Regelmatig foutmeldingen

tacotv

Nieuw lid
Hier ook PHEV.... Stuurwiel vervangen, probleem met de assist lijkt opgelost. Wel af en toe lampen aan als ik bij de auto kom. (dan schijnt ie aan het updaten te zijn). Instrumenten paneel flikkert af en toe licht.. (volgens mij met name als je in de E-mode rijd). Kessy staat zo ingesteld dat ik de deurgreep aan moet raken, maar gaat vaak toch open als ik in de buurt van de auto kom. Tevens vaak de one touch raambediening die het niet doet, of het lampje boven de draadloze lader die uit is.. na herstart auto doet ie het wel weer..
 

PieterBe

Nieuw lid
Bij mij werd het stuur ook vervangen en daarna leek ik initieel een aantal foutmelding niet meer te hebben.
Maar nog geen maand later, beginnen er deze week weer meldingen ivm travelassist niet beschikbaar, emergency assist niet beschikbaar, front assist niet beschikbaar, ... op te duiken. Deze waren allemaal aan het stuur gelinked, terug naar af dus :nono:

Het lijkt er dus op dat mijn 'nieuwe' stuur al defect is op minder dan een maand tijd (en heel weinig gebruik owv verlof en thuiswerk).
Ik had gehoopt dat ze intussen een nieuwe versie van het stuur zouden hebben, waarbij de oorzaak van de problemen aangepakt werd. Maar het ziet er naar uit dat het gewoon hetzelfde stuur is en je na verloop van tijd dus weer dezelfde problemen kan verwachten :'(

Infotainment systeem valt ook nog steeds uit, GPS update in Q2 2022 om een basic feature als het opslaan van een adres mogelijk te maken, ...
Echt wel een triestige zaak.
 
Ik krijg over 2 weken een nieuwe hoogspanningsregelaar een een nieuw stuur.
Ben benieuwd of het bij mij wel langer dan een maand heel blijft

Zijn er meerdere waarbij na het vervangen van het stuur de meldingen wel definitief weg lijken te zijn?
 

coppe218

Senior Member
Ik heb de mijne gisteren weer gehaald met o.a. een nieuw stuur. Dit is de 2de keer. Ik wacht het nog even a. Ook is de lader vervangen en het soms branden van de achterlichten aan de lader zou ook afgelopen moeten Ijn. Nu nog de navisoftware en de deurgrepen vernieuwen icm slechte werking KESSY.
 
Moet het branden van de achterlampen tijdens t laden ook opgelost zijn door het vervangen van de hoogspanningslader?

Gelukkig geen problemen met Kessy of Navigatie
 

Detlev

Actief lid
Even een korte update, ben ik een paar weken geleden vergeten te posten.
De dealer heeft mijn auto 2 dagen onderzocht en alle nodige test doorlopen met hoofdverdeler Dieteren.

De voorruitverwarming bug is opgelost ( als je op knop drukte, viel hij na 3sec gelijk weer uit)

De oplossing, na het coderen van update 1810 (achteruitrijcamera & gsm) moet de airco module terug gecodeerd worden om terug communicatie te krijgen met elkaar. Dit weten de dealers blijkbaar niet ... En is nu gecommuniceerd bij het foutzoeken. Meerdere mensen hadden hiervan last.

De rest is gewoon terug wachten op een vrolijke nieuwe update. Deze staat gepland, je hoort het goed van me

Juli 2022 (onder voorbehoud) dus mag de octavia 4 rijder terug 6 maand op zijn kin kloppen en alle mogelijk alarmen negeren. Onder voorbehoud dat je de nieuwe update gaat krijgen.

Ze gaan nu ondertussen ook de front radar vervangen (cruise control, front & lane assist storingen)
Dit zou ook moeten opgelost zijn hiermee.

Mijn wagen is wordt een Frankenstein build, zoveel wisselstukken die er al aan hangen terwijl die nog vrolijk in garantie is.
Was, want wanneer de update Juli 2022 komt, is mijn wagen net uit garantie ...
Mijn expert heeft alvast duidelijk aangegeven dat ze extra garantieverlenging mogen doen.

To be Continue'd
 

xplain

Forumguru
Ik krijg over 2 weken een nieuwe hoogspanningsregelaar een een nieuw stuur.
Ben benieuwd of het bij mij wel langer dan een maand heel blijft

Zijn er meerdere waarbij na het vervangen van het stuur de meldingen wel definitief weg lijken te zijn?

Ik kreeg net tijdens het rijden een bepaalde melding over die regelaar. Heb op ok geduwd en kan niet meer terugvinden. Klonk alleszins nogal dringend.
 

hemi24

Forumguru
Mijn expert heeft alvast duidelijk aangegeven dat ze extra garantieverlenging mogen doen.

Ik hoop voor je dat je expert dat iets duidelijker heeft laten overkomen, want met de woordkeuze “mogen” geef je ze de keus om dit juist niet te doen…
 

xplain

Forumguru
Nee eigenlijk niet. Wel helemaal leeg gereden onlangs. Moet ik nu zelf iets doen dan?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
@xplain nee volgens mij niet, maar ik heb die melding volgens mij ook gehad.
Ik heb een tijd niet geladen i.v.m. die problemen bij het laden en kreeg toen ook die melding.
Sindsdien maar weer aan de laadpaal en tot dusver nog geen loeiende ventilatoren

Nu over anderhalve week de hoogspanningsregelaar word vervangen, hoop ik echt van de problemen af te zijn
 

WAE

Senior Member
Is dit een 13polige stekker standaard? Ik zou ook zo een kantelbare trekhaak van uit het fabriek willen laten plaatsen.
 

xplain

Forumguru
Ik kreeg net tijdens het rijden een bepaalde melding over die regelaar. Heb op ok geduwd en kan niet meer terugvinden. Klonk alleszins nogal dringend.

Schijnt terugroepactie 19Q6 te zijn en is inmiddels uitgevoerd door dealer. Iets met een vloeistof. Scheen nogal dringend te zijn
 

Fmoon

Forumguru
Kwam weer een mooie O4 RS 2.0 op m’n pad, maar nogmaals deze pagina’s te zijn doorgelopen durf ik het nu nog niet aan helaas.
 
Bovenaan Onderaan