Regelmatig foutmeldingen

Ramonq

Senior Member
@jongetje Goeie tip. Dank je.

Ben eigenlijk wel benieuwd wat ze over-the-air kunnen bijwerken en waar de auto bij de dealer echt voor aan de kabel moet.
 

Rataplan

Forumguru
Voor de software versie. Over de air is tot nu volgens mij alleen update van navigatie.
Overigens download hij niet heel Europa, alleen dat de omgeving waar je rijdt of de route die je hebt ingesteld.
 

jongetje

Forumguru
Er zijn genoeg mogelijkheden om ervoor te zorgen dat een systeem niet vastloopt na updaten. Merken zoals tesla updaten alles ota. Blijkbaar heeft skoda zelf te weinig vertrouwen in hun eigen systeem...
 

jongetje

Forumguru
Ik had de auto vanmorgen gebracht rond 8 uur en was rond 11 uur klaar dus viel mee. Heb nu versie 1668 (kwam van 1664). Na 2e keer starten deed de audio het pas na een minuut dus ben nog niet heel erg blij. Misschien nog nieuwigheid...
 
Zo, even een kleine update. Auto komt als het goed is de 15de van maart weer uit de werkplaats. Naar het schijnt is het een regeleenheid en een relais van de hoge voltage accu, ik heb er geen verstand van dus als ik het niet goed zeg dan mijn excuses. De onderdelen zijn in backorder wat voor mij dan meteen betekend dat het al een bekend probleem is en meerdere phevs hier last van hebben. Heel jammer dit en ik baal er ook echt van, vertrouwen is er meteen al uit. Ondanks dat hij heerlijk rijdt.
 

SNARFB

Senior Member
Ik kreeg gisteren een ota update. Hij was vrij snel klaar met updaten. Geen idee wat de update behelst. Kan ik dat ergens checken? Qua versienummers is er niets verandert.
 

coppe218

Senior Member
Afgelopen periode gaf de auto ook bij mij geregeld een storing op Travel assist, maar dat was steeds na een paar seconden weer opgelost. Het flikkeren van de verlichting van de benzine en stroommeter is herkenbaar. Ook duurt het opstarten van het mediasysteem vaak te lang.
Vanochtend echter ging het airbaglampje en motorstoringslampje branden. Ook na een korte herstart bleven beide lampen branden de hele rit van 25 km. Na een afkoelperiode van 2 uur nogmaals getest en toen bleef airbaglampje uit, maar motorstoringslampje bleef branden. Ook viel het me op dat beide keren de auto direct op benzine liep na starten, terwijl ik normaal standaard in EV mode start. Omzetten naar EV lukte ook niet. Donderdag afspraak bij de dealer. Even afwachten dus.
 

jongetje

Forumguru
Vandaag belde mijn vrouw me geïrriteerd op dat er allemaal meldingen komen van het bandenspanningssysteem. Bleek er dus een schroef in de band te zitten... Gelukkig werkt dat systeem wel goed. Verder sinds de update geen meldingen meer gehad.
 

Ramonq

Senior Member
Vannacht ben ik om 1.15u mijn bed uitgesprongen. De ventilator van de Skoda Octavia PHEV draaide op volledige snelheid. En dat maakt toch behoorlijke herrie zo op je oprit.

Stekker eruit gehaald (want hij was vanaf 23u automatisch aan het laden, voorklimatisering heb ik uitstaan) en toen hield hij direct op.

Het viel me al op dat in de app om 22.58 een nieuwe rit was gestart van 0 km, terwijl hij gewoon uit stond en aan de stekker lag.

De auto reageert ook niet meer op de app nu (of andersom). Nu terug aan de oplader gehangen om te kijken of het of het euvel zich meer voordoet.

Zometeen de dealer maar even bellen... Je begint je toch af te vragen of deze auto al klaar was om uit te brengen.
 

coppe218

Senior Member
Heb ik ook 3 keer al gehad dat het lijkt alsof de auto wil gaan opstijgen terwijl hij aan de lader ligt. Vanochtend was de auto niet eens geladen. Nog even uitzoeken of het aan de laadpaal of aan de auto lag.
 

Ramonq

Senior Member
:shocked: dat klinkt niet heel goed, benieuwd wat de dealer zegt...

Ik heb een opsomming van de problemen zojuist nagestuurd per mail. Ze willen eerst even onderzoeken voordat ik de auto binnen breng.

Update: kan de auto volgende week donderdag brengen. Ik krijg een vervangende auto want waarschijnlijk hebben ze hem heel de dag nodig.
 
Laatst bewerkt:

coppe218

Senior Member
Vanochtend gaf de auto geen sjoege. 12v accu volledig leeg. Na opstart, wat nog best een uitdaging was de auto bij de dealer afgeleverd. Motorstoring bleef ondertussen de gehele weg branden. Overige storingen waren langzaam niet meer zichtbaar.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan