Regelmatig foutmeldingen

jongetje

Forumguru
@jongetje : direct staan laten en leasemaatschappij vragen om vervangend vervoer in te gaan zetten voor je!
Jij als bereider kunt aansprakelijk worden gesteld als je doorrijdt met dergelijke storingen en je betrokken raakt bij een ongeval…
Dat is ook gebeurd.
Inmiddels nieuwe regelunit en dat zou het oplossen.
 

Patron

Senior Member
Auto is vandaag naar garage geweest voor onderhoud. Terugroepacties zijn gedaan en ook de software is geupgrade (zeggen ze). Software versies zijn nog hetzelfde in het menu dus betwijfel of dat dat gedaan is. Volgende week weer terug en dan komt er een nieuwe regelunit voor het multimedia systeem in voor de storing met emergency/front assist... Wordt vervolgd
 

xplain

Forumguru
Terugroepacties zijn gedaan en ook de software is geupgrade (zeggen ze). Software versies zijn nog hetzelfde in het menu dus betwijfel of dat dat gedaan is...

Kijk dat interesseert me dus mateloos. Bij mij net hetzelfde gezegd, maar geen versienummerverhoging gezien. Liegen die dealers nu werkelijk? Kan dat moeilijk geloven. Zou hun computer update doen maar eigenlijk een re-install van dezelfde versie en noemt men dat dan ook een update? Ik heb alleszins recent een foto genomen van de versienummers en ga het volgende keer eens onder hun neus schuiven.
 

svda

Actief lid
Ik kan over een hoop problemen meepraten helaas voor de Golf 8. Nu inmiddels update van 1809 naar 1890 software maar problemen blijven nog steeds. Bij de dealer lezen ze standaard 1,5 a4 met problemen uit....
Nu veel ''gezeurd'' te hebben gaat de auto terug en komt er een Karoq voor terug.
 
Hier is de wagen binnengegaan voor opnieuw foutmeldingen zoals airbag (eenmalig maar schrikbarend), start-stop systeem en allerlei andere meldingen. Blijkbaar is de alternator stuk waardoor de 12v batterij een te lage spanning heeft en dus foutmeldingen doet ontstaan. Nu gaat het hier om mild hybride en ben ik een beetje bang over hoe groot dit probleem eigenlijk is. Alleszins, auto is een tijdje buiten strijd want het onderdeel is voorlopig niet voorradig en verder rijden zou meer schade toebrengen. The story continues dus...
 

gugugal

Nieuw lid
Vorige week mn Octavia 4 opgehaald maar ik krijg regelmatig foutmeldingen. Het zijn meestal de volgende foutmeldingen:

- Emergency assist SOS niet beschikbaar (lampje bij de SOS knop brandt gewoon groen)
- Side assist niet beschikbaar
- Travel assist niet beschikbaar
etc........
Had ik ook, ben 2 weken terug bij dealer geweest. Ze zeggen dat dit veel voorkomt. De oplossing zou nieuw stuur moeten zijn. Daar wacht ik nu al meer als 2 weken op.
 

Detlev

Actief lid
Ik heb last van cruise control, en de auto die enorm veel ingrijpt met remmen. Ze gingen de front radar en stuurkolom vervangen,
Ik wacht sedert 13januari, nog steeds niks gehoord van de garage ...

Ook heb ik veel last van geen geluid in radio, gps, parkeersensoren,
parkeerfunctie niet beschikbaar
camera werkt niet,
systeem die random reboot,
...

Toen er in het begin van de octavia, verschillende onderdelen beschadigd geleverd werden op mij wagen.
Heb ik meer dan 2 maand moeten wachten op de onderdelen.

Deze auto is en blijft gewoonweg een ramp

Gelukkig hebben ze " corona " als excuus voor hun geklungel
 

gugugal

Nieuw lid
Rij nu een dikke 10.000 km in de first edition 1.5. Wat een irritaties heb ik van deze auto. Ik stap per dag regelmatig in en uit de auto en heb continu problemen met de navigatie, radio, telefoon verbinding. Het functioneert voor geen meter en ik wordt er zo langzamerhand hand erg boos van. Om nog maar niet te praten over die lane assist die je continu de berm in stuurt en waarschuwt dat je het stuur moet vasthouden en in het midden van de rijstrook moet rijden. Pfff zat van!!
Had ik ook, ben 2 weken terug bij dealer geweest. Ze zeggen dat dit veel voorkomt. De oplossing zou nieuw stuur moeten zijn. Daar wacht ik nu al meer als 2 weken op.
Ik heb 3 telefoons geprobeerd Realme, Poco en Xiaomi en hadden allemaal problemen met Bluetooth (geen automatische connectie) en Android car/auto. Dit opgelost door goedkope Samsung M22 te kopen (ding doet eigenlijk alles wat ik nodig heb, dus voor mij geen dure telefoons meer) Nu werkt het super. Dit ligt duidelijk aan Skoda en niet aan de mobieltjes. Dit was zeeer irritant omdat ik een kilometer registratie app heb, welke automatisch start op Bluetooth (Trip logbook, gratis maar geen back-up)
 
Bij mij wordt het ook echt van kwaad tot erger,
Het is dik 9 maanden goed gegaan en uit het niets begon het gezeik.

