinder heeft dus zijn eigen bobine.
Een bobine zal het echter niet zijn, als deze problemen geven, dan heb je vol-gas problemen, niet stationair.

Bougies is een mogelijkheid, evenals een lekkage in het inlaattraject/carterventilatie. Brandstof door de olie, defecte verstuiver(s). Als je lambda na 1 a 2 minuten rijden aan gaat, gaat hij pas actief je brandstofmengsel corrigeren. In de eerste minuten van de rit is de lambda nog niet op temperatuur en kan de ecu dus nog niet met de lambda werken.
 

Antera

Donateur
Weer een mooie RS op de weg dat je er veel plezier aan mag beleven. Mocht je verlagen willen dan moet je maar eens en gil geven :-)
 
Bovenaan Onderaan