Regelmatig foutmeldingen

Ramonq

Senior Member
Ow jee. Ik krijg nu deze ‘melding’ in de app. Moet ik me zorgen maken? ;)
 

Bijlagen

  • B22C9668-FD25-4B3E-883D-8166ED9C818E.png
    B22C9668-FD25-4B3E-883D-8166ED9C818E.png
    1,3 MB · Weergaven: 151
Jammer genoeg ook slachtoffer van die resem foutmeldingen. Veelvuldig dat travel assist niet werken, of de overige sensoren van de rijhulpsystemen - lost zichzelf altijd op. Vorige vrijdag dan een storing van passagiersbescherming, waardoor het net was alsof je zonder gordel rijdt (dus precies een of ander jukebox) en vandaag dan probleem met uitlaatgassysteem (1.0 eTSI mhev). Die laatste blijft, zelfs na afleggen opnieuw weer opzetten. De wagen rijdt overigens normaal, maar zal wellicht toch eens naar de dealer moeten vrees ik...
 

jongetje

Forumguru
@Tjorven Was dat gepiep zoals bij mij:

Ik heb dit een hele rit gehad en ging pas een aantal seconden uit nadat ik helemaal had afgesloten. Welke software versie heb je?
 
@jongetje, nee gelukkig niet - gewoon het geluidje van de gordelverklikker maar dat vind ik ook al jukebox. Ik heb versie 1664, ik weet dat er al een update is naar 1668 maar bepaalde verhalen doen me vermoeden dat die niet per se foutlozer is.
De fout in het uitlaatgassysteem is intussen weer verdwenen, spooky :)
 

mmarkvoort

Actief lid
Ik heb ook al 1668 en ik krijg nog steeds elke keer allerlei foutmeldingen. Vaak net na het starten. Daarna verdwijnen ze meestal snel weer.
Laatst een keer onder het rijden om de 10 seconden dat de rijhulpsystemen niet werkten. Erg hinderlijk. Zeker omdat het een vrij hard signaal is.
 

coppe218

Senior Member
Vandaag bericht gehad dat de fout vermoedelijk in module 5f zit. Deze is nu besteld en wordt morgen gemonteerd. Dan maar even afwachten.
 

Ramonq

Senior Member
Vandaag de Octavia PHEV weer opgehaald. Ze hebben ‘een onderdeel’ vervangen. De man achter de balie dacht dat het de fan was. Maar het zou me niets verbazen als het een regelunit was.

Daarnaast is software van diverse componenten bijgewerkt. In het infotainment staat nog dezelfde versie als voorheen. Ik vermoed dat alleen versies van major releases/updates getoond worden.

Op weg naar huis geen knipperende brandstof- en accu-indicatoren meer gezien.

Fingers crossed.
 

coppe218

Senior Member
Ik heb de mijne vandaag ook opgehaald. Unit 5f is vervangen. Even afwachten of nu alles is opgelost.
 

Ramonq

Senior Member
[Q
Bij mij zei de man achter de balie dat de Sf vervangen was. Ik denk dat hij hetzelfde bedoeld als dat bij jou vervangen is.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Rataplan

Forumguru
Heeeeel af en toe een melding dat een lane assist en brake assist niet werken. Wat mij veel meer irriteert is dat mijn telefoon niet altijd direct gekoppeld wordt. Het lijkt erop dat dit gebeurd als tussendoor de ander is wezen rijden (dus andere sleutel en andere telefoon). Softwareversie 1668.

Vorige week naar de dealer geweest voor software update, maar ik heb geen verschil kunnen zien (auto had al softwareversie 1668).
 

mmarkvoort

Actief lid
Ik heb precies hetzelfde. Alleen heb ik het issue met de telefoon ook als ik zelf meerdere malen er in rij. Mijn vrouw rijd er niet zo vaak in. En ik heb ook vaak dat hij dus niet koppelt met mijn telefoon.

Als ik android auto gebruik dan doet hij het wel altijd. Dan wordt de koppeling wel netjes opgebouwd.
 

herby1

Lid
Nou mijn auto van 8 weken oud heeft al 5x in de garage gestaan, laatste updates erop, 2e 5F module al en nog blijven de problemen aan de lopende band doorgaan, om gek van te worden.

Problemen:
- Geen kachel en airco te bedienen (kachel scherm blijft leeg)
- Spookmeldingen met travel assist / lane assist / front assist
- Meer dan één uur bezig met "laden instellingen" (en dat overdrijf ik niet)
- Erg vaak "een moment geduld alstublieft"
- App kan niet gestart worden

En dan kan ik nog wel even doorgaan, heb er nu het probleem van de leasemaatschappij van gemaakt.

Ook heb ik nergens de mogelijkheid om de kaarten te updaten, deze zitten nog op 20.3 terwijl er hier gebruikers zijn die op 21.1 zitten, ik heb nergens een knopje update.
 
Gaat lekker met die auto's. Die van mij inmiddels ook weer opgehaald. Nadat de auto geen zin meer had om in zijn achteruit te gaan weer weggebracht en vervolgens komt de dealer erachter dat er ook een fout in de remactuator zit. Dit moet ook vervangen worden meteen. Volgens de importeur een werkje van 6 uur, maar omdat dit de eerste keer was heeft het 11 uur geduurd. Subframe en uitlaat moesten eronder vandaan om bij dat onderdeel te komen. Ik ben benieuwd wat er nog gaat komen, maar heb inmiddels geen vertrouwen meer in dat ding.
 

herby1

Lid
[Q @Albertus iv

Heb inmiddels contact gehad met de leasemaatschappij en die staan gelukkig volledig achter me, die gaven ook aan dat dit geen kleine mankementen meer zijn. Gevolg is dat maandag de auto voor de 6e keer terug gaat en dat er een monteur woon/werk verkeer mee gaat doen. Hoe dan ook, van alle problemen heb ik foto's en filmpjes gemaakt, daarmee laat ik ze keer op keer zien waar ik tegenaan loop, dus ze zullen nooit kunnen zeggen dat het mijn verbeelding is.

Grootste problemen/ergenissen:
- Profiel kan niet worden geladen
- Profiel blijft oneindig laden (hele systeem niet te bedienen)
- Kachel die verdwijnt (zowel onderin de balk als onder de clima knop)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

JeSko

Forumguru
Vind zoiets verschrikkelijk om lezen, je zal maar een nieuwe auto kopen of leasen, collega van mij heeft ook een nieuwe Octi iv via Leasing, en deze kent dan weer geen enkel mankement en werkt zoals het hoort. Heb hem door omstandigheden al even niet meer gesproken, dus geen idee of de auto nog steeds feilloos is, maandag eens informeren bij hem. Sterkte aan degene die zo met hun O4 sukkelen.
 
Bovenaan Onderaan