Regelmatig foutmeldingen

jongetje

Forumguru
Gretver, vanaf vandaag allemaal meldingen van assistenten, sos knop tm airbags die het nu niet doen. Langs dealer en moet nu ook een nieuw stuur, levertijd minimaal 4 weken. Nu weer in discussie met de leasemaatschappij voor goed vervangend vervoer en anders neemt pon hem maar terug. Ik ben er wel klaar mee.
 
Laatst bewerkt:

xplain

Forumguru
Mijne gaat morgen binnen voor volgende problemen:

- Elke ochtend schiet MIB in service modus en heeft daardoor herstart nodig
- achterlichten gaan spontaan branden bij laden
- rammel in dashboard, vermoedelijk in speaker, wanneer ik in sport mode rij met dat fake motorgeluid of wanneer ik dz kiestoon van een telefoongesprek hoor

Ik vrees echt dat ze indien mogelijk een update gaan doen (draai nu 1803) bij wijze van probeersel maar heb daar echt schrik voor. Echt al getwijfeld om de afspraak te annuleren.
 
@xplain

Dealer was Korterink Skoda dealer in Rouveen.
Prima dealer wordt altijd keurig geholpen. Ik heb het idee dat hun hier ook niet veel aan kunnen doen.
Software moet gewoon van Skoda komen.
 
Android auto en Bluetooth doen wel vaker lastig met Chinese smartphones, maar is meer probleem van die toestellen. Is gekend issue (maar wel vervelend).
 

xplain

Forumguru
Mijne gaat morgen binnen voor volgende problemen:

- Elke ochtend schiet MIB in service modus en heeft daardoor herstart nodig
- achterlichten gaan spontaan branden bij laden
- rammel in dashboard, vermoedelijk in speaker, wanneer ik in sport mode rij met dat fake motorgeluid of wanneer ik dz kiestoon van een telefoongesprek hoor

Ik vrees echt dat ze indien mogelijk een update gaan doen (draai nu 1803) bij wijze van probeersel maar heb daar echt schrik voor. Echt al getwijfeld om de afspraak te annuleren.

Terug van dealer. Ze deden naar eigen zeggen een update, al is daar niets van te zien in de system info; daar staat nog steeds 1803. Ik vind dat raar.

De rest hebben ze gemeld bij Skoda.

 
Mijn octavia rs iv heeft sinds een oaar dagen dat ik steeds de melding krijg langdurig draaiende motor vereist?

Ik krijg hem niet meer op volledig elektrisch en hij schiet al dagen meteen naar hybrid en pingelt de hele tijd tussen elektrisch en de verbrandingsmotor
Hij geeft deze melding nu al 4 dagen

Iemand dit eerder gehad?
 

Detlev

Actief lid
Mss detecteert die dat je 12V batterij bijna leeg is , en je daardoor een lange rit moet maken?
Zodanig deze eens vol geladen kan zijn?
Ikzelf heb het nog niet gezien, maar ik heb dan ook de gewone 1.5 tsi motor op de octavia 4
 

Detlev

Actief lid
Terug van dealer. Ze deden naar eigen zeggen een update, al is daar niets van te zien in de system info; daar staat nog steeds 1803. Ik vind dat raar.

De rest hebben ze gemeld bij Skoda.

@xplain Als je al op software 1803 draait, gaan ze hem niet hoger kunnen updaten. De stuurdoos gaat 9/10 kapot als ze hoger willen erop zetten.
Ikzelf run op de 1810, kwam van 1668.

Zelfs op de 1810, heb ik nog veel last van meldingen en dingen die niet werken.

