Rijnwoud

Fabia

† In Memoriam
Klopt dat zou een Volkswagen UP in Skoda jasje moeten worden. Maar daar zijn de plannen geloof ik ook al weer voor verandert.
 

kami

Nieuw lid
oud topic , maar dan kan ik mijn fustratie spuien.
Vroegah, was het een goede dealer, maar nu vindt ik het een groot drama.
Ze hebben nooit plek voor een reparatie, altijd te druk.
Ze beginnen daardoor een beetje laks te worden daar.

-reserve wiel monteren die niet uitgebalanceerd was, kapot wiellager tot gevolg, niet vergoed gekregen.
-stabilisatie stang scheef gemonteerd heeft 1,5 jaar tegen de draagarm gezeten.
-diagnose versnellingsbak kapot als het een homokineet is.
-geen bougies vervanging en gasklep reiniging bij 60k beurt.

Ik ben daar weg!:bye:
 

Skody

Actief lid
Heb m'n leasewagen Octavia Combi er vandaan. Vind het een hele goede dealer waarbij je altijd langs kunt gaan als er iets aan je auto mankeert. Wordt in de meeste gevallen direct geholpen (mits geen groot probleem uiteraard), waarbij je even een bakkie koffie kunt drinken. Nooit negatieve ervaringen gehad dus..
 

Fabia

† In Memoriam
Het punt is dat als je de auto daar niet gekocht hebt de service gelijk wat minder is.
 

kami

Nieuw lid
Ik hebbum daar dus wel gekocht toen ze nog in het kleine gebouw zaten. Mijn auto is daar altijd in de service geweest.
Ze hebben wel goede dingen gedaan in het verleden, maar de laatste 2 jaar vindt ik het knudde en mijn stabilisatie stang hadden verkeerd gemonteerd en mijn brandstof filter was van het verkeerde type en een diagnose versnellingsbak stellen en dan zijn het de homokineten deed de deur dicht.
 

Atria

Actief lid
oud topic , maar dan kan ik mijn fustratie spuien.
Vroegah, was het een goede dealer, maar nu vindt ik het een groot drama.
Ze hebben nooit plek voor een reparatie, altijd te druk.
Ze beginnen daardoor een beetje laks te worden daar.

-reserve wiel monteren die niet uitgebalanceerd was, kapot wiellager tot gevolg, niet vergoed gekregen.
-stabilisatie stang scheef gemonteerd heeft 1,5 jaar tegen de draagarm gezeten.
-diagnose versnellingsbak kapot als het een homokineet is.
-geen bougies vervanging en gasklep reiniging bij 60k beurt.

Ik ben daar weg!:bye:

Ook ik was vroeger erg tevreden, heb er veel mensen heen gestuurd (leek wel een ambassadeur.......). Helaas is in mijn geval de service (incl. aftersales) de laatste jaren achteruit gegaan. Gemiste kans wat mij betreft.
 

kami

Nieuw lid
Het is bij hun zo, al ze geld aan je kunnen verdienen gaan ze voor je werken, loont het niet of moeten ze moeite doen dan moet je zelf overal achteraan.
En daarmee profileren ze zich als elk ander bedrijf.
Maar ik zou mij nog wat negatiever uit kunnen drukken.
 
Het is bij hun zo, al ze geld aan je kunnen verdienen gaan ze voor je werken, loont het niet of moeten ze moeite doen dan moet je zelf overal achteraan.
En daarmee profileren ze zich als elk ander bedrijf.
Maar ik zou mij nog wat negatiever uit kunnen drukken.


Het is voor mij ook de laatste auto die ik er gekocht heb. Service na garantie is alleen als je flink wilt betalen.
 

VEEJAY

Forumguru
Jammer dat je tegenwoordig niet meer contante kwaliteit kan verwachten van dealers. Vaak hangt het er net van af wie er achter de balie zit of aan je auto sleutelt...
 

jdek

Nieuw lid
Mijn ervaringen bij Rijnwoud zijn erg goed te noemen. Ze staan altijd voor je klaar. Het is wel zo dat ze daar eigen klanten voorrang verlenen t.o.v. 'vreemde' klanten. Dat vertelde ze mij toen ik de auto daar kocht.

