Regelmatig foutmeldingen

sitechris

Donateur
Ik kom dit topic tegen en schrik wel even van alle ellende. Al ben ik niet verrast. Ik erger me in alle vag producten al kapot aan het matige scherm en mindere materialen (valt bij octi overigens erg mee). Deze troubles zijn typisch voorbeeld van bezuinigingen op kwaliteit. Het moet allemaal snel-snel-snel tegen zo laag mogelijke kosten. Tsja, dan gaat er wel eens wat mis.
 
Laatst bewerkt:

RO100784

Nieuw lid
Ik wordt wel een beetje nerveus van al deze berichten. Heb net de 20 pagina's doorgenomen en daar wordt je niet vrolijk van. Was van plan om binnen een week een Octavia RS HB te bestellen, dus een PHEV. Particulier, mijn eigen centjes. Geen leasemaatschappij waar ik bij kan klagen.

Ik zie vooral veel klachten bij gebruikers die de auto al al een paar maanden hebben. Zijn er ook klachten van Octavia bezitters die de auto in juni of juli geleverd hebben gekregen?

Ik ben één van de mensen die in juli een Octavia RS afgeleverd heeft gekregen. Op de dag van vertrek naar Italië scherm op zwart. 4 uur lang gereden op kennis van het Duitse wegennet. Daarna na de eerste lange stop alles weer werkend. Verder veel problemen met lane assist, opladen deed de auto ook even niet en Apple car play werkt nog steeds niet. Heb de auto donderdag terug ontvangen nadat hij bij de dealer is gereset. Maar zoals gezegd nog altijd niet klachtenvrij.
 

Spoetnik

Forumguru
Mag ik dit topic even misbruiken om een simpele vraag te stellen? (betreft geen foutmelding, meer user error, mogelijk) Als ik gebeld word kan ik opnemen door het rechter stelwieltje 1x in te drukken. Simpel! Maar als ik het gesprek wil beëindigen heb ik twee opties:
1) via het centrale display het gesprek selecteren > rode telefoontje aanraken (button kleiner dan mijn vingertop). Onhandig, want ik moet mijn ogen van de weg halen en een hand van het stuur.
2) in de virtual cockpit het onderliggende menu in de rechter teller (of links, wat je instelt) en gesprek beëindigen selecteren. Onhandig, want meer dan 1 knopje bedienen.

Doe ik het nou gewoon verkeerd? Of is dit het Skoda beleid om ophangen achter stuur te ontmoedigen :)



Klopt, dat ophangen is best omslachtig. De eerste keren zat ik te zoeken naar de telefoonknop op het stuur maar die is er niet meer. Nu hoop ik maar dat de tegenpartij snel ophangt en anders de riedel knoppen intoetsen. Niet echt handig.
 

jongetje

Forumguru
Om op te hangen kun je midden onderin in het scherm (is maar een klein icoontje met een hoorntje) het gespreksvenster naar voren halen. Dan kun je eenvoudig ophangen (was voor mij ook even zoeken).
 
Ik ben één van de mensen die in juli een Octavia RS afgeleverd heeft gekregen. Op de dag van vertrek naar Italië scherm op zwart. 4 uur lang gereden op kennis van het Duitse wegennet. Daarna na de eerste lange stop alles weer werkend. Verder veel problemen met lane assist, opladen deed de auto ook even niet en Apple car play werkt nog steeds niet. Heb de auto donderdag terug ontvangen nadat hij bij de dealer is gereset. Maar zoals gezegd nog altijd niet klachtenvrij.

Bedankt voor het delen van je ervaringen. Toch maar besloten om niet voor de Octavia RS te gaan. Keuze is nu gevallen op de SuperB Sportline iV. Kan ik ook mee leven.
 

Berghuis

Donateur
Afgelopen vrijdag bij de dealer geweest. Regelmatig storingen dat hulpsystemen niet werken (Front assist, Lane assist, perkeersensoren, etc.) Betreffende de storingen dienen er meerdere software updates toegepast te worden door de garage, 4 sowieso. Deze updates zouden de eerder genoemde storingen moeten verhelpen.
Helaas kan ik er de komende 2 maanden er niet terecht en omliggende dealers hebben minimaal de komende maand ook geen tijd om dit uit te voeren...
Gelukkig is dit voor mij een voorloop auto tot de RS Combi wordt geleverd en hopelijk is dit maar "tijdelijk". De LM gaat kijken of er toch nog een gaatje bij dealer is en anders de auto wisselen.
 

mmarkvoort

Actief lid
Wat bizar dat je niet terecht kunt. Ik kan altijd super snel terecht hier in Apeldoorn.
Afgelooen keer binnen een week.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Berghuis

