Regelmatig foutmeldingen

Patron

Senior Member
Heb ik ook gehad. Downloaden tijdens rijden en als je een hem uitzet vraagt hij of je wil installeren. Duurt ongeveer half uur
 
Mijn Octavia is vandaag van de week naar de dealer geweest voor het vervangen van de sos module.
Dit was een terugroep actie die nog uitgevoerd moest worden bij mijn auto.
Heb hem maandag gebracht en kon hem pas vandaag weer op halen.
Ze hadden veel problemen met het software gedeelte die bij deze actie ook aangepast moest worden.
Software versie is wel gewoon het zelfde gebleven. Ik had en heb nu versie 1810

Ben ik alles weer kwijt aan instellingen in het infotainmentsysteem. gebruikers weer moeten aanmelden.
Tevens krijg ik android auto draadloos niet meer voor elkaar. Dit heeft wel gewerkt.
Nu alleen bedraad. Krijg ook een rare melding in android auto.
Staat een tekst in het hoofd menu van android auto. Tekst luid PRE-PRODUCTION HARDWARE NOT FOR RESALE

Raar weer allemaal. Zal morgen weer even contact opnemen met de dealer wat dit weer nu is.

IMG_20220224_193322.jpg
 
D

Deleted member 20094

Mijn Octavia is .... naar de dealer geweest voor het vervangen van de sos module.
Dit was een terugroep actie ....Software versie is wel gewoon het zelfde gebleven. Ik had en heb nu versie 1810
....Krijg ook een rare melding in android auto.
Staat een tekst in het hoofd menu van android auto. Tekst luid PRE-PRODUCTION HARDWARE NOT FOR SALE

Heb ik ook gehad om mijn RS. Dit kwam mogelijk na een niet officiële update van de software. Helaas downgrade van software blijkt niet mogelijk. Nu zal je moeten wachten op een nieuwe update en hopen dat het watermerk verdwijnt.
 

xplain

Forumguru
Nu heb ik hier al veel gelezen maar niet officiële software installeren terwijl de officiële releases sowieso niet stabiel zijn tart alle verbeelding. En dat dealers überhaupt toegang hebben tot die prereleases is al helemaal crazy.
 
Vandaag noruwe hoogspanningslader en nieuw stuur gekregen, hopelikk zijn we nu van de problemen af.

Wel hoorde ik net dat er een nieuwe terugroepactie is voor een regelaar voor de 12v accu.
Deze moet vervangen worden, maar het onderdeel is nog niet beschikbaar.

Wanneer binnen krijg ik een belletje
 
En we hebben weer foutmeldingen (zelfs na het nieuwe stuurwiel), wel van een andere soort. De front-assist melding komt alleszins niet iedere 3 seconden. Dit weekend echter ook nog een melding gehad ivm de airbag/gordelspanners, maar deze morgen al een proactief contact vanuit de garage (via de Connect service). De eerste paar keer kan ik nog wel begrip opbrengen, maar na meer dan een jaar begin ik mij toch vragen te stellen over wat ze gaan doen wanneer de garantie afloopt. Zeker vermits een stabiele software blijkbaar lang op zich laat wachten. Als dit een leasewagen zou zijn is het 'ongemakkelijk', maar als particulier is dit wel een ander verhaal...
 

Fmoon

Forumguru
Valt me op dat er in de media geen aandacht voor is. Heb voor de grap ook eens wat bedrijven afgelopen tijd gemaild en gevraagd “zijn de problemen jullie bekend?” Standaard antwoord is dat er geen enkel probleem is met de O4. Ik heb zelfs een bedrijf de link toegestuurd van deze site, heb niks meer gehoord daarna.
 

J0ris

Lid
Je hoort er niets van omdat de meeste O4's geen problemen hebben. Bij ons op de zaak bijvoorbeeld niemand met problemen, de meeste hebben wel basisuitvoeringen (ook dat is geen goede steekproef).
Zoals eerder gemeld lijken de problemen voornamelijk bij de plugins voor te komen (complexere software). Het overgrote deel van de O4's op de weg zijn geen plugins. Mensen met problemen melden zich (terecht), maar andersom niet.
 

SNARFB

Senior Member
Vandaag noruwe hoogspanningslader en nieuw stuur gekregen, hopelikk zijn we nu van de problemen af.

Wel hoorde ik net dat er een nieuwe terugroepactie is voor een regelaar voor de 12v accu.
Deze moet vervangen worden, maar het onderdeel is nog niet beschikbaar.

