Rijnwoud

Octaviarijder

Actief lid
Ik ben benieuwd of er mensen ervaring hebben met Rijnwoud in Rotterdam, mijn Octavia komt daarvandaan en zal daar dus waarschijnlijk ook in onderhoud gaan. Ik hoor veel goeie verhalen, maar misschien zijn er hier wel andere ervaringen.
 

Scheppie

Actief lid
Heb 31 mei daar mijn Fabia Combi besteld.
Prettig bedrijf, vriendelijke verkoper (Anne), totaal geen gepush etc.
Mijn auto gaat daar zeker in onderhoud.
 

menno

Nieuw lid
Zeer hulpvol bij organiseren van een proefrit. Inderdaad totaal geen gepush. Vriendelijke verkoper die graag wat meer verteld over de achtergrond van Skoda enz. Eindelijk 1 die met wat emotie over een auto kon vertellen.

Werkplaatschef, maar vooral de monteur waar ik mee te maken was erg vriendelijk en behulpzaam. Ik breng de auto daar zeker in onderhoud en wacht af hoe dat gaat.

gr -M
 

Atria

Actief lid
Ik heb sinds 2000 nu mijn derde fabia daarvandaan, en in al die jaren wordt ik zeer vriendelijk geholpen, door zowel verkopers als chef werkplaats. Ik zou mijn auto niet snel ergens anders voor onderhoud brengen of ergens anders mijn nieuwe Skoda kopen. Nette prijzen voor onderhoud ook trouwens.
GR Hans
 

YeMii

Senior Member
Onze Fabia HB daar ook gekocht(2002),geen opdringerige sfeer, netjes afgeleverd, diverse kleinigheidjes zijn netjes verholpen en advies gekregen om in Vlaardingen naar dealer te gaan voor onderhoud.(omdat dit voor mij dichter bij was)PRIMA garage en koop hier zeker weer mijn volgende Skoda.
 

octofreak

Actief lid
Na 130.000 km en heel wat ervaringen rijker met Rijnwoud vanaf aflevering tot en met laatste onderhoudsbeurt,
ben ik zeer te spreken. Zowel Wouter als Reinier zijn zeer toegewijd aan het vak en verkopen geen appels voor peren. Onderhoud altijd prima en altijd bereid om tussendoor even te kijken. Voor eenieder die in de buurt woont: een aanrader!
 
Mijn ervaring met Rijnwoud is een groot trauma.

Men heeft nooit tijd, moet toto 4 weken van te voren een afspraak maken. Als accountmanager is dat niet te doen. Tevens worden reparaties slecht uitgevoerd, ik moest vaak nog weer terug. Toen ik met kokende motor stond en men vertelde mij dat ik over drie dagen wel kon worden geholpen en dat er ook geen leenauto was ben ik weggereden. Geen aanrader!
 

Scheppie

Actief lid
Afgelopen vrijdag is mijn Fabia Combi Automaat afgeleverd.
Auto zag eruit om door een ringetje te halen, wederom keurig te woord gestaan, goede uitleg gekregen en...een paraplu voor in de afdekhoes gekregen. /forum/images/graemlins/tongue.gif
 

Remco28

Actief lid
Mijn eerste Octavia daar gekocht,verkopers zijn aardige mensen zonder opdringerigheid.
Vooral Anne is zeer vriendelijke man,ga vaak langs voor een praatje en een kopje koffie.
Als ik wat speciale wensen heb,dan valt er wel een mouw aan te passen.
Kom zelf uit vlaardingen,maar de skoda dealer hier is een schijt bedrijf.
Ongeintereesde verkopers en onvakkundig personeel.
Geen uitstraling,wist niks over de nieuwe octavia terwijl bijna iedereen hem al had.
Waar ik nu zit,zit ik goed en dat blijft zo.
 
Mijn ervaringen bij Rijnwoud zijn erg goed te noemen. Ze staan altijd voor je klaar. Het is wel zo dat ze daar eigen klanten voorrang verlenen t.o.v. 'vreemde' klanten. Dat vertelde ze mij toen ik de auto daar kocht.
 
Mijn ervaring met Rijnwoud is zeer goed altijd tijd voor je zelfs op zaterdag ik heb mijn 1,5 jaar jonge fabia combi choice in geruild voor een octavia (toch een stuk ruimer) ik hoop hem volgende week tekrijgen
 

Fabia

† In Memoriam
Heb daar mijn auto tot nu toe in onderhoud maar vind het af en toe best wel lastig dat je niet ff snel tussen door kan voor iets kleins en dat je daarvoor weer terug moet komen. Zou een soort snelservice erg waarderen, nu moet je vaak lang wachten. Ik heb als vrachtwagenchauffeur onregelmatige diensten en weet ook vaak niet van te voren mijn dienst en dan is een afspraak maken op langere termijn erg moeilijk. Moet er gewoon vrij voor nemen. Kijk voor een grote beurt begrijp ik het wel maar heb al een paar keer wat kleins gehad en dan is het lastig.

