Regelmatig foutmeldingen

@bart_n Hier gisteren exact hetzelfde probleem.
Inderdaad ook wanneer ik met de sleutel in de buurt kwam, dat de ventilator zachter ging draaien.

Vannochtend accu ook helemaal dood, de dealer heeft hem meteen opgehaald en wacht ook op een antwoord.

Dealer gaf aan ook een andere klant met dit probleem te hebben...

Merkte trouwens wel dat mijn achterlichten heel licht brandden vanochtend.
 

Bijlagen

  • 20210526_093456.jpg
    20210526_093456.jpg
    748,7 KB · Weergaven: 85
Laatst bewerkt:

bart_n

Nieuw lid
@Hartger! vandaag telefoon gekregen van dealer, probleem nog niet kunnen oplossen. Als ze de auto laden met hun Wallbox ondervinden ze geen problemen.

Heeft u reeds enige feedback mogen ontvangen?
 
@bart_n
Nog niks vernomen, zie via de app wel dat ze vandaag veel bezig zijn geweest.

Ze hebben hem nog niet aan de stekker gehad.
Al zegt dat ook nog weinig, want bij mij gebeurde het ook niet elke laadsessie.

Ik denk niet dat het aan het type laadpaal ligt, zou wel heel toevallig zijn...gezien de meerdere gevallen die ik al voorbij heb zien komen.

Zelf heb ik een NewMotion paal
Wat voor laadpaal heb jij?
 

Erik.R

Nieuw lid
Vandaag heeft mijn Skoda Octavia 4 Business plus een update/terugroep actie gehad.

Vanmiddag weer opgehaald bij de Dealer.

Vanavond even de auto geprobeerd en kom helaas tot de volgende conclusies.

Navigatie blijft online en zoeken naar verbinding. (Ook na div. keren auto opnieuw opstarten en enkele ritjes)

Home Knop onder midden scherm werk niet meer.

Cruise Control is ineens speed Limit geworden. (Vreemd)

Apple CarPlay werkt ineens niet meer.

Iemand ervaring?

Zal morgen de dealer weer bellen. Want moet helaas eerder weg van de dealer open is.
 

Ramonq

Senior Member
Ik heb een BlueCurrent laadpaal. Geloof niet dat de laadpaal de oorzaak is.

Lijkt me toch eerder een sensor en/of software-issue. En lastig te reproduceren omdat hij het niet altijd doet.

Hadden jullie ook het probleem met een geplande laadsessie? Of ook bij direct laden?
 

jongetje

Forumguru
Mijn wagen 2 dagen in de garage geweest. Skoda heeft weer een standaard antwoord, door extreme omstandigheden komen de storingen voor. Dat is gewoon een bekend iets als er sneeuw, mist, enorme regenbuien., kou of hitte is.
Nu heb ik misschien iets gemist maar de keren dat ik een foutmelding/storing had was het gewoon mooi weer, graag of 15 en droog. Tenzij dat al extreem is natuurlijk. Gelukkig staat de garage achter me en blijft met PON/VAG in gesprek, nadeel is alleen dat als ze daar iets neerleggen dat ze daar dan elke keer een dag later pas op terugkomen en het allemaal erg lang duurt. Mocht er geen oplossing komen dan mag in mijn geval de leasemaatschappij ermee aan de slag. Ik ben er wel klaar mee dat ik onverwacht storingen heb in de sensoren en ik continue in gepiep zit.
 
En ik kreeg vervolgens meteen een OTA update aangeboden die nu bezig is. Helaas zijn mijn klachten over het navigatiesysteem nog niet opgelost. Skoda gaf nu aan dat ze met een vergelijkbare auto met hetzelfde probleem bezig waren, maar nog geen oplossing hadden. Ik wordt gebeld als er een oplossing is. Hetzij met nieuwe software hetzij met een nieuwe module.

Mijn collega had het zelfde probleem, daar hebben ze de gehele boordcomputer gewisseld en nu lijkt alles goed te gaan. andere collega heeft het ook al gemeld maar daar houden ze het op "wachten tot er een update is"

Ik zelf gebruik de Skoda Navi niet, doe alles op Android auto. Dat geeft dan weer zijn eigen problemen helaas...
 
Het is stilaan te erg voor woorden. Sinds de laatste OTA krijg ik vooral op korte trajecten in het centrum continue meldingen van emergency assist en travel assist die niet werken (terwijl die functies op dat moment gewoon hun werk doen), gewoon een vreselijke kermis aan biepjes. Daarnaast wil de auto niet meer met Internet verbinden waardoor ook geen verbinding met de app meer mogelijk is. En als ik hier dan lees wat er met die IV aan de hand is, ben je blij dat het 'maar' een mhev is. Toch wel heel knullig op dit moment...
 

JeSko

Forumguru
Word het niet eens tijd om via een soort Test Aankoop ( zo heet het in België ) gezamenlijk Skoda/VAG in gebreke te stellen? via zo'n tussenstation kunnen er vele handtekeningen en klachten verzameld worden, samen sta je altijd sterker. Dan moeten ze wel uit hun pijp komen, ze hebben met de O4 gewoon een gebrekkig product geleverd dat beneden alle maat functioneert, en niet doet wat het moet doen.

De mensen hier hebben nog een immens geduld, chapeau aan jullie, ik had hem al terug de showroom binnen gereden.
 
Laatst bewerkt:
@Ramonq ik had het bij direct laden, gebruik plannen eigenlijk alleen voor klimatisering.

@coppe218
Is er bij jou al iets gedaan door de dealer?

Hoorde trouwens dat ze het bij mijn dealer (Maas autogroep) nog niet eerder hebben meegemaakt.
Wel bij een Golf GTE, dat is na een software update opgelost.

Op dit moment wachten ze nog op antwoord van PON, staat dus nog wel ff bij de dealer verwacht ik.
 

coppe218

Senior Member
Auto is al 3 keer bij de dealer geweest. 1x de 5f module vervangen en daarna nog een software update. Probleem met de ventilator heb ik daarna niet meer gehad. Ik heb vooral dat de navigatie instellingen niet worden opgeslagen en een enkele keer wegvallen van front en travel assist.
Sinds een paar dagen echter het volgende. Laden wordt gestopt of start niet en de vergrendeling van de stekker blijft tikken alsof hij niet pakt
 

ibaun

Nieuw lid
Zelfde probleem als hierboven beschreven. Staat op te laden, begint te klinken als een stofzuiger. Na een tijdje toch maar eens kijken op boordcomputer of ie iets zegt. Opstarten zonder motor aan te leggen, alle sensoren in error. Kan auto niet rijdende krijgen door op rem te duwen en nogmaals op start/stop te duwen, kan hem enkel afleggen.

Uitstappen en laadkabel uithalen lukt niet, blijft vaccuumgetrokken. Na een eindje gaat oranje lichtje toch uit en kan ik kabel verwijderen. Auto start weer, enkel SOS werkt niet.

204 km op de teller...
 

mmarkvoort

Actief lid
Als ik dit zo allemaal lees ben ik blij dat ik geen Hybride heb.

Wordt de laatste dagen wel ineens weer helemaal gek van de meldingen dat Travel Assist niet werkt.

Verder nog steeds geen Wireless Android Auto ondersteuning. Iemand zonder Hybride al een hogere software stand dan 1668?

Ik kreeg gisteren trouwens ineens een melding dat er een nieuwe functie beschikbaar was. Weet alleen zo snel niet meer wat het was. Niet iets heel bijzonders geloof ik.
 
Bovenaan Onderaan