Regelmatig foutmeldingen

Dit is voor VW....zal nooit werken op een Skoda systeem.

Geduld. Skoda versie komt eraan
Weet je ook wanneer ongeveer? Ik heb een vrij oude versie en dagelijks foutmeldingen maar wil pas de dealer contacten als die versie er is dan kunnen ze hem gelijk naar de laatste versie brengen. Geen zin om meerdere keren heen en weer te rijden van Rotterdam naar Roosendaal (heb nog garantie).
 

Rainesh

Forumguru
welk versie heb je nu? Verwachting is binnen nu en 3/4 weken. Want de laatste release ronde is net vorige week geweest. Daar zat het niet bij, maar is wel geannounced.
 

JeSko

Forumguru
Mijn collage met zijn 2020 Octavia 4 tdi heeft één jaar nagenoeg probleemloos rondgereden, tot de elektronica aan boord plots compleet de geest gaf op vakantie, alles viel uit tijdens het rijden ( digitaal dashboard plus navi scherm) Na enkele uren wachten en proberen deed hij het dan toch weer. Daar een lokale Skoda dealer gevonden maar die konden weinig doen aangezien de auto al een nieuwste update had, op de terugweg hebben ze dan weer hetzelfde meegemaakt. Bij hen is het maar een gekregen bedrijfswagen, maar ze gaan blij zijn als de komende 2 jaar verstreken zijn en ze iets anders kunnen kiezen.
 

Rainesh

Forumguru
Eigenlijk moet je eerst nara 1896 en dan vanaf daar naar 1941. Je kunt wel nu al updaten naar 1896 maar je hebt ook een actieve licentie nodig.
 
De auto vorige maand gekocht en alle services geactiveerd dus dat zit wel goed. Ga ik de dealer maar eens mailen en kijken wat ik voor elkaar krijg, beginnen we maar met versie 1896. Bedankt voor de informatie!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Drukkert

Senior Member
Auto's die nieuw geleverd worden, zijn die altijd up-to-date qua software versies?

Die van mij komt dus 5 juni, vraag mij af of ik dan de laatste software versies erop heb staan?
 

WAE

Senior Member
@Drukkert. Mijn auto geleverd 5/5/23. Zie info foto van mijn gegevens . Bij vorige melding op dit forum zou dit ok zijn volgens andere volgers.
 

Bijlagen

  • 20230522_135328.jpg
    20230522_135328.jpg
    1,4 MB · Weergaven: 80

WAE

Senior Member
Mijn gegevens .
Ik heb van de week ook al update meldingen gekregen.
Echter veranderd er niets aan deze gegevens.
 

Bijlagen

  • 20230524_140540.jpg
    20230524_140540.jpg
    918,7 KB · Weergaven: 51
Laatst bewerkt:

Alpha

Donateur
@WAE die gegevens zullen alleen wijzigen bij een firmware update of kaart updates.

De updates die Škoda momenteel uitrolt zijn allemaal app updates voor apps die "op" het besturingssysteem draaien.
 
  • Leuk
Waarderingen: WAE

Pheaton144

Senior Member
Heb sinds 2 weken geleden ook 1896, afgelopen week zijn daar 2 updates bijgekomen en sinds dien wordt ik gek van de reboots. Afgelopen zaterdag een ritje van 8 minuten en wel 4 keer een reboot van het systeem.
 

THK2

Lid
Vorige maand is door de dealer nieuwe software geinstalleerd en sindsdien geen waarschuwingen meer over ontbreken van SOS of Travel Assist. Verder onthoudt die adressen wat die eerder niet kon, dus nu tevreden.
 

Bijlagen

  • status 10-mei-2023.jpg
    status 10-mei-2023.jpg
    130,4 KB · Weergaven: 50
Bovenaan Onderaan