RS 2.0 TSI DSG 2010

Kempes

Forumguru
Heb hem daar nog nooit zien staan (op de oprit valt blijkbaar niet op).. een paar meter verder staat wel altijd een superb.. Als ik jou was zou ik hem daar ook niet teveel neerzetten ivm diefstal of kneusjes die een mooie auto niet waarderen..

Zal ik voortaan elke woensdagochtend even flink toeteren:D
 

Thokozanoah

Forumguru
Heb hem daar nog nooit zien staan (op de oprit valt blijkbaar niet op).. een paar meter verder staat wel altijd een superb.. Als ik jou was zou ik hem daar ook niet teveel neerzetten ivm diefstal of kneusjes die een mooie auto niet waarderen..

Zal ik voortaan elke woensdagochtend even flink toeteren:D
Ben elke woensdag vrij, dus hou mijn oren open.
Klopt idd van die SuperB, we hebben een rijtje Skoda rijders....mijn ene buurman heeft een OIIIc, mijn andere buurman die SII en de buurvrouw daarnaast een Fabia II.....4 op een rij :D
En idd normaal staat de RS op de oprit, hou erook niet van om de auto aan de straat te hebben :nono:
 

Thokozanoah

Forumguru
Soms zit het mee en soms zit het tegen........
Momenteel zijn we heerlijk op vakantie in het zonnige Lazise, Italië.
Zonet een boodschap gedaan en warempel, bij het starten ging het motorstoringslampje niet meer uit. Helaas is de dichtstbijzijnde Skoda (VAG) dealer op zo'n uurtje rijden.
De auto rijdt er gewoon om.
Temperatuur hier wel erg hoog, 38 graadjes.....

Iemand nog tips??
 

Bijlagen

  • image.jpg
    image.jpg
    3 KB · Weergaven: 36

Thokozanoah

Forumguru
Grappig, ik ben dinsdag teruggekomen uit Peschiera.... Hier wat tips voor als je in de buurt nog wat auto's wilt zien: http://www.skodaforum.nl/forum/i/museo-storico-alfa-romeo.27591/

Over je probleem: even je motorkap open- en dichtdoen? Mogelijk verdwijnt daardoor de melding. Daarna kijken of hij terugkomt. Anders toch maar even naar een dealer?
Wij zaten dinsdag in de ochtend nog heerlijk op het terras in Pescchiera aan de drukke weg midden in het centrum.....

Wat betreft motorkap openen en sluiten, geen resultaat.
Ik zie wel dat het oliepeil in warme toestand ongeveer 3/4 mm boven maximum staat....weet niet of dat van invloed kan zijn op bv carterdampen oid?
 
Laatst bewerkt:

ertromp

Forumguru
Lijkt me zo geen storing ten gevolge van het olie peil. Als je een tang bij je hebt zou je als even de minpool van de accu kunnen losgooien. Als je deze weer aansluit krijg je eerst even een geel stuurwieltje in beeld en de abs lamp zal branden maar na een paar meter moet die ook uit zijn.
Als je dan nog storing hebt is uitlezen wel verstandig.
Ik weet niet waar je zit maar in Desenzano zitten wat grotere automerken zoals volgens mij Audi waar ze zeker een VAG auto kunnen uitlezen.
 

Thokozanoah

Forumguru
Accupool losgehaald, een minuut of drie...... lampje blijft branden.
Het vervelende is dat we morgen waarschijnlijk terug naar Nederland moeten ivm een ziek kind.
Auto rijdt gewoon, wie zou de gok wagen??
 

Kempes

Forumguru
Dan zou ik een vag dealer dichtbij pakken die redelijk op de route ligt en daar rustig naartoe tokkelen..helemaal naar huis zonder te weten wat de melding inhoud lijkt me onverstandig
 

LT83

Forumguru
Ik zou hem zeker bij de dealer aldaar laten uitlezen, en dan eventueel even contacten met je dealer hier of TVS over de uitkomst en mogelijke oorzaak.
Je hebt dus geen noodloop of melding in je display?
 

Thokozanoah

Forumguru
Ik ben gisteren bij een lokaal garagebedrijf geweest, de storing zat in een brandstofklepje. Had iets te maken met recirculatie?? Kon in ieder geval geen kwaad en foutcode gewist. Inmiddels weer in Nederland en de auto heeft zich zoals gewoonlijk probleemloos gedragen.
Durfde inderdaad niet de gok wagen door ongezien terug te rijden, maar nu is het mooi opgelost......
 

Thokozanoah

Forumguru
Ik zou hem zeker bij de dealer aldaar laten uitlezen, en dan eventueel even contacten met je dealer hier of TVS over de uitkomst en mogelijke oorzaak.
Je hebt dus geen noodloop of melding in je display?
Contact met mijn eigen dealer gehad, die heeft mij doorverwezen naar een garagebedrijf om uit te laten lezen.
 

Taffy

Forumguru
@Thokozanoah Gelukkig dan maar, soort van eind goed al goed.
Ik ga dit weekend die kant op ( voor t eerst met de Superb ) , is ook m'n worst nightmare...je moet er inderdaad niet aan denken dat je halverwege stilstaat.....
Met het zieke kind ook alles oké ?
 

Thokozanoah

Forumguru
@Thokozanoah Gelukkig dan maar, soort van eind goed al goed.
Ik ga dit weekend die kant op ( voor t eerst met de Superb ) , is ook m'n worst nightmare...je moet er inderdaad niet aan denken dat je halverwege stilstaat.....
Met het zieke kind ook alles oké ?
Onze oudste heeft naar alle waarschijnlijkheid Pfeiffer, komt net terug uit het ziekenhuis.....volgende week zijn alle uitslagen bekend en kan het met zekerheid worden vastgesteld.....
 

Thokozanoah

Forumguru
Clean en schoon !
De vakantievuiligheid is er weer af......toch fijn voor mijn verjaardag onlangs een goed schoonmaakpakket bestaande uit velgenreiniger, velgenborstel, Mequiar's autoshampoo, washandschoen en een droogdoek van Mequiar's.....goed spul! image.jpg image.jpg image.jpg image.jpg image.jpg
En als ik de can met poetsmiddel van @Frenk21 heb ontvangen ook nog ff goed in de was zetten!
 
Bovenaan Onderaan