Regelmatig foutmeldingen

Fmoon

Forumguru
Kwam weer een mooie O4 RS 2.0 op m’n pad, maar nogmaals deze pagina’s te zijn doorgelopen durf ik het nu nog niet aan helaas.
 

spikehome

Forumguru
Die problemen zijn vooral met de hybride.
Heb met mijn RS van 2021 geen problemen.
1x een melding over uitpakeerhulp niet beschikbaar.
Daarna geen enkele keer.
 

Skoct4

Lid
Die problemen zijn vooral met de hybride.
Heb met mijn RS van 2021 geen problemen.
1x een melding over uitpakeerhulp niet beschikbaar.
Daarna geen enkele keer.
Oke dan heb je volgens mij wel geluk. Werkt bij jouw het navigatie systeem wel goed dan en onthoud hij zijn Instellingen? Volgens mij zijn er ook problemen bij andere versies / uitvoeringen dan de phev met foutmeldingen en dergelijke.
 

spikehome

Forumguru
]

Ja hoor favorieten staan erin, na de update was wel alles weg.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Fmoon

Forumguru
Naar wat ik begreep heeft elke Octavia problemen en gelukkig uitzonderingen daargelaten zoals @spikehome het lijkt mij dat de bekende problemen niet met de motorisering te maken hebben toch? Of is het juist icm PHEV?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Patron

Senior Member
Mijn navigatie werkt dan wel weer goed, maar sommige andere instellingen niet ...

Over een paar weken gaat ie naar de dealer voor een beurt en wat updates
 

uitje

Nieuw lid
Op de af en toe brandende achterlichten na tijdens het laden, heb ik verder eigenlijk geen serieuze problemen. Heb heeeel af en toe wel eens een melding gehad dat bijv. front assist niet beschikbaar was, maar dat verdween ook direct weer.
 
Ik kreeg zojuist heel kort een of andere melding over een defecte oliesensor met de tekst "zoek werkplaats op". Binnen 2 seconden verdween de melding.
 
Hallo, ik heb m’n Octavia nu ruim 3 maanden. In die 3 maanden kleine 8000km gereden. Motor is heerlijk, zeker met de DSG. Wel vanaf het begin dat het bots alarm spontaan af gaat (harde piep). Eerste keer schrok ik mij wezenloos! Nu gaat die random af, zonder dat er ook maar iets voor mij rijdt. Navigatie is ook niet helemaal Up-to-date. Wegen die er al een jaar of 5 liggen worden niet herkend. Slordig!

Laatste weken heb ik wel een “bijzonder” iets. Steevast bij afslag 20 op de A16 (ik moet regelmatig op de soortboulevard zijn in Dordt) herstart het complete multimedia systeem 2x. Complete systeem valt uit, melding “even wachten” verschijnt en vervolgens is het systeem weer bij. Vervolgens gebeurt het nog een keer. Ik noem specifiek die plek omdat het alleen daar gebeurt. Ik rij het hele land door, maar tot op heden nergens anders dit probleem gehad. Toevallig is plekje waar geen signaal is of iets dergelijks?
 

Webloxx

Senior Member
:sterretjes:
Hallo, ik heb m’n Octavia nu ruim 3 maanden. In die 3 maanden kleine 8000km gereden. Motor is heerlijk, zeker met de DSG. Wel vanaf het begin dat het bots alarm spontaan af gaat (harde piep). Eerste keer schrok ik mij wezenloos! Nu gaat die random af, zonder dat er ook maar iets voor mij rijdt. Navigatie is ook niet helemaal Up-to-date. Wegen die er al een jaar of 5 liggen worden niet herkend. Slordig!

Laatste weken heb ik wel een “bijzonder” iets. Steevast bij afslag 20 op de A16 (ik moet regelmatig op de soortboulevard zijn in Dordt) herstart het complete multimedia systeem 2x. Complete systeem valt uit, melding “even wachten” verschijnt en vervolgens is het systeem weer bij. Vervolgens gebeurt het nog een keer. Ik noem specifiek die plek omdat het alleen daar gebeurt. Ik rij het hele land door, maar tot op heden nergens anders dit probleem gehad. Toevallig is plekje waar geen signaal is of iets dergelijks?

Waarschijnlijk is het ‘botsalarm’ de Front Assist, die zou je op middel ipv vroeg kunnen instellen?

Wat je noemt over het vastlopen / herstarten van de infotainment, ervoer ik zelf ook 2 weken terug. Toen was ik in Dordrecht Zuid (Calandstraat), daar draaide ik de A16 weer op en tot 4x toe na het ingeven van mijn thuisadres, herstartte de infotainment! Snapte er niks van, misschien een fout in de kaart op dat gedeelte…? :banghead:

Heb weliswaar een Scala, maar geloof wel MIB3 infotainment.
 
Klopt inderdaad, is de Front Assist (kon gisteren niet op de juiste benaming komen). Stond op "middel" ingesteld, nu naar "Laat" gezet.

Infotainment zal inderdaad dezelfde zijn. Vind het toch een bijzonder iets, erg onhandig als je net aan het bellen bent ;).
 

MRNX

Forumguru
blijf me verbazen over dit topic. Wat een toestanden!

Ik rij nu 8 maanden m'n O4 1.0 etec dsg en ben 30.000 km ver zonder ook maar één probleempje op versie 1803. Ik laat bij de 30k beurt niets updaten, want ben bang dat ik dan kwade geesten loslaat....
 
  • Leuk
Waarderingen: MY00

J0ris

Lid
Op mijn werk behoorlijk wat leaserijders met Octavia's, maar zij hebben ook geen last van storingen. Je hoort altijd de problemen en niet de tevreden gebruikers, dus dat kan een vertekend beeld geven. Al is elk probleem er 1 te veel natuurlijk.
 
Volgens mij zijn het voornamelijk de phev rijders...
Zoals ik :)

Ben nu bezig aan mn 2e RS iv met vergelijkbare problemen.

De 28e nieuwe hoogspanningslader en stuur, hopen op meer geluk.
 

Skoct4

Lid
Ik zie een leuke poll aankomen wie heeft er problemen
A nee hoor rijd prima met een normale motor
B ja staat meer bij garage dan op de weg heb normale motor
C heb zo,n ding met een stekker maar doet wat hij moet doen
D heb alleen maar ellende met die stekker car.
 

sunder

Senior Member
Ik zie een leuke poll aankomen wie heeft er problemen
A nee hoor rijd prima met een normale motor
B ja staat meer bij garage dan op de weg heb normale motor
C heb zo,n ding met een stekker maar doet wat hij moet doen
D heb alleen maar ellende met die stekker car.

Graag zie ik ook een extra optie: E Ik wacht al 6+ maanden op mijn auto en hopelijk zijn alle storingen opgelost bij levering :tegek:
 

SNARFB

Senior Member
Met 1.0 mhev geen problemen meer sinds stuurwissel (garantie)
Het eerste jaar geen problemen gehad met foutmeldingen maar sinds twee weken ook allerlei foutmeldingen van Travel Assist en Emergency Assist. Om gek van te worden. Ik lees dat jullie een nieuw stuurwiel hebben gekregen. Is het echt het stuurwiel of wordt de stuurhoeksensor vervangen?
 
Laatst bewerkt:

veldman

Nieuw lid
Ik heb een geheel nieuw stuurwiel gekregen. voorheen werd ik gek van de meldingen. Met name afgelopen zomer op vakantie in Oostenrijk heb ik heel veel last gehad van aanhoudende meldingen. in oktober is mijn stuurwiel vervangen en sindsdien geen foutmeldingen meer.
 
Bovenaan Onderaan