Regelmatig foutmeldingen

Robbie146

Senior Member
Dat wordt voor mijn gevoel allemaal al lang minder.
Heb met mijn vorige O2 veel minder problemen gehad dan nu met mijn S3.
De bestelde O4 laat nog lang op zich wachten, dus daar valt nog niets over te zeggen :(
 

MY00

Senior Member
Voor de golf 8 heeft men toch al aangepaste hardware voor de nieuw uit te leveren auto's aangekondigd incl. nieuwe software en voor de reeds bestaande aangepaste Software welke de problemen daar zouden moeten oplossen.
 

coppe218

Senior Member
Vandaag update van de dealer gehad. Instrumentenpaneel wordt weer vervangen, Stuurwiel wordt vervangen en de lader van de hoogvoltage accu wordt vervangen. Tevens wordt er druk gezet (voor zover dat mogelijk is) bij Pon om de laatste software te krijgen die voor maart pas gepland staat om de problemen met de navigatie op te lossen. Levertijd van de lader is nog even onbekend.
 

CharlesTucker

Forumguru
Hmm, druk zetten bij Pon zal zeker niet helpen. En als Pon al druk gaat zetten bij de fabrikant loop je het risico dat het averechts werkt. Een release datum voor software naar voren halen leidt meestal tot minder testen, dus tot bugs die bij de release nog niet gevonden en zeker niet gefixed zijn. Was daar het hele probleem niet mee begonnen, die hele O4 (en ook een paar VW modellen) simpelweg te snel op de markt brengen?
 

Tukkerdad

Actief lid
Veel herkenbare meldingen. Geen dealbreaker, hoort niet. Bezoek aan de dealer: 2x terugroepupdate, nakijken foutmeldingen leverde een reparatie aan het stuurwiel op volgende week. We gaan t zien.
 

xplain

Forumguru
Eindelijk mn nieuwe RS iV binnen!
Merk alleen dat aoms de achterlichten spontaan gaan branden bij het laden.


Iemand een idee wat dit is?

En jawel hier ook voorgehad vandaag bij het laden. Heel toevallig zag m'n vriendin de achterlichten branden.
 

TL@

Forumguru
Elke keer als ik dit topic lees, denk ik: En ze willen ons zo snel mogelijk in een zelf rijdende auto zien, de basis dingen werken niet eens bugvrij wat gaat dat dan geven met iets echt moeilijk :pieker:
 

Robbie146

Senior Member
Er stond begin deze week ergens een artikel (ik geloof op nu.nl) dat erover ging dat (ook) auto's steeds meer een wegwerp product beginnen te worden. Kwantiteit en winsten moeten omhoog, maar kwaliteit gaat naar beneden.
Als men wil kan men prima een auto of b.v. wasmachine bouwen die 20-30 jaar mee gaat, maar dat is economisch niet interessant...
 

Skoct4

Lid
Volgens mij hebben alle octavia phev dat probleem, branden niet fel en gaan vanzelf weer uit. Niet druk om maken. Je hebt pas een probleem als de ventilator gaat loeien en vervolgens je 12v accu leeg is. Onthoud hij bij jouw wel de nav Instellingen? Zoals favorieten locatie en thuislocatie...
 

xplain

Forumguru
Volgens mij hebben alle octavia phev dat probleem, branden niet fel en gaan vanzelf weer uit. Niet druk om maken. Je hebt pas een probleem als de ventilator gaat loeien en vervolgens je 12v accu leeg is. Onthoud hij bij jouw wel de nav Instellingen? Zoals favorieten locatie en thuislocatie...

Daarom heb ik inmiddels mijn 2e iv, eerste had idd loeiende ventilatoren en heb ik ook niet meer terug genomen.
De 2e heeft het overigens ook al een keer gehad, wacht nu al anderhalve maand ol terugkoppeling van Skoda
 

coppe218

Senior Member
Bij mij is er deze week daarom een nieuwe lader voor de hoogvoltageaccu ingekomen. Tevens een nieuw stuur (2de keer) vanwege de travelassist en emergencyassist meldingen en een nieuw instrumentenpaneel vanwege het flikkeren.
Blijft over Kessy die niet altijd werkt. Hiervoor zijn nieuwe deurgrepen in ontwikkeling. Onbekend wanneer.
Softwareupdate Q2 2022 (ik hoop eerder) voor de geheugenproblemen van de navigatie welke zeer irritant zijn.
En de vraag over de lampen waarom deze soms branden is ook uitgezet.
 

sunder

Senior Member
De vraag is uitgezet.

De vraag is gesteld en coppe218 wacht op antwoord. Tenminste zo lees ik het.
 

xplain

Forumguru
Dat zal dan een typisch Nederlandse uitdrukking zijn want dat zeggen wij zo in Vlaanderen niet
Wij zetten wel zaken uit, maar dat zijn voornamelijk apparaten. En vissen. Vissen zetten wij ook uit.
 
Bovenaan Onderaan