RS 2.0 TSI DSG 2010

louigi58

Senior Member
Octavia RS 2.0 TFSI FL 2012 VOI
Op 31 december een VOI beurt gehad, volgens mij voor 30.000 KM of 2 jaar.
Nu amper 14 dagen later geeft mijn display Servicebeurt in 16.500 km of 358 dagen.
Wat heeft een VOI beurt dan voor zin, wie heeft dit al eens meegemaakt?
 

Bijlagen

  • uploadfromtaptalk1421337415699.jpg
    uploadfromtaptalk1421337415699.jpg
    341 KB · Weergaven: 40

louigi58

Senior Member
Ben vandaag teruggeweest, ze hadden een paar weken geleden hetzelfde probleem bij een O2, ze hebben het bij skoda neergelegd.
Moet over 2 weken nog eens controleren. De eerste dagen gaf hij helemaal niets aan.
 

ertromp

Forumguru
Dat klopt dat je de eerste dagen niets ziet in het display.
Dat je dealer niet verschillend kan resetten VOI of jaarlijks ligt toch echt aan hem
 

louigi58

Senior Member
Toch triest als dit waar is, wat heb je dan nog aan de dealer. Ik had ook nog het probleem dat de achter ruitenwisser in het midden niet veegt. Bij mijn vorige beide O2 kon dit verholpen worden door de veer een tandje strakker te zetten. Na de Fl kan dit niet meer, ze konden wel een complete nieuwe wisserarm monteren a € 38. Het wordt er niet beter op.
 

Thokozanoah

Forumguru
Toch wel apart dat dit onder de noemer RS 2.0 TSI DSG 2010 staat........
Maar je mag wel een stukkie tekstvrij vlak gebruiken hoor :D:deuk::maakmegek:
 

Joske

Forumguru
is gewoon te toevallig é.. week geleden is er onderhoud gebeurt, de eerste dagen doet de servicestand "niets" (zoals het hoort) en nu staat er: nog 358 dagen..

Dan is er een interval ingegeven bij het onderhoud van 15000km of max 1 jaar é ;)

alé, zo denk ik er toch over :)
 

Thokozanoah

Forumguru
Nu je het zegt.....mijn auto had vlak na aanschaf ook een soortgelijke melding, gaf ook de beurt aan na 15000 km. Heb de melding zelf gereset, contact met de dealer gehad en die gaf aan dat de beurt gewoon bij 30000 moest. Moet wel zeggen dat laatste onderhoud door een vakgarage is uitgevoerd tijdens aflevering bij de vorige eigenaar en niet door een dealer.:nono: (Sorry, maar ik ben voorstander om onderhoud altijd door een dealer uit te laten voeren!)
 

louigi58

Senior Member
@ Joske was ook mijn gedachte, maar volgens de dealer (Wealer) zou er dan 15000 moeten staan ipv 16500 km
 

Joske

Forumguru
amai.. je dealer kent het "systeem" dan wel heel goed moet ik zeggen...


Bij aflevering van mijn nieuwe O2 stond er letterlijk in maxidot na een week: service binnen 358 dagen OF binnen 32500km

het systeem kijkt gewoon naar de zuiverheid van je olie en als er dan net splinternieuwe verse olie opzit, is het toch zo vreemd niet dat het systeem meer km's aangeeft? Dit heeft het trouwens maar een maand volgehouden, dan zat ik terug op "schema" ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Thokozanoah

Forumguru
@Thokozanoah, hoe is het met je verbruik gegaan na de tuning? Haal je die 1:15 nog, of is het gassen toch leuker?
Verbruik is nagenoeg hetzelfde gebleven, heb nu alleen ander werk en rij kortere afstanden waardoor het verbruik nu gemiddeld 1 op 13 is.......en natuurlijk zit daar ook af en toe een stukkie illegale snelheid bij.....
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Thokozanoah

Forumguru
Maar heb verder wel een hele rustige rijstijl......hou me voor 95 % aan de snelheid :angel:
Zal met de Cold Air Intake wel wat wijzigen.......ik kick altijd wel op dat aanzuiggeluid......
 

Thokozanoah

Forumguru
Morgen een afspraak om de ramen vanaf de B-stijl te laten "tinten". Tot nu toe altijd met Sonniboy gereden, wat overigens goed is bevallen, maar ik wilde wat donkerder.........ben benieuwd naar het resultaat morgen :pieker:
 
Bovenaan Onderaan