Regelmatig foutmeldingen

coppe218

Senior Member
Die van mij gaat morgen weer terug voor updates ivm het niet kunnen opslaan van instellingen in de navigatie software.
 

coppe218

Senior Member
Ik heb met mij iv nu het volgende gekregen. Dus ook 1803
76046119d7f99d58d270c7ac0c2112a7.jpg
 

coppe218

Senior Member
En ik kreeg vervolgens meteen een OTA update aangeboden die nu bezig is. Helaas zijn mijn klachten over het navigatiesysteem nog niet opgelost. Skoda gaf nu aan dat ze met een vergelijkbare auto met hetzelfde probleem bezig waren, maar nog geen oplossing hadden. Ik wordt gebeld als er een oplossing is. Hetzij met nieuwe software hetzij met een nieuwe module.
 

iRob1984

Senior Member
Ik heb 3 weken geleden een geheel nieuw infotainmentsysteem gekregen.
En sinds vorige week donderdag heb ik dat het touchscreenscherm elke halve minuut opnieuw opstart
Tegelijkertijd krijg ik ook een storing in mn parkeersensoren

Het houdt niet op
 
Geen foutmelding, wel onbekend...

Afgelopen dagen is me opgevallen dat de achterlichten soms kort aan gaan als de auto gewoon geparkeerd staat op de oprit.

Hij hangt dan vaak wel aan de laadpaal, maar zie geen relatie met de laadstatus.


Iemand een idee wat dit kan zijn?

Is dat rond 14.00 geweest? Dealer vertelde mij dat er iedere (werk-?) dag om 14.00 gecontroleerd wordt op updates en dat het systeem dan dus trager kan zijn als er een update is. Wellicht heeft het daar mee te maken?
 

Ramonq

Senior Member
Ik zag het net ook weer gebeuren. Rond 12.00u was dat, achterlampen gingen even aan, voorlampen bleven uit.
 
Het aan gaan van de achterlichten was 2x rond 8 uur savonds.

Was toch te voorbarig, zojuist weer foutmelding gehad, zal het aan de regen liggen?
Misschien iets met gevoeligheid van de sensors?
 

jongetje

Forumguru
Wat een idioterie, waarom zou je dat midden op de dag doen? Doe dat lekker op een moment dat de auto uitstaat. Aangezien ik niet 24uur per dag in de auto zit kan dat makkelijk. En anders sla je een dag over...

Mijn melding mbt parkeerassistent/sensoren staat blijkbaar nog steeds uit bij PON. Die zou binnen een dag reageren...(en is vrijdag aangemeld). Blijkbaar nogal veel meldingen te verwerken zonder oplossing.
 
Eens... Zou logischer zijn om dit om 2 uur in de nacht te doen inderdaad maar dit is wat de dealer vertelde bij levering. Tijdens de levering werd het systeem inderdaad zo rond 14.00 trager. Verder heb ik enkel tot op heden 1x een melding over parkeersensoren gehad net na start waarna het systeem in herstart ging. Daarna was de kaartinformatie geupdate dus ga er vanuit dat dat daarmee te maken had.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zojuist begon nn auto keihard te loein, lijkt wel iets van een aanjager of zoiets.
Meteen van de laadpaal afgehaald.

Bij het inschakelen van het contact, alles in storing, zelfs geen mogelijkheid tot starten.... heel vreemd..

Iemand hier bekend mee?
 

coppe218

Senior Member
In het begin heb ik weleens gehad dat de ventilator zo hard ging draaien dat het lijkt alsof de auto wilt opstijgen. De andere klacht van het dan niet willen starten en foutcodes herken ik op dat moment niet. Is bij mij alweer even geleden geweest
 

Ramonq

Senior Member
Zojuist begon nn auto keihard te loein, lijkt wel iets van een aanjager of zoiets.
Meteen van de laadpaal afgehaald.
Iemand hier bekend mee?

