Regelmatig foutmeldingen

Rainesh

Forumguru
Als het een legitieme/toegestane download (en downlolocatie) is wel, links naar illegale software mogen natuurlijk niet.
Link naar mijn eigen server? Ik ga geen link naar Skoda server plaatsen, is ook niet mogelijk want je hebt daarvoor autorisatie nodig namelijk.
 

jongetje

Forumguru
Ik weet niet wat het risico is dat de update fout gaat. Maar als dat gebeurd omdat je zelf de update hebt gegaan dan heb je een auto waar je niets meer mee kunt...
Aangezien het model nu 3 jaar op de markt is heeft iedereen toch nog garantie?
 
Die van mij is import en is dus 2 jaar. Die al voorbij zijn; echter een jaar garantie van vallei. Dealer gaf aan het niet als garantie te kunnen updaten bij mij en schuift het door naar vallei… vreemd.. Is het niet voor iedereen kosteloos zodra die tpi er is i.c.m. problemen waar je zelf niks aan kunt doen?

Overigens; mijn 5F unit is vervangen, dus heb daar wel 4 jaar reparatiegarantie op. Dus beste om daar maar niet zelf mee te klieren denk ik..
 

Rainesh

Forumguru
Even voor de duidelijkheid, het updaten is niet spannend.

Paar posts terug staat er een filmpje van VW dat naar 1941 geupdate wordt. De Skoda is exact hetzelfde....
 

Detlev

Actief lid
Daar ben ik eigenlijk ook wel nieuwsgierig achter. Naast een paar hickups van handen aan stuur en reboots van infotainment.
Heb ik geen klachten meer. Hopelijk gaat deze update alles verhelpen.
 

Alpha

Donateur
Ik heb de firmware met veel dank aan Rainesh klaarliggen op een usb-sitckje. Maar ik wacht nog heel even de TPI af die erbij hoort. Met name even geduldig omdat ik met hardware 58 en firmware 1889 momenteel geen grote issues heb buiten het missen van bepaalde laad instellingen. If it ain't broken don't fix it.
 

Rainesh

Forumguru
@Alpha de firmware is hardware versie ongerelateerd.

@Snoete dat is een heel ander update en kan niet met een usb stick gedaan worden. Dat moet met de laptop en Odis Online.


Voor de duidelijkheid, 1941 update is enkel voor entertainment systeem en NIET voor je bestuurdershulpsystemen zoals je front camera.


Edit: de eerste op Briskoda heeft het geïnstalleerd. Ik heb de firmware daar geleverd en eerste feedback is geen reboot meer en systeem is soepeler.

 
Laatst bewerkt:

jesse_s93

Donateur
Ik heb de firmware ook ontvangen van @Rainesh en gistermiddag geïnstalleerd. Tot nu toe (even afkloppen) heb ik geen herstarts meer gehad. Een goede manier om dit bij mij te triggeren was een paar keer tussen gebruikers schakelen. Dat gaat nu zonder problemen. Ook het inchakelen van de achteruit, en daarmee de camera en parkeersensoren, leek een herstart soms te triggeren. Tot nu toe niet. Erg fijn!

Wat ik nu wel heb is de veelgewraakte travel/front/emergency assist melding. Ik weet dat dit er los van staat, maar wellicht dat het wel iets heeft getriggerd. De afspraak stond al gepland bij de dealer om de terugroepacties (update voor front camera en gateway) uit te voeren. Ik verwacht dat deze daarna ook weg zullen zijn.

Wellicht puur toeval dus, maar ik zou hem nog niet installeren als je de terugroepactie met betrekking tot de travel assist meldingen nog niet hebt laten uitvoeren en nu nog geen meldingen hebt. Heb je de update al wel laten installeren met betrekking tot de front camera, is het zeker een aanrader. Voor de update zat ik op software versie 1896 met H56.
 

Rainesh

Forumguru
Heb je een busrust gedaan na de update? 30min auto uit en op slot.

De update kan prima geïnstalleerd worden, ookal heb je de terugroepactie nog niet gehad voor de camera en gateway. De meldingen zijn namelijk bij alle versies en worden getriggerd na een bepaalde periode.
 

jesse_s93

Donateur
Hij is de hele avond uit geweest en op slot. De meldingen kwamen vanochtend ineens. Daarom denk ik ook dat het stom toeval is, maar om dat uit te sluiten en voordat je nog geen afspraak hebt bij de dealer en pas over 1,5 maand terecht kunt, zou ik voorzichtig zijn. Zekere voor het onzekere.
 

Arslan81

Nieuw lid
Volgens mij heeft travel assist meldingen niets met dit update te maken. Voor travel assist wordt de module in de stuur geupdate wat eerst niet kon daarom gingen ze de sturen steeds vervangen van diverse uitvoeringen. Niet alleen Octavia had er last van. Travel assist update is bij mij Octavia geïnstalleerd en tot nu toe geen meldingen meer met travel assist.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan Onderaan