Regelmatig foutmeldingen

Patron

Senior Member
ik heb de mijne nu een kleine week en klop het af tot nog toe geen problemen eigenlijk.
ik hoop dat het zo blijft, maar heb er een hard hoofd in.
 

Miggel

Lid
Ik heb vorige week ook mijn oude octavia ingeruild voor een nieuwe Octavia HB BL+, maar loop toch wel tegen verschillende zaken aan:
  • Het lukt mij niet om mezelf als hoofdgebruiker voor Skoda Connect in te stellen en daarmee Skoda Connect te activeren. Als ik dat proberen blijft het scherm hangen op ' even wachten alstublieft' . Dat wachten houdt zelfs na een half uur niet op. Omdat dit niet lukt, moet ik dus ook iedere keer bij instappen weer zenders e.d. opzoeken...
  • Telefoon koppelt wel via Bluetooth, maar ik zie mijn contacten e.d. niet, terwijl ik wel toestemming heb gegeven bij het koppelen. Heb een Honor 8 met android 7.0.
  • Ook bekabeld lukt dat niet. In mijn vorige Octavia kon ik via de kabel ook Android Auto opstarten, maar dat lukt in de nieuwe versie ook niet.
Bij het afleveren kwam de verkoper overigens ook niet verder. Hij zij dat dat wellicht was omdat het contact met de server mogelijk even niet werkte. Heb het nog een aantal keer geprobeerd, maar lukt nog steeds niet. Dus aankomende week maar weer langs gaan denk ik.

Verder rijdt de auto overigens prima! Maar is toch wel fijn dat basisdingen als telefoon en opslaan zenders e.d. gewoon zonder problemen werkt.
 

Patron

Senior Member
Ik ga er vanuit dat je dealer op tijd de auto heeft "vrijgegeven" @Miggel ?
Bij mij was dat wel het geval, maar indien ze dat doen bij aflevering dan kan er 2 a 3 werkdagen overheen gaan, omdat iemand in Tjechie ook nog op een knop moet drukken.
Hetzelfde geldt voor het ontgrendelen op afstand van de auto, daar kan ook 1 a 2 dagen overheen gaan!
 

Miggel

Lid
Dank voor de tip @Patron . Wellicht dat dat het probleem is in de activatie. Morgen maar even contact zoeken met dealer daarover en nog maar eens een poging wagen.
 

jongetje

Forumguru
Ik heb het met de app. maar opgegeven. Na de update moest ik weer met beide sleutels hele app activeren en heb daar geen zin in. Netzoals dat de dealer geen idee had hoe het ontgrendelen en vergrendelen via de app. geactiveerd moet worden. Ben wel benieuwd wat ze op die cursus van Skoda leren want als ik elke keer moet uitleggen hoe het werkt en wat er mogelijk is...
 

Patron

Senior Member
Sommige dealers vinden het inderdaad nog lastig. Mijn auto komt uit Hengelo en die snappen het wel. Hier bij de lokale dealer wisten ze gelukkig meteen wat ik bedoelde met de auto ontgrendelen via de app :D
 

coppe218

Senior Member
Via app ontgrendelen was idd bij mijn dealer O gebeurt.

Verstuurd vanaf mijn SM-A515F met Tapatalk
 

Spoetnik

Forumguru
Mijn wagen is nu 2 kee ruitgebreid terug geweest naar de garage voor de software problemen. Komende week hebben ze hem weer een paar dagen nodig. Eigenlijk heb ik van de 6000 km die ik nu heb gereden maar een kilometer of 500 een goed werkend systeem gehad. Dit is niet best. Hopen dat ze het volgende week kunnen fixen.

Andere vraag. Wie kan er werken met de spraakbediening? Vrijwel geen enkel commando begrijpt het systeem.
 

EdK

Forumguru
Je moet duidelijk articuleren !!
En dan nog krijg je vette stress omdat het niet werkt.
Men noemt het vaak ook een product eigenschap
 
Ook maar even een positieve ervaring. Ik heb zelf nog geen enkel software probleem gehad met mijn First Edition (afkloppen :jaja:). Ik heb software versie 1664 en heb inmiddels 4000 probleemloze kilometers achter de rug. Het enige dat ik af en toe heb is dat Carplay er soms wat langer over doet (ongeveer 1 minuut) om tevoorschijn te komen nadat mijn vrouw de auto gebruikt heeft maar dat is het dan ook wel.

Ik kan niet anders zeggen dan dat ik het een heerlijke auto vindt.
 

Mr_McPhisto

Actief lid
Andere ‘leuke ervaring’....
Iemand ook al gehad dat de auto opeens keihard gaat loeien tijdens het opladen???
Opeens gaat dat ding uit het niets staan te loeien op de oprit en dan niet zachtjes maar voluit...., lekker dit ‘s nachts.
Daarbij is de app de laatste weken echt bagger. Reageert niet goed op ‘laden starten’ of ‘stoppen’. Iedere keer is afwachten of het werkt en krijg veel foutmeldingen. Beetje hopeloos als ik dit allemaal zo ervaar en lees hier van anderen ..
Krijg steeds meer onregelmatigheden met de werking van deze wagen..
Nu de wandlader maar uitgezet en gestopt met opladen...
 
Laatst bewerkt:

Ramonq

Senior Member
@Mr_McPhisto Bedoel je met loeien dat de ventilator op volledige snelheid gaat draaien? Zo ja, helaas deze nare ervaring om 1u in de nacht ook al een keer gehad.

Auto naar de garage gebracht daarna. Ze hebben de ventilator vervangen (zeggen ze) en laatste updates gedraaid. Vorige week heb ik ook nog een over the air update gehad met verschillende bug fixes (onduidelijk welke). Fingers crossed dat het niet nog een keer gebeurd.

Problemen met de app ervaar ik ook. Veel foutmeldingen de laatste weken. App hard afsluiten op iOS, eventueel geheel opnieuw uit en inloggen helpt dan meestal. App, auto en Skoda Connect zijn allemaal buggy.
 

SNARFB

Senior Member
V.w.b Skoda Connect: er was sinds 1 april een storing met de Connect servers in Duitsland. Deze is pas afgelopen zondag opgelost. Ik kon ook geen verbinding krijgen met de auto via de app (geen verversing van gegevens) en de profielen in de auto konden niet worden geladen. Vroeg steeds om de gebruikersnaam en wachtwoord. Het invoeren daarvan had geen enkele zin. De dealers hadden het druk met deze storing maar konden er niets aan doen. Probleem zat hem dus in Duitsland. Fijn hoor dat we daar zo afhankelijk van zijn in deze online-wereld.
 

Mr_McPhisto

Actief lid
Dag Ramon,
Ja met loeien bedoel ik inderdaad de ventilator die vol staat te blazen.
Ik vind de phev icm de app echt super onbetrouwbaar op dit moment.
Kan aan openbare laadpaal gewoon het laden af en toe niet starten, wat ik ook probeer. Laatste keer is me gelukt alleen in de auto dit te starten, maar de app gaf aan niet aangesloten.....

en wat bedoel je met hard afsluiten in iOS?
 

Mr_McPhisto

Actief lid
Update:
Schijnt nog steeds storing te zijn, althans hier is het niet opgelost.
Moet handmatig laden starten en niet via app. Skoda werkt aan oplossing, maar wanneer weet nog niemand.

Bron: Skoda klantenservice.
 

Patron

Senior Member
ik laad nooit via de app, altijd handmatig dus geen last van :tegek:
Schijnbaar liggen er wel weer wat servers uit sinds vanmiddag wnat de locatie klopt niet helemaal meer.....
 
Bovenaan Onderaan