Regelmatig foutmeldingen

harry123

Actief lid
Hebben anderen die voorheen problemen hadden met de travel assist (en wat nu gefixt zou moeten zijn) ook de ervaring dat de sensoren die kijken of je je handen aan het stuur hebt minder goed werken?

Het is nu soms nodig om op een rechte snelweg een kleine stuurbeweging te maken… soms gaat het heel lang wel goed, maar soms moet het stuur echt fijngeknepen worden met twee handen voordat het ding ziet ‘oh er zitten toch handen aan het stuur’…

Dujinga

Nieuw lid
Als ik die melding krijg, zie ik dat het Kane assist icoontje geel is. Als die te lang geel is krijg je die melding. Hem van de lijn afsturen laat de melding verdwijnen.

Voor zover ik weet zit er helemaal geen sensor die voelt of je het stuur vast hebt.

Ik heb wel af en toe een meningsverschil met de auto over waar ik hoor te rijden en wat hij denkt dat het moet

Dat resulteert in een handen aan het stuur melding, terwijl ik gewoon netjes in de baan rij

WAE

Senior Member
Heeft mijn wagens een update nodig?
Geleverd op 5/5/23.
Hopelijk niet!
Zie foto.

Bijlagen

• 20230522_135328.jpg
    20230522_135328.jpg
    1,4 MB · Weergaven: 51
Nou.. alle…? Dat niet.
Maar na 1896 zou het meerndeel goed moeten zijn.

Al herstarte vandaag mijn unit met 1896 ook gewoon spontaan.. heb dat nu een keer of 3 mee gemaakt..

Nou.. dan zie ik de wetransferlink wel verschijnen haha… ;)

Laat het maar ff weten áls ie uit is. Dan probeer ik eerst de dealer te bewegen..

WAE

Senior Member
@hemi24 , niet direct.
Ben vandaag nog lang dealer geweest. ( had nog set gratis rubber matten op te halen ).Ook de vraag naar stand van update gevraagd. Naar aanleiding van de melding op dit forum.Dit zou automatisch moeten gebeuren en pas na 2 jaar volgens de dealer.( als het gratis abonnement van Skoda connect van 1 jaar is verlopen zeker?)

Detlev

Lid
Sommige doen ook hun uiterste best, ik heb ondertussen 26 vervangwagens gehad. Dubbel zoveel resets van het systeem gehad via de computer voor storingen.
Ze nemen mijn auto altijd tussen voor updates (2weken max wachten) Omdat ze ook van dit gezeik af willen.
Soms krijgen ze geen melding over nieuwe updates. Maar als ik hem bump of er naar vraag kijken ze telkens in systeem.
Mijn wagen is bijna 3j, nog steeds niets moeten betalen voor de service . Hiervoor alvast een dikke pluim.

Nog even geduld zoals Rainesh aangeeft
Ik hoop echt dat 1941 de nagel op de kop is voor velen. Gedaan met allerlei reboots, toeters en bellen.

• Leuk
Waarderingen: WAE
>> Niet geprobeerd <<

Update from 1899 to 1941 I am not responsible if you brick your infotainment system or if anything goes wrong, do at your own risk!
Get file from this website: https://mibsolution.one/#/1/9/MOI3
Username and password are both: guest
File name is: MOI3_EU_VW_R9410L(1941)_3G0919360TG
Download and extract .7z then put onto memory stick but make sure files within are the first thing on memory stick.
They must not be in the folder name MOI3_EU_VW_R9410L(1941)_3G0919360TG
Make sure memory stick is FAT32 formatted and at least 16GB big.
Plug into car with infotainment on and car battery plugged into charger.
Then hold square home button on infotainment then click top option.
Then click start software update on the red and black screen and select usb port 1 or 2 whichever usb is in then click start at bottom and leave it to run through the upgrade progress. Do not turn off car or unplug from battery charger until complete. Mine took 20 minutes

Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan