Regelmatig foutmeldingen

jongetje

Forumguru
Ik gebruik de app daarom niet meer. Ga er straks dus ook niet voor betalen voor die irritatie. En de navigatie stuurt me hier ook via omwegen hier in den haag.
 

veldman

Nieuw lid
Hier ook meerdere problemen met het infotainment zoals:
- niet opstarten van centraal display, radio en volume zijn nog te regelen maar scherm blijft zwart.
- carplay word ontbonden bij inkomend gesprek
- apple maps wordt sporadisch weergegeven in virtual cockpit
- clima niet in te stellen, menu leeg en temperatuurknoppen vallen weg.

Al met al waardeloos, het is een fijne auto maar dit soort storingen zorgen helaas voor onnodige frustratie. Zijn er meer mensen met deze problemen.

Software: 1788
 

Patron

Senior Member
De clima is me een keer overkomen, verder met name het vaak niet hebben van verbinding via de app, maar die gebruik ik toch niet veel (laadstatus checken meestal).

Clima kun je herstellen door de auto in zijn geheel uit te zetten (ja pr8ige workaround :banghead:)
 

herby1

Lid
Hier ook meerdere problemen met het infotainment zoals:
- niet opstarten van centraal display, radio en volume zijn nog te regelen maar scherm blijft zwart.
- carplay word ontbonden bij inkomend gesprek
- apple maps wordt sporadisch weergegeven in virtual cockpit
- clima niet in te stellen, menu leeg en temperatuurknoppen vallen weg.

Al met al waardeloos, het is een fijne auto maar dit soort storingen zorgen helaas voor onnodige frustratie. Zijn er meer mensen met deze problemen.

Software: 1788

Je bent niet de enige met dit soort ellende. Mijn wagen staat nu sinds vorige week maandag in de garage en de garage had de leasemaatschappij al gebeld dat er geen problemen zijn geconstateerd. Gelukkig heeft de balie medewerker nog een poging gedaan en direct met het instappen had hij het probleem dat er geen clima meer was.
Ik heb bijna dagelijks wel iets met het systeem, uiteindelijk mega gefrustreerd hierdoor.

De oplossing die ik kreeg "aan/uit knop 10..20 sec ingedrukt houden, het hele systeem wordt dan gereboot.
Ik heb aangegeven dat ik niet zo'n beetje iedere dag de hele zaak ga lopen rebooten/resetten.

Omdat men nu zelf dit probleem heeft gezien (mijn ruim 50 foto's en video's die ik had gemaakt waren blijkbaar niet voldoende) heeft men een protocol opgesteld en deze met hun bevindingen en werkzaamheden naar PON/Skoda-fabriek gestuurd.

Voor nu..... afwachten dus. Ik heb de leasemaatschappij laten weten dat ik tot die tijd de auto niet terug hoef.
Indien niet gerepareerd (want het is een software probleem) dan parkeer ik hem in de showroom. De leasemaatschappij staat hierin achter mij.

wordt vervolgd
 

herby1

Lid
De clima is me een keer overkomen, verder met name het vaak niet hebben van verbinding via de app, maar die gebruik ik toch niet veel (laadstatus checken meestal).

Clima kun je herstellen door de auto in zijn geheel uit te zetten (ja pr8ige workaround :banghead:)

Ik kreeg als antwoord, reboot je systeem maar door 10..20 sec de aan/uit knop ingedrukt te houden.
Sorry maar dat dat is geen oplossing maar een klote workarround, ze moeten gewoon hun software fixen.
De auto en alle modules zijn helemaal up2date en nog is het probleem aanwezig
 

Ramonq

Senior Member
Ik heb inmiddels twee over-the-air-updates gehad. Ze zitten verstopt in het waarschuwingen-menu als je van boven naar beneden scrollt. De inhoud van de eerste update bevat “kleinere verbeteringen, storingoplossingen en foutpreventie” de tweede update vertelde niet waar hij voor was maar kon niet tijdens het rijden doorgevoerd worden.

De (PHEV) auto geeft overigens nog steeds software 1788 en abt software 2088 aan.
 

herby1

Lid
[Q

Mijn auto had die versie al toen de auto geleverd werd op 25-01-2021.
Ik heb 1x een OTA update gehad maar die verandere het versie nummer niet.
De navigatiedatabase blijft stug op 20.3 zitten en wordt niet geupdate, ook heb ik geen optie om zelf op update te klikken.
Ik las ergens in het forum dat er gebruikers op 21.1 zaten.