Kort samengevat https://www.skodaforum.nl/forum/i/regelmatig-foutmeldingen.42633/post-959025
(Iedereen die 1788/1803/1804/1806 al heeft, zal op dit moment de SW-update naar 1810 van maatregel 91CP (criterium 3) niet ontvangen)

De nieuwe update is in de maak, maar deze komt ten vroegste JULI 2022.
Op het duitse forum heb ik jammer genoeg al gelezen dat er terug issue's zijn met de oudere 2020 modellen en de nieuwe update
 
Mss detecteert die dat je 12V batterij bijna leeg is , en je daardoor een lange rit moet maken?
Zodanig deze eens vol geladen kan zijn?
Ikzelf heb het nog niet gezien, maar ik heb dan ook de gewone 1.5 tsi motor op de octavia 4
Ja dat dacht ik ook alleen na ruim 1000 km bestaande uit meerdere ritjes alleen op de verbrandingsmotor blijft de melding terug komen.

Morgen maar eens een bezoekje aan de dealer
 

Detlev

Actief lid
Idd een dealer bezoekje plannen, kunnen ze gelijk de melding waarnemen en de batterij even testen. Volgens mij grote kans dat deze zwak aan het worden is.

Al weet je dat nooit met de brakke octavia 4 , ik heb niks anders dan problemen ermee.
Hij zal uit garantie zijn voordat de nieuwe update er is. En dan nog is het geen zege dat het allemaal zal werken.
Mijn geduld is op , mijn geld ook. Ik weiger momenteel hem weg te doen puur los van het feit ik nog geen werkende auto gehad heb.
En ik nu al 1/3 van de prijs kwijt ben.
 
Ik moet eerlijk bekennen dat ik totaal geen problemen ervaar alleen sinds een paar dagen deze melding.
Verder werkt alles bij mij prima gelukmig
 

jongetje

Forumguru
Leuk die dealer. Die zegt gewoon dat het stuur slecht leverbaar is en ik gewoon rond moet blijven rijden ondanks dat de airbags en alle veiligheidssystemen het niet doen. Leuk dat andere klanten dat wel doen, maar ga ik niet doen. Dat is dan weer het voordeel van een lease-auto dat die de druk wat op kan voeren (en vervangend vervoer regelt).
 

EdK

Forumguru
Ach gewoon die dealer verantwoordelijk stellen als die je wil laten rijden zonder veiligheidssystemen als de luchtzakken..
Gordel moet je ook maar aflaten ?
 

hemi24

Forumguru
@jongetje : direct staan laten en leasemaatschappij vragen om vervangend vervoer in te gaan zetten voor je!
Jij als bereider kunt aansprakelijk worden gesteld als je doorrijdt met dergelijke storingen en je betrokken raakt bij een ongeval…
 
nou de problemen zijn ook bij mij offocieel begonnen.
Na 9 maanden probleemloos.
Begin het met de melding langdurig draaiende motor vereist.
Vanmorgen hing hij aan de lader en ik dacht dat de auto op wilde stijgen en deed na loskoppelen en starten helemaal niets meer zucht.
Het ging lang goed bij mij……..
 
Mijn octavia rs iv heeft sinds een oaar dagen dat ik steeds de melding krijg langdurig draaiende motor vereist?

Ik krijg hem niet meer op volledig elektrisch en hij schiet al dagen meteen naar hybrid en pingelt de hele tijd tussen elektrisch en de verbrandingsmotor
Hij geeft deze melding nu al 4 dagen

Iemand dit eerder gehad?
IK heb dit niet gehad. Maar tijdens de laatste beurt van mijn RS iv is er wel een nieuwe regeleenheid voor de 12 volt accu geplaatst. Of dit met jouw klacht te maken heeft weet ik niet.
 
IK heb dit niet gehad. Maar tijdens de laatste beurt van mijn RS iv is er wel een nieuwe regeleenheid voor de 12 volt accu geplaatst. Of dit met jouw klacht te maken heeft weet ik niet.
Dat zou zomaar kunnen want je hoort het probleem vaker.
En ik was super blij dat ik nergens last van had en nu opeens begint het ene na het andere helaas.
 
Bovenaan Onderaan