Regelmatig foutmeldingen

jongetje

Forumguru
@iRob1984 Ik zou aangeven dat juist een terugroepactie is geweest om de systeemsoftware van 1666 naar 1668 te brengen (die heb ik een aantal maanden geleden gehad). Nu zit je nog steeds op een oude versie van 2020, dan is het niet zo gek dat je nog problemen hebt.

Ik ga volgende week (weer) naar de servicedealer om te kijken of ze iets kunnen vinden mbt de foutmeldingen en spontaan herstarten van het systeem. Ook gaan ze dan kijken waarom Android Wireless het niet doet. Komen ze er niet uit dan mag de lease maatschappij de communicatie lekker overnemen.

NB. Die systeemsoftware updates gaan niet via de esim, die is alleen "voor kleine verbeteringen" en kaart-updates.
 

Mr_McPhisto

Actief lid
Na de update ziet de systeeminfo er zo uit:
Onderdeelnummer apparaat: 5E3035816B
Hardware: H56
Software: 1666
ABT Hardware: Unknown
ABT Software: Unknown
Navigatiedatabase: 19.7
Media-codec: 3.1.4
Mn navidb was eerst nog 21.2 Dus qua navi heb ik een downgrade gehad........


Ik heb:
Hardware h56
software 1788
Abt Hardware h44
Abt software 2088
Navigatiedatabase 21.3

Bij mij gedaan nadat (ik heb hybrid) ventilator spontaan ging loeien tijdens laden ‘s nachts.
Durf het bijna niet hardop te zeggen, maar dat gaat goed nu, maar is software 1788 dan nog weer verder dan 1668?
 

mmarkvoort

Actief lid
Jij hebt dan de versie waarvan het onderdeelnummer eindigt op een D.
Die is inderdaad nieuwer. Daarin werkt Android Auto Wireless bijvoorbeeld ook al. Bij de "oudere" auto's ( vaak de niet hybrides) hebben we de B versie en met 1668 software.
 

iRob1984

Senior Member
Dus eigenlijk hebben ze weliswaar een nieuw spul er in gezet, maar oud genoeg om nog niet de nieuwe updates te bevatten? Dit kan ik zelf allemaal uitvoeren toch?

Ik lees net ergens een artikel dat als je wifi in de auto moet hebben een eSim moet hebben omdat je anders geen hotspot hebt. Ik zag toevallig gister dat deze om één of andere reden uit staat in mijn auto. Deze moet dus aan staan dus? Is misschien wel de reden dat het allemaal niet werkt. Ik ben namelijk wel geconnect met de auto, ik zie de wifi streepjes e.d. maar hij laadt niets in mijn scherm, maar op de telefoon ook niet.
Ik heb eSIM aangezet. Kan me niet herinneren dat ik die uit heb gezet. Lijkt me ook niet logisch
Afijn, ik ga het straks op de terugweg naar huis meemaken.
Gister speelde spotify twee en halve nummer af, voordat ie er mee stopte
En apple maps en google waren beide blank.
Ben benieuwd straks
 
Hier ook meerdere problemen met het infotainment zoals:
- niet opstarten van centraal display, radio en volume zijn nog te regelen maar scherm blijft zwart................

kan je ik de cockpit kiezen wat je in het midden toont ? Ik kan enkel links en rechts aanpassen lijkt me ?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
............
Als mijn auto moeten fungeren als hotspot, dan zou dit toch allemaal gewoon moeten werken neem ik aan?

bij mij apple maps etc vaak ook blank. Dan sluit ik de app op de iphone, en start hem opnieuw via carplay en dan werkt ie weer. Vaak ook scherm dat paars wordt van carplay, maar met een swipe rechts en weer links, zijn de kleuren weer normaal. Voorlopig nog geen problemen met de verwarming ofzo gehad.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Geen foutmelding, wel onbekend...

Afgelopen dagen is me opgevallen dat de achterlichten soms kort aan gaan als de auto gewoon geparkeerd staat op de oprit.

