Rijnwoud

MaRco2

Forumguru
In navolging op eerdere (oudere) commentaren mijn ervaringen:

Wat puntjes op de i zetten (toch een paar uur bezig geweest gisteren) kan binnen een paar dagen.
Heldere en eerlijke uitleg (ook voor niet techneuten begrijpbaar, veel wist ik zelf wel natuurlijk) en meedenken in oplossingen. Ik heb er echt een goed gevoel aan overgehouden.

Bij mij bleek af importeur een verkeerde kabelset voor de trekhaak geleverd te zijn, dus woensdag (lees: binnen 2 dagen weer voor een halve dag, dus geen 10 minuten werk, terug) met wat kijken kon ik al terecht. :thumbsup::thumbsup:

Even nagevraagd vwb wachttijd voor onderhoud e.d.: momenteel is dat een weekje, in drukke perioden 2 weken.

Vroeger is er een tijd van een maand geweest toen het heel snel ging, na het aannemen van extra monteurs is het al langere tijd 1 a 2 weken, lijkt me netjes.:)

En nieuwe klanten die elders geslaagd zijn qua aankoop, zijn ook van harte welkom.:thumbsup:
 

MaRco2

Forumguru
Onlangs de eerste (30.000 km) beurt laten uitvoeren. Afspraak was binnen een week nodig, wachten ook en was zo ongeveer binnen de verwachte tijd klaar.

Faktuur was ook netjes, ook netjes was een uitdraai met aangevinkte punten die gecontroleerd waren en ook de bandenprofielen. Leuk voor de ordner.:)
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Sparkie

Forumguru
Zij zitten bijna naast de deur van mijn werkgever.

Ik ben de laatste tijd wat meer op kantoor, dus ik ga daar zeker de 60k beurt uit laten voeren.
Niks te nadele van mijn huidige dealer, maar dit is gewoon veel praktischer.

De kmstand staat nu op bijna 55k, dus binnenkort maar eens een afspraak maken.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

BaSsDruM

Senior Member
Ondanks dat mijn eerdere ervaringen (onterecht?) niet helemaal top waren, ben ik zeer tevreden over Rijnwoud na aanschaf van een Octavia III bij ze!

Ik ben dit keer een viertal dealers af geweest voordat ik tot aanschaf ben over gegaan, en ondanks dat de keus vooral op basis van inruilprijs van mijn oude RS op Rijnwoud viel, is ook de manier hoe ik behandeld ben daar zeker een positieve geweest!

Zonder namen van andere dealers te noemen: bij één heb ik twee weken op een inruilprijs moeten wachten, bij de ander werd mij simpelweg gezegd dat mijn inruilauto gewoon niet interessant voor ze was. Of een verkoper treffen die totaal niet geïnteresseerd lijkt in het feit dat je een auto wil kopen.

Vooral een eerste bezoek aan een dealer blijft een momentopname: je moet maar net een verkoper treffen waar je een 'klik' mee hebt, en hij duidelijk aan kan voelen wat je wensen zijn.

Zelf ben ik bijvoorbeeld allergisch voor verkopers die zinnen bezigen zoals "wat vindt u een mooie inruilprijs?" of "wordt u hier gelukkig van?", maar ik ging laatst met mijn schoonouders mee die een nieuwe auto gingen kopen, en we troffen een verkoper waar ik dus jeuk van kreeg, maar welke mijn schoonouders een sympathieke man vonden. (dit was overigens niet bij een Skoda dealer!)
Zo zie je dat er voor elk type verkoper een koper bestaat :)
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

MaRco2

Forumguru
Klopt, vroegah kreeg ik van mijn werkgever het compliment(?) dat ik zoveel geduld had met oudere mensen die voor een nieuwe/gebruikte auto kwamen.:tongue:

Daar kwam het meestal wel goed mee.:)
 

CDK

Forumguru
Fijn dat je een ook een positieve ervaring hebt met deze dealer, ik kan het volledig onderschrijven!
Wel afkicken zeker met gehalveerd vermogen?
Wanneer gaat je O3 naar de chipper? ;)
 

BaSsDruM

Senior Member
Fijn dat je een ook een positieve ervaring hebt met deze dealer, ik kan het volledig onderschrijven!
Wel afkicken zeker met gehalveerd vermogen?
Wanneer gaat je O3 naar de chipper? ;)
De 1.4 TSI is nog niet te chippen, behalve via een externe ECU :(
En afkicken? Ja, wel een beetje, maar hoewel het qua vermogen een stap terug is, is het qua features en luxe zeker een stap vooruit! Nu nog even wachten tot 12 april, als hij verlaagd is bij Antera, maar daarna is hij in ieder geval toonbaar ;)

Verder zie ik al her en der een sportpakket voorbij komen wat in april uit zou moeten komen. Erg interessant als het niet te duur is :)
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

MaRco2

Forumguru
Had de RS 340 pk op de dyno? Da's een stevig rondje regelen geweest.:)

Ooit was er een tijd dat het slechts 10 paardjes meer was dan een huidige 1.4T (als deze de fabrieksopgave haalde), bij een gelijk(?) gewicht zo ongeveer. Kun je nagaan hoe de auto's steeds beter worden.
 

BaSsDruM

Senior Member
Had de RS 340 pk op de dyno? Da's een stevig rondje regelen geweest.:)

Ooit was er een tijd dat het slechts 10 paardjes meer was dan een huidige 1.4T (als deze de fabrieksopgave haalde), bij een gelijk(?) gewicht zo ongeveer. Kun je nagaan hoe de auto's steeds beter worden.
Nee geen 340, maar 297 pk en 421 nm. Vond het wel genoeg hoor :-)
De 1.4 TSi heeft 'maar' 140 pk, dus dat is minder dan de helft.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Sparkie

Forumguru
Zijn er nog forumleden afgelopen vrijdag bij RijnWoud geweest en via de Landaulettestraat (achterzijde dus, ik moest het ook opzoeken) het terrein zijn opgereden?

Goede kans dat ze op mijn dashcam staan. Ik heb die de hele dag aan laten staan en als er beweging aan de voorkant van de auto is, neemt hij automatisch 30s op.
Ik heb een heleboel kleine filmpjes.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Vanenkelen

Forumguru
Hoorde net van iemand dat Rijnwoud vertrokken/dicht is? Iemand hier iets meer info over? Woon zelf in de buurt, maar ben nu op vakantie dus kan niet even langs rijden. Kan het haast niet geloven, volgens mij deden ze het goed. Site doet het ook nog, zal wel foutje zijn neem ik aan.
 
Bovenaan Onderaan