Vond het trouwens ook een gemiste kans van Rijnwoud om mij een nieuwe auto te verkopen. Had het foldertje uit de L&K ingevuld en afgegeven aan de verkoper, stond nog wat met 'm te praten en vervolgens ging hij terug naar zijn hokje. Vind het toch vaak gebeuren dat als ik daar ben de verkopers lekker in hun hokje blijven zitten. Merk niet veel van de drang om een Skoda te verkopen. Heb nu bij Van Loon in Gouda een nieuwe Fabia gekocht. Vond het contact tot nu toe erg goed. Ze zijn wat kleiner maar ik heb het idee dat dat het contact ten goede komt. Maar goed maar eens afwachten hoe de auto afgeleverd gaat worden.
 
Ik heb mijn lease auto daar gekocht omdat ik mijn vrouw op pad gestuurd had een lease auto uit te zoeken. Bij Rijnwoud werd ze als enige fatsoenlijk te woord gestaan en behandeld (bij Renault werd ze meteen doorverwezen naar de 2e hands hoek, Ford liet haar staan en Jaquar gaf alleen een folder en deed niet eens de auto open). Ik heb nog geen ervaring met de garage, maar als het dezelfde is als de Seat die ernaast zit vrees ik het ergste. Voor een 15.000 km beurt (< 1 uur werk!) moest ik vier weken wachten. De aflevering was ook een dieotepunt. Om 13.00 uur een afspraak maar druk, druk, kon ik 1 1/2 op het bankje zitten. Ieder kwartier de boodschap dat Anne zo klaar was.
 

Fabia

† In Memoriam
Seat en Skoda delen bij Rijnwoud de garage. Ik moet wel zeggen dat ik tevreden was over de geleverde werkzaamheden. Het enige wat ik irritant vond was dat je zoooo lang moest wachten voordat je aan de beurt bent. Er was een palletje afgebroken van de centrale bediening van de benzineklep. Echt een heel klein onderdeel maar daar moest een aparte afspraak voor gemaakt worden. Wat ook weer een paar weken duurde.
 
Afgelopen weekend, wezen kijken voor een Skoda. Min/meer per toeval, omdat Seat mijn gewenste uitvoering niet meer kon leveren.

Even snel in een Octi gaan zitten, onder het mom van vast geen ruimte (ivm mijn lengte)
Hee...ik heb nog ruimte over /forum/images/graemlins/smirk.gif

Even verder rond gelopen door de zaak, tot er door Wouter gevraagd werd of dat ie ons misschien kon helpen..
Bla bla..moet een leaseauto worden, maar heb je trouwens een demo staan, zodat we even proef kunnen rijden. Geen enkel probleem. Beter als bij andere bedrijven, waar je eerst een afspraak moet maken. /forum/images/graemlins/ahum.gif

Na de rit, nog even staan praten. Hij kon helaas geen korting of extra's meer geven, omdat het bedrijf alles al heeft uit onderhandeld.

Dinsdag, terug geweest voor een offerte. Netjes geholpen met de offerte, incl. een kopje koffie.
Woensdag nog even gebeld voor wat extra informatie, ook weer netjes te woord gestaan.
Nog even afwachten hoe de aflevering en onderhoud zijn, maar na de verhalen hier gelezen te hebben, ben ik er eigenlijk al wel van overtuigd dat het goed zal zijn.
 
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Mijn ervaringen bij Rijnwoud zijn erg goed te noemen. Ze staan altijd voor je klaar. Het is wel zo dat ze daar eigen klanten voorrang verlenen t.o.v. 'vreemde' klanten. Dat vertelde ze mij toen ik de auto daar kocht.

[/ QUOTE ]

Heel leuk, Anne! /forum/images/graemlins/473.gif
 

Fabia

† In Memoriam
Dat vind ik dus een slechte service als het waar zou zijn. /forum/images/graemlins/biggthumpdown.gif
 
Ik kan het bevestigen. Ik kreeg een gebruikte auto van mijn werkgever, de auto kwam bij Rotel Breda vandaan. Ik naar Rijnwoud omdat dat de dichtsbijzijnde was. Voor Rijnwoud heb ik geen goed wordt over. Problemen werden niet opgelost, zelfs na herhaaldelijk melden niet, weken van te voren moet je afspreken. Nu zit ik bij Swarttouw Barendrecht. Daar is ook mijn nieuwe octavia gekocht. Een klein bedrijfje waar men nog weet wat service is!
 

Fabia

† In Memoriam
Vandaar dat ik mijn nieuwe fabia niet bij Rijnwoud gekocht heb maar naar Van Loon in Gouda ben gegaan. Is een wat kleinere dealer en tot nu toe is het goed bevallen.
 
Bovenaan Onderaan