Rijnwoud

Ik ben met mijn vorige Fabia, die ik in Benthuizen had gekocht en over welke dealer ik zeer ontevreden was (diverse malen terug voor slecht uitgevoerd werk), ook eens bij Rijnwoud geweest. Bij Rijnwoud verweest men mij terug naar de dealer in Benthuizen en wilde mijn klacht (verkeerd gemonteerde bekleding achterklep na vervanging 3e remlicht) niet in behandeling nemen. Uiteindelijk heeft men mijn klacht in Benthuizen wel opgelost. Mijn indruk van Rijnwoud was niet zo positief. Men was niet geinteresseerd in mij als klant, ondanks dat ik aangaf geinteresseerd te zijn in een nieuwe wagen. De parkeermogelijkheden vond ik slecht. Mijn nieuwe Fabia heb ik derhalve in Voorschoten gekocht.

sunnyboy

Senior Member
Zouden ze bij Rijnwoud interesse hebben in een klein Klantentevredenheidsonderzoekje?
Studenten van de HES zitten altijd wel om een prkatijkopdracht verlegen.
En als ondernemer wil je toch altijd het beste voor je klant, toch...?
Ik ben zelf ondernemer en probeer toch altijd goed naar mijn klanten te luisteren en zoveel mogelijk in mee te gaan.

Octaviarijder

Actief lid
Wat mij opvalt is dat vooral de laatste tijd volgens veel van jullie de service steeds minder wordt. Zouden dit dan toch de eerste tekenen zijn dat de Skodadealers de drukte die ze met het verkopen van veel auto's krijgen, niet aankunnen? Daarnaast vind ik het vreemd dat je als dealer tevreden kan zijn met een wachttijd van 4 weken, zeker als er veel leaserijders tot je klantenkring behoren. Is er iemand hier die er wel eens wat over gezegd heeft bij Rijnwoud en wat waren de reacties dan? Ik ben zelf ook zelfstandig ondernemer en hoor altijd graag feedback van mijn klanten, zowel positief als negatief.

LenK

Forumguru
Mijn ervaring met Rijnwoud is uitstekend.

Ik heb er mijn 2ehandsje vandaan.

Over de aanloop naar de koop, de koop/inruilgesprekken, de aflevering en de nazorg kan ik niets anders zeggen dan PERFECT.
En onder perfect versta ik: afspraken nakomen, meteen antwoorden op email, de tijd voor je nemen, keurige aflevering van de auto, je oude auto niet afkraken om de inruil te verlagen.

Ze hebben me nog spullen nagezonden die ik in mijn oude auto was vergeten en twee kleine onderdelen vervangende onderdelen opgestuurd.
En dat terwijl ze kunnen verwachten dat ik daar misschien nooit meer kom omdat ik te ver van ze af woon. Ik ben alleen in Rotterdam terecht gekomen omdat ze een auto hadden die ik graag wilde.

Reinier als je dit leest: bedankt /forum/images/graemlins/winkie.gif

Scheppie

Actief lid
<font color="blue"> RIJNWOUD gefeliciteerd met het feit dat jullie zijn uitgeroepen tot SKODA-DEALER van het jaar!!!! </font>

Scheppie, dat stelt toch geen fluit voor! En wie heeft dat besloten? Heb jij een stemformulier gezien? Nou, ik in ieder geval niet.
Bij het vorige merk was m’n dealer, dealer van het jaar het volgende jaar werd hij eruit geknikkerd! /forum/images/graemlins/407.gif

Henny

Actief lid
Ik ben dus wel gebeld door een onderzoekbureau met een hele enquête over mijn dealer (Rijnwoud). /forum/images/graemlins/smile.gif

Het gaat er niet om of RijnWoud de beste dealer is of niet, alleen de onzin van dergelijke verkiezingen.
Stel het volgende jaar zijn er problemen met Pon en wordt RijnWoud er zonder meer uitgeknikkerd, dealer van het jaar of niet.
Vermoedelijk zal er een aantal acties aan worden opgehangen en gratis publiciteit in de plaatselijke kranten.
Ik zie in dit kleine topic toch ook een aantal klachten over RijnWoud.

Remco28

Actief lid
Ik ben ook gebeld voor een enquete enige tijd geleden.
Alleen de meeste zeuren over de wachttijden,ja wat wil je??
je bent niet de enige,logisch als een dealernetwerk groter wordt,je langer moet wachten.
4 weken wachten,nou nou pfff,moet ik ook soms,maar dan altijd keurig en correct geholpen.
We moeten meer naar de postivieve dingen dan de negatieve kanten.
We denken dat we allemaal alleen zijn op de aardbol zeker.
En dat Rijnwoud dealer van het jaar is gworden,vind ik gewoon terecht,nergens ben ik zo goed geholpen als hier(en ik heb aardig wat auto's gehad).
Ik ken wat mensen die amper kunnen eten,die zouden zich druk moeten maken,en wij zeuren om een wachtlijstje voor onze auto's.

Zaterdag langs geweest bij de Dealer van het Jaar Rijnwoud, werd daar getrakteerd op koffie met gebak, en ze hebben een Octavia RS HB in de showroom staan, als enige in nederland werd mij verteld.
Mooier als een Combi (vind ik, puur door de achterspoiler die ik op de Combi mis)

LenK

Forumguru
Toch weer duidelijk dat smaken verschillen.
Die spoiler op de RS HB vind ik dus foeilelijk, echt uit de tijd. En dat zelfde geldt voor zo'n afdakje bij een schuine achterkant. Heeft voor mij ook een Sjonnie gehalte.
Wat dat betreft moeten de kleine sportievelingen nog wat leren van de "echte" sportwagens. Daar zijn de aerodynamische onderdelen veel vanzelfsprekender onderdeel van de auto en zien ze er niet aangeplakt uit.

On-topic: Rijnwoud proficiat.

Ik heb mijn leaseauto daar besteld en ik werd tijdens het bestellen vriendelijk geholpen. Ook mijn vrouw werd vriendelijk geholpen toen ze kwam kijken naar de octavia. En zo te lezen zal het wel goed zitten met het onderhoud van de wagen.

Ik ging een nieuwe leaseauto uitzoeken en mijn vrouw werd keurig geholpen door anne. Waardoor ik uiteindelijk zelf ben gaan kijken. Ook ik werd heel vriendelijk geholpen. Zeer grote kans dat ik mijn auto ook in de onderhoud bij rijnwoud doe. Momenteel zit ik dus te wachten op mijn auto welke waarschijnlijk eind september komt. Kan niet wachten.

Dutch4x4

Senior Member
Grappiger vind ik het feit dat de vrouw er blijkbaar als 'verkenner' op uit is gestuurd.

Bewuste tactiek of ging dat toevallig zo?
grin.gif

En als het eerste het geval is: heb je een paar tips?
smile.gif

Bewuste tactiek. Mijn vrouw is namelijk gek op VW. Ik vind dit ook wel mooie auto's maar een skoda vind ik net zo mooi en is een heel stuk goedkoper. Ik wilde al een tijdje een skoda gaan rijden maar de vrouw had net zoals vele andere verkeerde oordeel over het merk. Met een smoes naar de dealer toegestuurd dat het net een VW is en daarna was ze verkocht. Ook heeft het erg geholpen hoe zij bij Rijnwoud door Anne is geholpen.
smile.gif

Dutch4x4

Senior Member
Ah, maar dus een bewuste tactiek om de vrouw om te krijgen. Ik dacht aan een bewuste tactiek om de verkoper te paaien...
grin.gif

Bovenaan Onderaan