Net zoals jij, @coppe218 en @Mr_McPhisto precies hetzelfde probleem gehad. Bij mij midden in nacht om 1 uur. Auto daarop naar de garage gebracht, die hebben software bijgewerkt en ze 'zeggen' dat ze de ventilator hebben vervangen.

Laadde je toevallig met reduceerde spanning en gepland? Ik laad sindsdien op vol vermogen, en niet meer gepland in daluren. Sindsdien (en na het garagebezoek) is het niet meer voorgekomen. Maar dat kan ook toeval zijn.
 

Ramonq

Senior Member
In het rijtje van regelmatig foutmeldingen kan ik toevoegen:
- Dagrijverlichting die niet meer aangaat nadat ze auto kort uitgeschakeld is geweest.
- Navigatie die niet doorstart, hierdoor werken ook bepaalde dingen in Travel Assist niet meer
- Knipperende indicatoren van de accu- en benzine volumes (Alhoewel een stuk minder)
- Parkeercamera achter laadt niet altijd beeld zien (zodra ik snel wil wegrijden)

Sinds gisteren heb ik ook ineens een mooie lange disclaimer op het scherm dat ik als hoofdgebruiker gevolgd kan worden. Vast geen bug, maar een feature.
 

Mr_McPhisto

Actief lid
Ik heb het zelfde probleem gehad met ventilator aanslaan tijdens laden. Ze hebben wat software updates uitgevoerd en de vraag uitgezet bij Pon.
Je raadt het al daarop is geen antwoord gekomen.
Alleen mijn wagen had ook dat de 12v accu opeens leeg was… dus die is vervangen, want auto was ‘dood’… en Skoda’s mobiele eenheid is bij me thuis geweest zo te zeggen.
Gelukkig is het niet meer voor gekomen en ik laadt in daluren weer ‘s nachts. Ze hebben dus geen idee wat het was. Geen ventilator vervangen ook.

Tja, wat kan je ook doen verder… het is een erg onstabiel verhaal allemaal vind ik. De app nog maar niet te benoemen..
Maar goed als de wagen rijdt, dan doet ie dat prima!
 

bart_n

Nieuw lid
Hier ook de ventilator die tijdens het opladen plots start met in overdrive te draaien. Eerste keer ‘s nachts om 1u, stekker uitgetrokken na enkele minuten, ‘s ochtends wil ik vertrekken en auto doet niets meer, start batterij volledig leeg en als pech dienst hem ter plaatste terug oplaadt staat alles in storing. Dit was ongeveer 2 weken geleden. Auto is toen getakeld en heeft update gehad en was het een week in orde.

dit weekend begon ventilator weer plots te draaien tijdens opladen, ben het beginnen timen maar na meer dan 1 uur en bezorgde buur de wagen toch maar ontkoppeld. Intussentijd enkele filmpjes gemaakt en geconstateerd dat als ik met de sleutel dichter bij de auto kom (zonder ergens op te drukken) de ventilator zachter gaat draaien en wanneer ik terug afstand neem de ventilator terug op volle toeren draait.
Dit was nog niet alles, toen ik volgende ochtend wou vertrekken bleek start batterij opnieuw volledig leeg te zijn.. terug pech dienst moeten oproepen en de volgende dagen enkel nog op benzine gereden en niet meer durven opladen..


Auto is vanochtend binnen gegaan bij dealer, voorlopig nog geen feedback mogen ontvangen..

Nu 3 maanden oud en 6500km
 

Skoct4

Lid
Hier ook een octavia iv die de instellingen van navigatie systeem niet op slaat. (Spijt van laatste update want hiervoor had hij geen last) Elke keer moet ik adressen opnieuw invoeren en stem uitschakelen.
Dat met die fan heb ik nog niet gehad, maar als ik dit zo lees kan je hierop wachten. Of hij heeft loeien wel gedaan zonder dat ik het gehoord heb. De auto staat namelijk 100 meter verderop.
 
Bovenaan Onderaan