Donateur
Als het in de buurt was, dan was dat zeker een optie. Maar ik ga niet minimaal een uur omrijden omdat de dealer waar de auto vandaan komt geen tijd heeft. Daarbij mag de LM actie er op gaan nemen en met een oplossing komen.
 

jongetje

Forumguru
Deze updates zouden de eerder genoemde storingen moeten verhelpen.
Helaas kan ik er de komende 2 maanden er niet terecht en omliggende dealers hebben minimaal de komende maand ook geen tijd om dit uit te voeren...
Het is echt bizar die wachttijden, volgens mij zijn de VAG garages alleen nog maar bezig met elke paar maanden het hele wagenpark van updates te voorzien om te pogen daarmee de storingen op te lossen.

Ik ben wel benieuwd of de huidige updates deze storingen nu echt verhelpen. Mijn auto staat er nu al 2 maanden en ik heb nog steeds niets gehoord dat het nu verholpen is.
 

Skoct4

Lid
Ik denk dat de dealer niet zit te wachten op dit soort werkzaamheden. Bij mij vertelde ze dat ze vanuit pon voor het uitvoeren van updates een vergoeding krijgen gebaseerd op een vaste tijd per update,maar dat het uitvoeren van een update in werkelijkheid veel langer duurt. Vraag me af of deze updates het probleem gaan verhelpen. Bij mij waren het 4 updates van o.a. klimaat en van airbags
 

Berghuis

Donateur
Ik snap het helemaal dat een dealer niet op dit soort werkzaamheden zit te wachten als de vergoeding daarvoor niet gelijkwaardig is qua tijd die ze erin moeten steken. Of de problemen ermee opgelost worden is maar de vraag, maar zo rond blijven rijden is ook geen pretje...
 

jongetje

Forumguru
Tja, dan had je geen VAG dealer moeten worden afhankelijk van de dramatische houding van PON. Blijkbaar valt er genoeg te verdienen...
 

Berghuis

Donateur
Zou je verwachten inderdaad. Maar zal wel zoiets zijn van in de ochtend brengen, ergens in de dag uit voeren (misschien in de middag zelfs) en dan weer ophalen.
Maar goed, auto is inmiddels omgeruild, fingers crossed dat deze wel zijn updates heeft gehad en anders weer klagen.
 

DennusF

Nieuw lid
Mijn Skoda heeft inmiddels een weekje of 6 a 7 bij de Dealer gestaan. Volgens de LM hebben ze de 'regelsoftware' vervangen voor een speciaal door PON geschreven software??

Ze(de LM zelf, dus niet de dealer) hebben inmiddels een paar weken proef gereden(en geven aan geen problemen meer te hebben) en willen de auto nu snel omruilen met mijn tijdelijke auto. Inmiddels staat op mijn auto van maart 2021 bijna 10000 KM. Waarvan ik er zelf maximaal 4500 heb gereden...

Maandag krijg ik mijn auto weer terug en moet ik weer afscheid nemen van mijn tijdelijke Mercedes E klasse.
 

Okkie73

Senior Member
Het is wel heel erg vreemd dat de LM zelf meer dan 5000 km rijdt in jouw eigen auto.. Dat slaat nergens op en heeft niets meer te maken met proefrijden naar mijn mening....
 

Okkie73

Senior Member
Het is maar hoe je het bekijkt.... Zowel het bedrijf als de berijder betalen er fors voor en dan mag je het wel beschouwen als 'jouw' auto (hoewel hij natuurlijk eigendom blijft van de LM). Een proefrit is mijns inziens geen 5000 km. Hooguit 100 en dan heb je een auto al flink uitgeprobeerd.
 

jongetje

Forumguru
@Okkie73 Ik begrijp je standpunt wel, maar de storingen kwamen volledig onregelmatig voor. Soms een week niet, soms paar keer op een dag. Dan moet je wel wat km's maken om het goed te reproduceren. Aan de andere kant, als je de storing hebt uitgelezen valt er verder weinig meer te doen dan dit bij PON/Skoda neer te leggen en wachten op een goede update. Dan is 5500km wel erg veel idd voor wat proefrijden. Klinkt meer als dat ze hem hebben gebruikt als vakantie wagen, anders krijg je er geen bijna 1000km per week op.

Ik ben wel benieuwd of het nu ook echt is opgelost met de laatste update. Lijkt me sterk dat PON die zelf heeft gemaakt want dan wordt het met een volgende update vanuit de fabriek weer overschreven.
 
Bovenaan Onderaan