Regelmatig foutmeldingen

mmarkvoort

Actief lid
Ik had hem ook. Heb nog geen veranderingen kunnen ontdekken.
Zag wel dat ik bij het "Home scherm" een 2e pagina heb. Maar dat kan ik ook maar zo over het hoofd gezien hebben er voor.
 

iRob1984

Senior Member
Ik zag hem ook vanmorgen
Jammer dat ze niet meer details vrijgeven
Welke verbeteringen? Als je niet weet wat er verbeterd wordt, weet je ook niet waar je op moet letten
Welke storingoplossingen? Het zijn er nogal wat, ook hier geldt dat het handig is als je weet waar je op moet letten
 

herby1

Lid
Mijn auto heb ik weer terug gekregen met alle problemen er nog in.
Skoda en PON hebben aangegeven dat er een grote update komt in week 22.
Voor deze update moet je naar de dealer toe, deze kan niet via OTA worden geinstalleerd.

Auto heeft inmiddels alle updates al (incl regelaparaat) maar dat haalt allemaal geen ene moer uit.
Ondanks dat ik heb aangegeven dat ik vind dat ze in gebreken zijn, kreeg ik als opmerking "maar hij rijdt toch nog".
Leasemaatschappij gaat mee in het idee van PON om te wachten op de update.
De vraag is dan ook als deze update komt (moet zien dat week 22 uberhaupt gaat gebeuren) of dat de problemen dan ook zijn opgelost.

PON en Skoda hebben inmiddels wel bevestigd dat dit software problemen zijn.

Openstaande problemen die 4 van de 7 dagen per week om toerbeurt optreden waarbij de kachel/airco echt vaak voorkomt.
  1. Geen kachel en airco meer -> balk verdwijnt en clima scherm is compleet leeg.
  2. Instellingen kunnen niet worden geladen zodra de auto gestart wordt
  3. Instellingen blijven geladen worden, rit van 20..25 minuten en dan zijn de instellingen nog niet geladen
  4. Instellingen worden maar half geladen (instellingen van twee sleutels door elkaar)
  5. Lane assist niet beschikbaar -> lijken op spookmeldingen
  6. Travel Assist niet beschikbaar -> lijken op spookmeldingen
  7. Side Assist niet beschikbaar -> lijken op spookmeldingen
  8. Spontane herstarts systeem
Auto is geleverd in week 3, week 5..16 al deze ellende en nu wachten tot week 22.
Kan je zeggen dat de vreugde van een nieuwe auto plaats heeft gemaakt voor irritatie en frustratie.

Workarround voor al deze problemen is er ook volgens Skoda en PON: Geen telefoon koppelen met het systeem en alle telefoons uitschakelen voordat je gaat instappen.
 

mmarkvoort

Actief lid
Ben benieuwd of er een officiële terugroepactie komt. Of dat je er zelf weer achteraan moet.

Als ze dan meteen Wireless Android Auto ff fixen zou dat erg prettig zijn.
 

herby1

Lid
Nee die komt er mogelijk niet, ik heb begrepen dat als je auto naar de dealer gaat ze een popup krijgen over terugroepacties.

De OTA updates die je nu krijgt zijn alleen voor het entertainment gedeelte en niet voor de rest van de auto (Tesla heeft dat dus veel beter voor elkaar)
 

iRob1984

Senior Member
Ik heb zojuist mijn auto weer opgehaald
Deze heeft een volledige recall-update gehad. Recall! Het woord zegt het al, een terugroep update dus.
Wel vreemd dat een autodealer de klanten hier niet over informeert.
Mijn volledige entertainment is vervangen ivm kapotte wifi en het kraken van de boxen als ik mijn deur open deed.
Wifi deed het gelijk weer niet, dus ben benieuwd als ik straks wegrijd wat ie dan doet
En ik ben zeer benieuwd of alle rare piepjes en opmerkingen wegblijven
 

mmarkvoort

Actief lid
Heb je dan nu een andere hardware versie gekregen? Eindigend op een D? Of had je dat al?

Inderdaad bizar dat je geen melding krijgt over zo'n terugroepactie.
 

iRob1984

Senior Member
Na de update ziet de systeeminfo er zo uit:

Onderdeelnummer apparaat: 5E3035816B
Hardware: H56
Software: 1666
ABT Hardware: Unknown
ABT Software: Unknown
Navigatiedatabase: 19.7
Media-codec: 3.1.4

Mn navidb was eerst nog 21.2
Dus qua navi heb ik een downgrade gehad

Vandaag geen tijd, maar morgen gaat ie gewoon weer terug want de wifi werkt nog steeds niet
Google Maps is blank, Apple maps is ook blank, spotify werkt niet.

Als mijn auto moeten fungeren als hotspot, dan zou dit toch allemaal gewoon moeten werken neem ik aan?
 
Laatst bewerkt:

iRob1984

Senior Member
Dus eigenlijk hebben ze weliswaar een nieuw spul er in gezet, maar oud genoeg om nog niet de nieuwe updates te bevatten? Dit kan ik zelf allemaal uitvoeren toch?

Ik lees net ergens een artikel dat als je wifi in de auto moet hebben een eSim moet hebben omdat je anders geen hotspot hebt. Ik zag toevallig gister dat deze om één of andere reden uit staat in mijn auto. Deze moet dus aan staan dus? Is misschien wel de reden dat het allemaal niet werkt. Ik ben namelijk wel geconnect met de auto, ik zie de wifi streepjes e.d. maar hij laadt niets in mijn scherm, maar op de telefoon ook niet.
 

mmarkvoort

Actief lid
Om de auto als hotspot te gebruiken moet je wel een data abonnement aanschaffen.
Er zit een eSIM in de auto die gebruikt wordt voor de kleine updates. Maar als je echt je telefoon wilt gebruiken via Wifi van de auto moet je een data abonnement nemen. Maar die zijn niet in verhouding met je eigen data abonnement op je telefoon. Dat is veel goedkoper.

De grotere software updates kun je niet zelf doen trouwens.
 

iRob1984

Senior Member
Die hotspot zit er bij, bij mijn auto. Althans, voor 1 jaar als het goed is. En daarna zou ik hem zelf moeten betalen, of de baas. Hij heeft namelijk wel gedaan, al een half jaar.
 
Bovenaan Onderaan