Ik heb 7 april mijn nieuwe Fabia 1.2 TDI daar gekocht, en in 2008 mijn Roomster.
Heb jij Hongaarse connectie's aan je naam te zien?:473:
 

corsaar

Senior Member
geplaatst door magyarskoda
Rijnwoud : Het is wel zo dat ze daar eigen klanten voorrang verlenen t.o.v. 'vreemde' klanten. Dat vertelde ze mij toen ik de auto daar kocht.

Een commercieel onjuiste uitlating, een vreemde klant moet je een
eigen klant laten laten worden. En dat doe je door een vlotte service.
Misschien moeten ze daar bij Rijnwoud nog eens over nadenken ?
 

van_der_P

Senior Member
Blijkbaar gaat het bij die bedrijven zo goed dat ze zich dat kunnen permiteren, denk ik dan maar.
Als ik zo behandelt wordt ga ik er niet meer.
 

LenK

Forumguru
@corsaar: eigenlijk deden en doen ze het dus goed.
Want magyarskoda kocht een auto was dus nieuwe klant die gepaaid moest worden.
En als je al klant bent dan is deze behandeling (voorrang krijgen) ook prima.
Beter als een bedrijf of organisatie die alleen maar aan klantenwerving doet en bestaande klanten verwaarloost.
 

Fabia

† In Memoriam
Na wat mindere ervaringen in het verleden met Rijnwoud toch maar weer eens gaan kijken bij ze n.a.v. een erg aantrekkelijke advertentie: Skoda Fabia Hatchback Rosso Brunello 1.6 16V Tour Tiptronic uit oktober 2009 met de zeer interessante kilometer stand van 7.500 km. In de showroom werd ik aangesproken door de verkoper Peter Kruithof. Het was ff zoeken naar de Fabia maar die hadden ze weg gezet bij Seat afdeling. De Fabia was al gepoetst en stond mooi te blinken in de showroom. De verkoper Peter was erg vriendelijk en ik had een goed geprek met hem over de inruil van de Fabia. De Fabia was precies wat ik zocht. We werden het eens over een inruilbod en ik kocht de Fabia. Het deed toch wel een beetje pijn om mijn Roomster al zo snel weer in te ruilen maar ik wilde dit toch niet laten lopen. Ik ga er op vooruit in bouwjaar en kilometers. Ik vertelde Peter over de SF meeting en dat ik dan graag in de Fabia zou willen rijden. Gelukkig werd alles snel geregeld en kon ik dus vandaag de Fabia ophalen zodat ik 'm morgen kan laten zien op de meeting. Ik begreep van Peter dat hij ook regelmatig het SF forum leest. Helaas ging het verhaal met de Rial MIlano's niet door. De maat van de banden is te groot, er zit 205/55/16 om omdat het van een O1 komt. Ondermijn RR ging het wel maar nadat ze bij Rijnwoud onder de Fabia was gezet bleken ze helaas toch aan te lopen en ging de originele lm velgen er weer onder. Maar de Rial gaan er zeker onder, alleen wil ik na de winter dan nieuwe banden voor kopen. En dan om de originele lm velgen de winterbanden leggen. En het setje staal met zomerbanden dan verkopen op marktplaats. Verder heb ik nog een lerenstuur gekocht.

img000144.jpg 3650894-5-9-2.jpg

De aflevering was erg netjes. De Fabia stond al buiten toen ik er met mijn RR langs reed. Peter hoefde mij weinig uit te leggen over de Fabia want dit is inmiddels alweer mijn 5 Skoda op rij. Helaas bleek bij het wegrijden dat het stuur net een tikkie scheef stond maar dat is netjes verholpen door Rijnwoud. Al met al een hele prettige ervaring en een compliment voor Peter. Nog bedankt voor de service!!! De Fabia rijdt heerlijk!!
 

ghostbuster

Nieuw lid
heb erg mijn 02 combi besteld simpelweg omdat dit buiten de dealer in dordrecht de enige was in de buurt.
ze zijn vriendelijk, gul met de koffie. helaas wel wat langer moeten wachten voordat ik geholpen werd en dat notabene door een seat specialist. maar goed
ook bij navraag altijd vriendelijk en gelijk bereid om te kijken wat de bestelstatus is
in onderhoud gaat tie daar toch niet dus daar zal ik geen last van hebben
de overige "kritieke " puntjes kan volgens mij niet aan rijnwoud liggen:
Voorbeeld
- je besteld een leaseauto , vervolgens krijg je van skoda een aanbieding om je auto te verzekeren via skoda ==> duh is al geregeld bij een leasebak
 

MaRco2

Forumguru
Na bijna 2 jaar geen aanvulling in dit topic, wil ik graag mijn ervaringen delen.

