RS 2.0 TSI DSG 2010

Thokozanoah

Forumguru
Afgelopen week de auto bij de dealer gehad voor het inhouden in koude toestand.
Eindelijk is het verholpen en wat loopt de auto fijn:yeah:
Na de bougies te hebben vervangen ( waar het niet aan lag en weer de oude teruggezet, die hadden nog maar 20k gevonkt) en de bobine's te hebben gecontroleerd bleek het toch aan een vervuild inlaattraject te liggen. Ondanks het chemisch reinigen was het toch niet mooi schoon, nu heeft de dealer het traject losgemaakt en handmatig gereinigd, wat een wereld van verschil. Nu een weekje op vakantie en genieten van een perfect lopende RS :yeehaa:
 

louigi58

Senior Member
Dus bij chemisch reinigen heb je geen zekerheid dat het afdoende helpt. Merkte je totaal geen verschil na de chemische reiniging?
Je heb ook totaal geen visuele controle, jammer dat je geen foto's hebt van hoe vuil het inlaattraject na chemisch reinigen nog is.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Thokozanoah

Forumguru
In mijn
Dus bij chemisch reinigen heb je geen zekerheid dat het afdoende helpt. Merkte je totaal geen verschil na de chemische reiniging?
Je heb ook totaal geen visuele controle, jammer dat je geen foto's hebt van hoe vuil het inlaattraject na chemisch reinigen nog is.
In dit geval was het inlaattraject extreem verontreinigd, het komt zelden voor dat het zo smerig is. Ik merkte geen verschil na de reiniging.Er is geen controle nadien geweest. Bij dealer via het gasklephuis gecheckt en het inlaatspruitstuk verwijderd, zie foto. Wat jammer is dat is wel extra diagnose kosten kwijt ben aangezien de dealer eerst nog gezocht heeft bij bougies en bobine. Wel netjes beloofd door het bedrijf wat chemisch heeft gereinigd dat ik het geld van het chemisch reinigen terugkrijg.....
 

Bijlagen

  • image.jpg
    image.jpg
    158 KB · Weergaven: 53

ertromp

Forumguru
Dat zou netjes zijn als je je geld terug krijgt van het reinigen.
Ik dacht dat juist Hans Sloot een inspectie camera gebruikt maar dat is dus niet zo?
Juist bij een 1.8 of 2.0 TSI kun je perfect met een flexibele inspectie camera de voor en na situatie bekijken.
Heb dit zelf mogen doen tijdens de meet onlangs bij Celltemp op een 1.8 TSI waar je goed kon zien dat de verontreiniging weg is.
 

louigi58

Senior Member
Bij welke km stand praten we hier, de mijne heeft nu 40.000 gelopen. Moet ik me al zorgen maken?
 

Thokozanoah

Forumguru
Het reinigen is nadien niet gecontroleerd, maar ik wil helemaal niets afdoen aan de kennis en klantvriendelijkheid van Hans Sloot, ik ga er een volgende keer zeker weer naar toe. Mijn RS had op dat moment 98k op de teller....
 
Laatst bewerkt:

Thokozanoah

Forumguru
Het reinigen is nadien niet gecontroleerd, maar ik wil helemaal niets afdoen aan de kennis en klantvriendelijkheid van Hans Sloot, ik ga er een volgende keer zeker weer naar toe. Mijn RS had op dat moment 98k op de teller....
De foto is meteen door Hans doorgestuurd naar de producent van het chemisch reinigen met de vraag hoe dit kan, er wordt dus ook meteen actie ondernomen!
 

gbbosma

Forumguru
Zo zie je maar weer, reinigen van je motor met een chemisch goedje geeft het zelfde effect als je auto door de wasstraat halen, zo schoon als met de hand reinigen zal het never worden.....:deuk:
 

Antera

Donateur
Je auto zakt nooit geen cm een mm of 1 a 2 kan maar meer ook niet. Ze moeten de sportline van Eibach monteren dan komt het goed zoals jij het wenst :thumbsup:

Ik hoor dit verhaal wel eens vaker terug. En de oorzaak is simpel. De veren van jouw auto zijn hetzelfde als die van een NON RS alleen de RS staat standaard 1.5mm lager dan een NON RS en dus moet je die verlaging van de verlagingsveren af halen om tot de werkelijke verlaging te krijgen op een RS.

Is het nog te volgen :D

p.s. meten van hoogtes is altijd vanaf hart naaf tot wielkastrand. Deze afstand blijft altijd hetzelfde ook als je 18 of 19 inch monteerd
 

Thokozanoah

Forumguru
Ik geloof er ook niet in dat de auto nog verder zakt, maar ik heb de dealer twee weken gegeven om hun "gelijk" te geven. Anders ga ik met ze in discussie over een mogelijke oplossing....
 

Antera

Donateur
Dat klopt @louigi en daarom valt de verlaging minder uit voor een RS omdat ze beide uiteindelijk op dezelfde hoogte komen te staan zon beetje
 

Antera

Donateur
Deze set verlaagt je auto voor 25/30mm en achter 25mm en zijn te herkennen aan de rode kleur van de veren.

Artikelnummer E20-15-021-05-22

Die jij eronder hebt verlaagt volgens Eibach voor 20mm en achter 10mm en te herkennen aan de zwarte kleur

ArtikelnummerE10-79-010-02-22
 

Thokozanoah

Forumguru
Deze set verlaagt je auto voor 25/30mm en achter 25mm en zijn te herkennen aan de rode kleur van de veren.

Artikelnummer E20-15-021-05-22

Die jij eronder hebt verlaagt volgens Eibach voor 20mm en achter 10mm en te herkennen aan de zwarte kleur

ArtikelnummerE10-79-010-02-22
Maar ik heb MAD veren, artikel nummer VV171319.....:sterretjes:
 

Antera

Donateur
ahahah ik met me Eibach weer in me hoofd :D ben erdoor verziekt :nono: en zie weer dat het om een S2 gaat ook.

Houd het weer voor gezien dat vele werken doet geen goed. Tot morgen maar weer
 
Bovenaan Onderaan