Wanneer binnen krijg ik een belletje
Regelaar voor de 12v accu heb ik vorige week gekregen. Ik wist niet dat daar problemen mee waren.. maar zal wel zo zijn …Ook mijn stuur moet worden vervangen. Deze stond in backorder en moet dus ook nog even geduld hebben.
 

Patron

Senior Member
mijne mag volgende week naar de garage voor een beurt. Met de herinnering zag ik 3 terugroepacties:
1) 27j6: Gateway regelapparaat
2) 69bn: Software-update
3) 93q9: Software-update

Daarnaast de standaard zaken die nog spelen als front- en travelassist meldingen, automatische parkeerrem die niet werkt, spontaan botsing alarm met niemand in de buurt en sommige instelligen die niet worden opgeslagen.
Ben benieuwd wat ze allemaal gaan doen.

Software update OTA naar 1803 heb ik gekregen, maar hij zegt nog steeds 1788 als software versie terwijl de update succesvol was :banghead:
 
Op dit moment een grote OTA update aan het binnen halen, iemand deze al binnen?
Deze update in januari binnengekregen. Daarna continu in een loop. Installeert niks. Maar goed auto staat nu bij de dealer. Veel foutmeldingen die niet meer verdwijnen en oa geen werkende cruisecontrol, geen gordel alarm, geen airbags etc. En ook sinds begin geen navigatie die iets aan instelingen onthoud. De auto rijdt fantastisch, maar de software is zwaar klote. Knipperende cockpit display, ook zo heerlijk in het donker, alsof er steeds een tl gestart wordt. Was blij dat Anterra de lane assist kon herprogrammeren zodat de laatste setting (uit!) onthouden werd.
 

gugugal

Nieuw lid
Ook de een na de andere melding, gisteren terug geweest naar dealer. Tot nu toe geen meldingen meer, maar stuur moet vervangen worden voor de lane-assist (komt heel vaak voor volgens hem) dus over 2 weken weer terug.
Mijn telefoon Xiaomi MI11 Lite 5G koppelt wel, maar moet Bluetooth altijd weer handmatig aanzetten. Zeer lastig mede omdat mijn kilometer registratie app automatisch aangaat als Bluetooth verbonden is. Android Auto werkt ook van geen kant. Gisteren de monteur zijn Samsung gekoppeld en geen problemen. Dus denk dat het aan mobiel ligt.
 

gugugal

Nieuw lid
Ik heb vorige week ook mijn oude octavia ingeruild voor een nieuwe Octavia HB BL+, maar loop toch wel tegen verschillende zaken aan:
  • Het lukt mij niet om mezelf als hoofdgebruiker voor Skoda Connect in te stellen en daarmee Skoda Connect te activeren. Als ik dat proberen blijft het scherm hangen op ' even wachten alstublieft' . Dat wachten houdt zelfs na een half uur niet op. Omdat dit niet lukt, moet ik dus ook iedere keer bij instappen weer zenders e.d. opzoeken...
  • Telefoon koppelt wel via Bluetooth, maar ik zie mijn contacten e.d. niet, terwijl ik wel toestemming heb gegeven bij het koppelen. Heb een Honor 8 met android 7.0.
  • Ook bekabeld lukt dat niet. In mijn vorige Octavia kon ik via de kabel ook Android Auto opstarten, maar dat lukt in de nieuwe versie ook niet.
Bij het afleveren kwam de verkoper overigens ook niet verder. Hij zij dat dat wellicht was omdat het contact met de server mogelijk even niet werkte. Heb het nog een aantal keer geprobeerd, maar lukt nog steeds niet. Dus aankomende week maar weer langs gaan denk ik.

Verder rijdt de auto overigens prima! Maar is toch wel fijn dat basisdingen als telefoon en opslaan zenders e.d. gewoon zonder problemen werkt.
Heb hetzelfde probleem met hoofdgebruiker, ook mijn telefoon Xiaomi MI11 Lite 5G heeft problemen. De Bluetooth koppelt niet automatisch (moet ik steeds met de hand weer opnieuw aanmelden bij iedere rit, ondanks dat hij wel in lijst van telefoon staat. Android auto werkt ook van geen kant, soms doet hij het, maar meestal niet. Denk dat het meer aan onze telefoons ligt (monteur had Samsung en geen problemen, niet met Bluetooth en niet metAndroid auto)
 

coppe218

Senior Member
@gugugal Travel assist problemen met stuur zijn mij bekend. #de stuur zit er al in, maar problemen zijn nog steeds niet helemaal opgelost.
 
Bovenaan Onderaan