Vroeger regelmatig op bezoek geweest in het oude pand toen RijnWoud net Skodadealer werd (Octavia I kwam toen bijna uit, dus al even geleden...) en ook Lada(!)dealer was nog als erfenis, toen de grote verhuizing en samen met SEAT Zeeuw & Van Engen naar de Autostrada in Rotterdam.

Prachtige locatie, ruime werkplaats, prima parkeermogelijkheid (wel het hek inrijden!).

Een aantal jaar niet geweest, vorig jaar naar Drenthe verhuisd zelfs en toch recentelijk weer binnengewandeld voor een eerste Skoda of SEAT. Mede door de (te) lange levertijden op de nieuwe exemplaren i.v.m. de fiscale bijtelling 2013 kwam een nog erg verse demo Octavia Combi in beeld. Bijna precies volgens de wensen en ook de gewenste kleur.

Na een prima aanbieding binnen enkele dagen en nog een proefrit (en met de Leon FR gereden als alternatief, maar die viel al snel af door de matige stoelen en ruimte en het verschrikkelijk lelijke dashboard) het snel eens kunnen worden (vrijdagavond) en op dinsdagavond(!) al kunnen rijden, inclusief montage afneembare trekhaak (halve dag werk), wielenwissel, verwijderen belettering en wat kleinigheden.

Dus hoezo lange wachttijd werkplaats?

In de showroom prima geholpen door zowel Reinier als Wouter en een prima uitleg tijdens de aflevering, zelfs het passen van de afneembare trekhaak (bij mijn Outlander moest ik het zelf uit zien te vogelen en tot op heden altijd ruzie mee gehad, met als gevolg: lekker laten zitten), ter plaatse werden nog enkele afbeeldingen van radiozenders ingevoerd.

In eerste instantie ging mijn voorkeur (kostenplaatje) uit naar een vaste trekhaak, maar op de offerte kwam steeds een afneembare tevoorschijn... wat bleek: ondanks het feit dat ik bij andere dealers gesproken had over het trekken van een forse caravan (zie je niet meer zonder stabilisators, sterker nog al onze caravans hadden deze er op zitten), werd overal simpelweg een vaste genoteerd en bij RijnWoud kwam als enige de verklaring: met een stabilisatorkoppeling en een vaste trekhaak is de ruimte te klein en loop je snel schade op!

Behalve het snelle afleveringsklaarmaken nog geen ervaring met de aftersales.

Met een paar kleinigheden (inclusief storing Lane Assist) nog te doen, ben ik benieuwd of dit nog ruim voor onze vakantie te regelen is. Mijn planning is ook altijd nogal lastminute (hooguit een week vantevoren weet ik of mijn rit in de buurt is, is namelijk op 200 km afstand vanaf huis). Anders is het een kwestie van rekening houden (of 6.000 km over de beurt heen zijn als het inderdaad een maandje duurt) met wat eerder plannen van beurtjes.

Mijn zusje heeft in 2011 een nieuwe SEAT Ibiza ST Ecomotive gekocht bij RijnWoud (officieel geleverd via zusterbedrijf Zeeuw & Van Engen) en ik hoor geen klachten over de aftersales.:)

Zeker aan te raden dus! Ook omdat normaliter vrijwel alle versies en modellen aanwezig zijn en ook bijna overal een demo van aanwezig is (nu dus niet meer een 1.4TSI Octavia :D, een verse duurt weer eventjes), ook de TDI's en vaak ook een RS.
 

MaRco2

Forumguru
Aanvulling... ik zag iets met 4 weken wachttijd.

Vandaag gemaild, maandag kan ik langskomen vwb. Lane Assist en een paar andere puntjes (incl. hopelijk wat dingen activeren).
 
Bovenaan Onderaan