Voor nu..... wachten tot ik iets van de garage hoor.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

SNARFB

Senior Member
Als je hem op je WiFi netwerk hebt, schakelt hij dan wel weer automatisch over op zijn ingebouwde eSim als hij buiten bereik van je WiFi netwerk is?
 

herby1

Lid
bij mij doet hij dat in ieder geval niet, als ik Wifi enable komt de melding dat eSIM wordt uitgeschakeld.
Wifi was geen succes mbt de update. 20.3 is volgens mij nu 1 jaar oud.
 

iRob1984

Senior Member
Ik heb sinds vorige week donderdag dat mijn iPhone 12 niet meer connect met Smartlink
Ik ben verbonden met de bluetooth en de wifi van de auto.
Maar als ik dan op de app Smartlink druk en dan op Carplay, dan krijg ik de opmerking dat ik eerst moet connecten met bluetooth en wifi, terwijl ik wel verbonden ben, zelfs de wifi streepjes zijn zichtbaar (My Skoda 2098)

Ik heb echt alles al geprobeerd
- Fabrieksinstellingen uitgevoerd
- Telefoon verwijdert uit de lijst en weer opnieuw toegevoegd
- Auto verwijdert uit de telefoon, zowel de bluetooth als de wifi en auto en weer opnieuw toegevoegd
- Skoda connect verwijdert uit mijn telefoon en weer opnieuw geïnstalleerd en ingelogd

Mijn gewone bluetooth met de auto werkt wel.
Ik kan gewoon bellen en alle contacten zijn zichtbaar.

Zijn er nog meer mensen die dit hebben?

Skoda Octavia Combi 4 FE
iPhone 12

Ik kan mijn software trouwens niet zelf updaten via mijn thuiswifi
Dan blijft ie half uur draaien en er gebeurd niets.

Ik hoor het graag
 

Ramonq

Senior Member
Aangezien je de auto van allerlei resets hebt gedaan. Even voor de volledigheid. Heb je ook al geprobeerd de CarPlay-auto te verwijderen in je iPhone? Kan via Instellen > Algemeen > CarPlay > Mijn auto’s.

Edit: volgens mij kun je alleen Bluetooth of CarPlay kiezen. Niet beide tegelijkertijd.
 
Laatst bewerkt:

iRob1984

Senior Member
Ik zie "my skoda 2098" bij carplay staan, maar ik kan er niets mee.
Het cirkeltje achter deze verbinding blijft ronddraaien
 

harry123

Actief lid
De clima-problemen heb ik ook gehad, heel vervelend inderdaad. Ik heb nog twee andere observaties waarvan ik benieuwd ben of anderen die herkennen:

- Mijn vrouw gebruikt de auto regelmatig met mijn sleutel. Vaak als ik in stap verbindt CarPlay niet meer automatisch (zij heeft een Android). Kan dit liggen aan dat het profiel op ‘mijn’ sleutel in de war is?

- laatste tijd heb ik vaak dat als ik net een minuut onderweg ben er een melding komt met iets als ‘uw wageninstellingen worden geladen’, met een Ok of Annuleren knop. Prima dat de auto die instellingen laadt, maar ik moet op een van de twee opties drukken om de melding weg te krijgen.

Kleine dingen misschien allemaal, maar in het licht van overige software-problemen die ik hier lees toch erg storend.
 

iRob1984

Senior Member
3 mei heb ik een afspraak bij de dealer voor Apple Carplay
De meldingen "Frontassist beperkt beschikbaar" en "Parkeerassist niet beschikbaar" ben ik ook een beetje zat aan het worden.
 

coppe218

Senior Member
Die van mij gaat 4 mei ook naar de dealer voor ongeveer dezelfde meldingen. Misschien goed om de betreffende dealers naar elkaar te laten verwijzen bij Pon, dat dit echt niet uniek is.
 

jongetje

Forumguru
Ik had eer gister hetzelfde met die parkeerassistent niet beschikbaar. Elk stoplicht ding piepen, super irritant. En onhandig omdat met inparkeren de piepjes het dus niet doen.

Ook hele systeem werd tijdens het rijden herstart.

Ook heb ik heel vaak dat het systeem me niet herkent. Als ik dan contact uit en aanzet ben ik weer ingelogd.
 

iRob1984

Senior Member
Over clima gesproken, dit is mij ook al overkomen. Ik kon het menu van clima openen, maar kon er niets mee doen en dat was precies op die ene warme dag van laatst, maar mn kachel stond ook opeens op 27 graden en uitzetten lukte niet. Ik hoop niet dat dit een voorbode is op warmere dagen, want dan mag de dealer de auto weer terughebben en bestellen we wel iets van een ander merk
 

SNARFB

Senior Member
Toe ik twee weken geleden m’n auto naar de dealer bracht voor het monteren van een trekhaak is er ook een terugroepactie uitgevoerd voor: airconditioning regelapparaat volgens protocol. Deze update was toen net vrijgegeven (90Q9 0099 001, criterium 3).
 

Ramonq

Senior Member
Ik krijg zojuist de derde “over-the-air”-update aangeboden. Changelog bij het updaten:

Background System Services
* Kleine verbeteringen
* Storingoplossingen
 
Bovenaan Onderaan