Regelmatig foutmeldingen

Drukkert

Senior Member
Auto's die nieuw geleverd worden, zijn die altijd up-to-date qua software versies?

Die van mij komt dus 5 juni, vraag mij af of ik dan de laatste software versies erop heb staan?
 

WAE

Senior Member
@Drukkert. Mijn auto geleverd 5/5/23. Zie info foto van mijn gegevens . Bij vorige melding op dit forum zou dit ok zijn volgens andere volgers.
 

Bijlagen

  • 20230522_135328.jpg
    20230522_135328.jpg
    1,4 MB · Weergaven: 80

WAE

Senior Member
Mijn gegevens .
Ik heb van de week ook al update meldingen gekregen.
Echter veranderd er niets aan deze gegevens.
 

Bijlagen

  • 20230524_140540.jpg
    20230524_140540.jpg
    918,7 KB · Weergaven: 51
Laatst bewerkt:

Alpha

Donateur
@WAE die gegevens zullen alleen wijzigen bij een firmware update of kaart updates.

De updates die Škoda momenteel uitrolt zijn allemaal app updates voor apps die "op" het besturingssysteem draaien.
 
  • Leuk
Waarderingen: WAE

Pheaton144

Senior Member
Heb sinds 2 weken geleden ook 1896, afgelopen week zijn daar 2 updates bijgekomen en sinds dien wordt ik gek van de reboots. Afgelopen zaterdag een ritje van 8 minuten en wel 4 keer een reboot van het systeem.
 

THK2

Lid
Vorige maand is door de dealer nieuwe software geinstalleerd en sindsdien geen waarschuwingen meer over ontbreken van SOS of Travel Assist. Verder onthoudt die adressen wat die eerder niet kon, dus nu tevreden.
 

Bijlagen

  • status 10-mei-2023.jpg
    status 10-mei-2023.jpg
    130,4 KB · Weergaven: 50
Afgelopen vrijdag bij de dealer geweest, was al die piepjes en meldingen zat (heb de auto pas 1,5 maand :rolleyes: ).
Ze wilde de update niet zo vlak voor het weekend uitvoeren omdat ze niet weten wat ze tegen gaan komen dus nu mag ik begin Juli terugkomen voor de update. Heb overigens de problemen met de meldingen een beetje aangedikt (onveilig) om ze te overtuigen om de update uit te voeren.
Verwacht niet dat ik dan naar 19xx ga, hopelijk in ieder geval naar versie 1896. Dan ga ik rond de herfst wel een keer terug voor 19xx. Heb toch nog garantie tot juni volgend jaar :giggle:
 

TDA

Actief lid
Heb sinds 2 weken geleden ook 1896, afgelopen week zijn daar 2 updates bijgekomen en sinds dien wordt ik gek van de reboots. Afgelopen zaterdag een ritje van 8 minuten en wel 4 keer een reboot van het systeem.
Ik heb nu ook sinds 4 weken versie 1896 maar de reboots blijven gewoon gezellig aanwezig :(
 
Tja ben allang blij dat ze zonder al teveel moeite de update willen doen. Lees hier op het forum veel verhalen dat ze er helemaal geen zin in hebben.
Ik gebruik de auto niet dagelijks dus ondervind er ook niet zo'n last van, maar wil het wel opgelost hebben.
 
Ik heb nu, met dit weer lijkt het wel erger, vaker last van de reboots dan voorheen…
Eigenlijk gebeurt het wel elke keer zodra de auto op contact gaat.. vreemd.. hopelijk komt die 1941 snel uit; heeft de dealer weer wat te doen..
 

Okkie73

Senior Member
Dito hier... Het lijkt erg weer gerelateerd... Vaak bij vochtig weer én bij (heel) warm weer. Ondanks (of dankzij?) 1896 soms meerdere reboots tijdens een rit.
Ik heb me er al bij neergelegd... Dit gaat niet meer goedkomen bij Skoda.
 
Bovenaan Onderaan