De melding langdurig draaiende motor hebben ze nooit eerder meegemaakt zeiden ze.
De auto doet het nu wel weer nadat hij echt niets meer deed.
En nu heb ik sinds vrijdag ooeens dat het dashboard steeds flikkert?

Al met al krijg ik steeds meer kwaaltjes aan de auto.
 

Spoetnik

Forumguru
Inmiddels ook wel alle foutmeldingen voorbij zien komen die er zijn. Sta in de wacht voor een nieuw stuur. Sinds kort permanente SOS melding. Weet niet of dat ernstig is. Afgelopen vrijdag vertelde de wagen dat ik het stuur vast moet pakken. Ik had het stuur gewoon vast maar de wagen ging wel afremmen. Van 110 terug naar 70. Pas toen kreeg ik weer controle en kon op de rijksweg weer versnellen. Begint toch wel problematisch te worden. Ik hoop snel op nieuw stuur. Auto rijdt verder wel prima maar elektronica is dramatisch.
 
Startdynamo vervangen, auto terug en alles lijkt weer in orde nu.
Van verhalen hierboven word je anders niet echt blij, en het is echt wel gek dat bepaalde problemen zich bij bepaalde wagens voordoen... je zou toch verwachten dat een software ofwel goed ofwel brak is, maar niet zo verschillend reageert...
 

gugugal

Nieuw lid
Ik vind de auto voor de rest heel plezierig. Ik heb een diesel (150pk), maar volgens mij niet in Nederland leverbaar. En de software hoop ik dat een kwestie van tijd zal zijn. Al zou dat eigenlijk niet mogen gebeuren na zoveel ontwikkeling, al maakt de VW-groep het zelf niet
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Patron

Senior Member
Vrijdag is bij mij het regelapparaat vervangen en de dealer heeft met een proefrit "geen enkele storing" kunnen waarnemen. Op een stukje van een paar km is dat vrij kansloos...
Vanmorgen begon de ellende weer met meldingen dat auto-hold, emergency-assist en nog iets niet werkten.
Morgen de dealer maar weer eens bellen :thinking:
 
Ondertussen heb ik mijn Octavia 1.0 DSG twee maanden en ongeveer 2500 km gereden
Voorlopige problemen:
- versnellingsbak( DSG) foutmeldelingen. --> regelunit ondertussen vervangen
- USB-C vallen af en toe uit.
- sensoren achter blijven soms hangen ( zeer storend) telkens een reset door garage.
- scherm van Bolero geeft soms geen beeld maar wel geluid, maar je kan niets aanduiden.
 

MY00

Senior Member
Dit zijn nieuwe meldingen volgens mij. Ik heb deze tenminste niet eerder gezien.
Vervelend voor je, hopelijk heeft men snel een oplossing.
 

Martin1968

Nieuw lid
Ik heb dezelfde Emergency en Lane Assist issues, volgens de dealer ligt het aan het stuur.
Er wordt een nieuw stuur besteld en gemonteerd, ik wacht het af....
 

tacotv

Nieuw lid
Nou.... bingo. Hier ook weer issues

Eerst dus Travel Assist en Emergengy Assist niet beschikbaar waarvoor stuur vervangen is. Dit werkte goed.

Nu Travel, lane, Front, Side, EV aandrijving. SOS en nog meer.
Airbags uitgeschakeld en motormanagent lampje aan.
conclusie. 2 regel units defect.
's avonds thuis parkeren en de volgende dag 2 defecte units
Levertijd onbekend

het lijkt wel te liggen aan de OTA updates. gaat waarschijnlijk af en toe fout waardoor het flashgeheugen corrupt raakt..

nu tijdelijk van de IV naar een 1.0.....

Mooi balen dit
 

MY00

Senior Member
Knap dat ze een 1.0 voor je al vervanger hebben.
Maar het is natuurlijk balen als zich steeds problemen blijven voordoen.
 

Patron

Senior Member
Gang naar de dealer is uitgesteld... Naast de hopeloze storingen belde ze vandaag op voor de terugroepactie van de isolatie. Gaan ze allemaal niet redden binnen 1 dag, want ze zijn zo'n 6 uur bezig met de isolatie zeiden ze.
 
Bovenaan Onderaan