Regelmatig foutmeldingen

Arthur72

Nieuw lid
Veel problemen met de Travel assist. Alle updates heeft onze Skoda gehad. Oorzaak blijkt nu een defect in het stuur. Er is nu een nieuw stuur besteld.
 

mmarkvoort

Actief lid
Ik heb daar ook een nieuw stuur voor gekregen. Heb nu geen problemen meer met Travel Assist
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb na een lading software updates nog steeds zeer vaak meldingen dat ik in het midden moet rijden en heel vaak gevolgd door stuur overnemen (terwijl ik t vast heb), dit hadden jullie ook vrij vaak?
(bij mij komen deze meldingen overigens elke rit wel voor)
 

mmarkvoort

Actief lid
Nee bij mij waren het foutmeldingen dat Travel Assist niet beschikbaar was.... En dat tig keer achter elkaar.
Niet elke rit gelukkig, maar wel regelmatig.

Lane Assist zet ik meteen uit zodra ik in de auto stap. Zeer irritante functie.
 
was dit toevallig de melding ‘emergency assist werkt niet’, gevolgd door ‘travel assist niet beschikbaar’? Mij lijkt het vaak gelinkt aan de auto die niet verbindt met de Skoda server, maar inderdaad ook getriggerd door stuurbewegingen. Anders mag er hier ook een nieuw stuur in ;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

mmarkvoort

Actief lid
Die 1e heb ik nooit gehad. Alleen travel assist.
Volgens de dealer had dit te maken met de vermoeidheidsherkenning. En dat schijnt weer met het stuur te maken te hebben. Dus vandaar een nieuw stuur.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

hemi24

Forumguru
Er zit toch helemaal geen sensoriëk in het stuurwiel zelf?!?
Dat zit toch allemaal verwerk in het stuurmechanisme en het stuurhuis..?
 
Heb mijn auto ondertussen terug. Probleem waarbij de ventilator de 12v batterij leegtrekt is nog steeds geen oplossing voor. Er wordt aangeraden om momenteel niet op te laden... Daar gaat het nut van een hybride. Zeker als de meerprijs net terugverdiend wordt door elektrisch te rijden is dat heel triestig...
 

jongetje

Forumguru
@Pietje666 Ik zou dat niet accepteren en hem niet meenemen en kosteloos vervangend vervoer eisen totdat het is opgelost.

(Daarom rijdt ik nu ook al bijna 3 maanden in vervangend vervoer)
 
Ik heb het ook niet geaccepteerd, en daar heb ik nu resultaat van.

Na 4 maanden heb ik mijn auto eindelijk terug laten nemen.
De laadproblemen schijnen door een defecte hoogspanningslader..echter is deze niet leverbaar:deuk:

Moet wel zeggen dat ik het nogmaals ga proberen met een (bijna) nieuwe RS iV.
Gelukkig nog wel in Steel Grey en dus direct beschikbaar.

Geluk bij een ongeluk, is deze full options...
Nu afwachten tot hij geleverd wordt, voor nu tuf ik nog ff door in de Audi A5.
 
Ik had het zelfde probleem (meldingen mbt uitgeschakelde hulp systemen) met 8000 km op de teller. Na een bezoek aan de dealer kreeg ik te horen dat alle foutmeldingen tijdens uitlezen verwezen naar de start dynamo welke nu onder garantie vervangen is. Nu afwachten of het probleem daadwerkelijk verholpen is. Er schijnt, zo werd me verteld, ook nog een probleem met de camera te zijn waar nog geen oplossing voor is. PON schijnt hier een onderzoek naar te doen in de hoop zo snel mogelijk een oplossing voor te kunnen bieden.
 
Laatst bewerkt:

jongetje

Forumguru
Bij mij wordt er deze week ook e.e.a. vervangen uit voorzorg en de laatste updates gedaan waarmee ook e.e.a. verholpen zou moeten zijn. Hopelijk heb ik dan volgende week na bijna 3 maanden mijn auto weer (storingsvrij) terug en kan ik er weer van gaan genieten.
 

jongetje

Forumguru
Hij is terug! Alles ge update en direct androidauto draadloos beschikbaar. Hopelijk nu eigenlijk storingsvrij rijden. Mag ook weleens (heb door dit nu een 10 maanden oude auto met 3 duizend km op de teller:bloos:)
 
  • Leuk
Waarderingen: BcB

Detlev

Actief lid
@jongetje Welke software versie had je voor je de wagen binnen bracht, en welke heb je nu?

Ikzelf heb nog altijd versie 1668 op een 1.5 tsi first edition. De lang verwachter september update is natuurlijk weer te laat, Skoda en stiptheid ... :fool:

Ben nu al vanaf februari aan het wachten. 1j 3 maand oud en 16k km op de teller.

Freq storingen atm


Radio geen geluid

Entertainment scherm start niet volledig op, knoppen ontbreken zoals airco, vewarming, zetelverwarming

Parkeersensoren storing (geen geluid)

Parkeercamera werkt niet

Instellingen worden uitgevoerd

Functie niet beschikbaar

Cruise control die in storing gaat
 

jongetje

Forumguru
Ik had ook 1668 en nu iets van 180x. Die update is begin september uitgekomen dus je kunt al een afspraak maken bij je dealer.
 

Detlev

Actief lid
Ik heb afgelopen woensdag nagevraagd. Was blijkbaar nog niet beschikbaar voor mijn wagen. " Zucht ". Nu ik hoop dat alles eens stopt nu kwa problemen. Fingers crossed. Geef ons feedback ;)
 
Laatst bewerkt:

jongetje

Forumguru
Vandaag gehad dat bij het zitten op de (beide) voorstoelen de stoelverwarming elke keer aanging met een nieuwe rit. Ik kan hier geen instelling voor vinden (en ik vind dit erg irritant opeens hete billen). Meer mensen last van?
 

Rataplan

Forumguru
Dat is een feature! Dat de stoelverwarming bij koude buitentemp zelf inschakeld. Ben het ook ergens in het systeem tegengekomen.
 

Detlev

Actief lid
@jongetje

Druk op de clima toets zodat je in airco menu komt.
Links beneden op settings duwen. Daar kan je auto stuurwiel en zetelverwarming uit of aan zetten
 
Bovenaan Onderaan