Regelmatig foutmeldingen

Afgelopen vrijdag bij de dealer geweest, was al die piepjes en meldingen zat (heb de auto pas 1,5 maand :rolleyes: ).
Ze wilde de update niet zo vlak voor het weekend uitvoeren omdat ze niet weten wat ze tegen gaan komen dus nu mag ik begin Juli terugkomen voor de update. Heb overigens de problemen met de meldingen een beetje aangedikt (onveilig) om ze te overtuigen om de update uit te voeren.
Verwacht niet dat ik dan naar 19xx ga, hopelijk in ieder geval naar versie 1896. Dan ga ik rond de herfst wel een keer terug voor 19xx. Heb toch nog garantie tot juni volgend jaar :giggle:
 

TDA

Actief lid
Heb sinds 2 weken geleden ook 1896, afgelopen week zijn daar 2 updates bijgekomen en sinds dien wordt ik gek van de reboots. Afgelopen zaterdag een ritje van 8 minuten en wel 4 keer een reboot van het systeem.
Ik heb nu ook sinds 4 weken versie 1896 maar de reboots blijven gewoon gezellig aanwezig :(
 
Tja ben allang blij dat ze zonder al teveel moeite de update willen doen. Lees hier op het forum veel verhalen dat ze er helemaal geen zin in hebben.
Ik gebruik de auto niet dagelijks dus ondervind er ook niet zo'n last van, maar wil het wel opgelost hebben.
 
Ik heb nu, met dit weer lijkt het wel erger, vaker last van de reboots dan voorheen…
Eigenlijk gebeurt het wel elke keer zodra de auto op contact gaat.. vreemd.. hopelijk komt die 1941 snel uit; heeft de dealer weer wat te doen..
 

Okkie73

Senior Member
Dito hier... Het lijkt erg weer gerelateerd... Vaak bij vochtig weer én bij (heel) warm weer. Ondanks (of dankzij?) 1896 soms meerdere reboots tijdens een rit.
Ik heb me er al bij neergelegd... Dit gaat niet meer goedkomen bij Skoda.
 

Detlev

Actief lid
Mijn wagen komt binnen 3 weke 3 jaar. Max 1 maand foutloos gereden. Anders altijd wel iets die niet werkt. 1941 komt gewoon te laat voor velen. Echt gebrekkig product afgeleverd geweest. Wss veel klanten die zullen afhaken of al gedaan hebben
 
Laatst bewerkt:

jesse_s93

Donateur
Koelen jullie de auto met dit warme weer ook voor? Ik heb namelijk het idee dat dat op een of andere manier veel ook vraagt van de auto en het infotainment, aangezien KESSY ook niet altijd meer goed werkt tijdens het voorkoelen en het systeem langzamer opstart. Dit is trouwens wel specifiek dan voor de iV.
 

Alpha

Donateur
Vorig jaar in mijn KAMIQ mee gemaakt dat de MIB3 extreem traag was en uiteindelijk crashte door de hitte. Wilde ook even niet opstarten tot de airco flinke boos had gedraaid. Was toen wel met die 42+ graden dagen.
 

jesse_s93

Donateur
Hi @xplain , heb jij na het uitvoeren van die terugroepactie met betrekking tot de gateway nog gehad dat de achterlichten spontaan inschakelen tijdens het laden of voorverwarmen/koelen?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Drukkert

Senior Member
Hier vanmorgen mijn eerste reboot na het starten. Ook vanmiddag een reboot na de start.
Ik heb software versie 1900 zag ik.
 
  • Leuk
Waarderingen: WAE

Rallye

Forumguru
Ik heb met de Golf ook regelmatig reboots van het systeem. Ondanks software 1896 sinds een paar weken ook op sommige trips veel meldingen over Travel Assist. Vorige week zeker 30 maal op een rit van 65km. Gek genoeg gisteren weer helemaal niet met eehn en terug 240km. Gisteren wel voorgeklimatiseerd overigens.
 
Ik heb het idee dat zodra de telefoon niet middels carplay verbonden is dat het dan minder is.. laatste dagen had ik bij start en tijdens de rit reboots. Bij 1 rit had ik mn telefoon niet bij me en toen geen reboots.. :arghh:
 
Laatst bewerkt:

Rainesh

Forumguru
Firmware is uitgekomen! 1941 ben ik momenteel binnen aan het halen van de Skoda server.

Wie het wilt installeren, zonder op de dealer te wachten. Stuur maar een pb.

edit: downloaden van de server duurt wat langer, ik verwacht het morgen binnen te hebben.

@Rallye waarom update je het niet naar 1940 bij de Golf? Daar is het al een tijdje voor uit namelijk.
 
Laatst bewerkt:
Even op een zijspoor;
Als ik VW had geweest had ik toch bewust de versienummers 1939-1945 overgeslagen ;)

Maar ze hebben vaker van die fratsen. Hier een afbeelding uit de handleiding van de verlichtte instaplijsten; dit is het compartiment waar je de knoopcel moet plaatsen… iemand heeft het verzonnen en niet gedacht van hee.. dat lijkt wel..
 

Bijlagen

  • f06ac43b-0ba7-488f-9bff-843f4408d6e5.jpeg
    f06ac43b-0ba7-488f-9bff-843f4408d6e5.jpeg
    307,8 KB · Weergaven: 70
Laatst bewerkt:

Okkie73

Senior Member
@Rainesh 1941 is voor de Octavia IV? Is er ook bekend wat er veranderd / verbeterd met deze firmware? Volgende week gaat mijn auto naar de dealer voor een (volgens de dealer) software update die de foutmeldingen vanuit het stuur oplossen waardoor het stuur niet meer vervangen hoeft te worden.. Zelf vindt ik het vaag klinken. Heb dan liever 1941 er op ipv 1896 (huidig) slechter dan dat kan toch niet met minstens 1 (vaak meer) reboots per rit
 

Rainesh

Forumguru
@Okkie73 ja met name de spontane reboots en daarnaast is Carplay ook in een hogere resolutie.

Stuur update is een update van de front camera en heeft niks te maken met je navi systeem.

Dealers hebben een TPI nodig om 1941 te kunnen installeren en zover ik weet is die nog niet beschikbaar. Eerst komt firmware (die is nu uit) en daarna worden alle instructies (TPI's) gemaakt.
 
Bovenaan Onderaan