Hij hangt dan vaak wel aan de laadpaal, maar zie geen relatie met de laadstatus.


Iemand een idee wat dit kan zijn?
 

iRob1984

Senior Member
Van het weekend deed de wifi
Update: Wifi werkt gewoon niet meer
Ik heb de autodealer maar weer gemaild
Update 2: Mijn spotify verwijderd van mn telefoon en weer opnieuw geïnstalleerd, omdat die gewoon niet lekker werkte.
Schijnbaar heeft dit gewerkt.
1. Ik zie het wifi logo niet meer in mn scherm, maar nu staat er gewoon 5G, dit was hiervoor ook altijd.
2. Spotify werkt weer als een trein
3. Mn wifi werkt ook weer als voorheen

Vraag me niet, hoe en waarom, maar het werkt allemaal weer. Dealerafspraak gecanceld.
 

Patron

Senior Member
Geen foutmelding, wel onbekend...

Afgelopen dagen is me opgevallen dat de achterlichten soms kort aan gaan als de auto gewoon geparkeerd staat op de oprit.

Hij hangt dan vaak wel aan de laadpaal, maar zie geen relatie met de laadstatus.


Iemand een idee wat dit kan zijn?
Ik heb dat ook weleens gezien inderdaad, maar geen idee waarom dat is helaas
 

Carb

Lid
Heb sinds de laatste OTA update een week of 2 terug dat soms mijn navigatie uit het niets iets over een route begint te vertellen en dan staat de navigatie niet met een route aan (ook niet van een voorgaande rit).
Compleet uit het niets krijg je dan opmerkingen zoals "bij de rotonde de tweede afslan nemen". Gek genoeg klopt het dan altijd wel dat dit vlak voor een rotonde of kruising is.

Herkenaar bij meerdere?
 
Ja! hier ook, opeens meldingen van de navigatie terwijl ik eigenlijk altijd op Waze via Android Auto navigeer.
Raar maar waar...

Deze week nog bij de dealer geweest, en nog maar een keer aangegeven dat het uitvallen van sensoren/geheel multimediasysteem/airco bediening toch wel erg irritant begint te worden.
Hij wist mij te vertellen dat ze in week 22 weer een update verwachten op dit vlak (volgens hem waren veel van deze klachten gerelateerd aan het gebruik van android auto/apple carPlay)

Ik ben benieuwd, en wacht nog even geduldig af......
 
Laatst bewerkt door een moderator:

jongetje

Forumguru
Vandaag weer wat updates gehad vanwege motorstoring. Deze veranderen vreemd genoeg niet het versie nummer (1668). Garage gaf wel aan dat hoe meer mensen zich melden bij hun garage dat Android Auto wireless niet werkt, hoe beter Skoda dit uit kan zoeken. Ze hebben iig al mijn gegevens daar neergelegd zodat er een oplossing komt.

Ik begreep dat Skoda het op dit moment beter voor elkaar heeft dan VW met de updates van bijv. de ID3. Dat duurt een volledige dag met elke zoveel minuten een volgende stap starten.
 
Kan je in de virtual cockpit , ook het middelste deel aanpassen ? Of kan je enkel links/rechts iets anders tonen ?
Bvb Waze in het midden tonen ?
 
Moet zeggen dat ik de laatste dagen geen foutmeldingen meer heb gehad. (Travel en Emergency assist)

Zag dat ik ook een update heb gehad, misschien is dat de verklaring van de achterlichten die spontaan gingen branden.

Inmiddels op Software versie: 1788
20210517_154604.jpg
 
Mijn auto is vrijdag geleverd en heeft versie 1803 (1.0 DSG). Zelfde hardware versie. Navigatie loopt wel achter…
 

Bijlagen

  • 8DA9DDDF-57C3-405C-BEF6-9BF93D58A9E1.jpeg
    8DA9DDDF-57C3-405C-BEF6-9BF93D58A9E1.jpeg
    1,9 MB · Weergaven: 52
Bovenaan Onderaan