Regelmatig foutmeldingen

Ik ben ook zeer benieuwd wat ze te melden hebben want bij mij kwam er uit dat alles goed staat/werkt?

en je er gewoon aan moet wennen dat ze zoveel licht geven, wat ik overigens orima vind.
Maar snap best als mensen er last van hebben dat het vervelend is.
Zou ik andersom ook hebben…..
 
Hiervoor heb ik afgelopen maandag een nieuw stuur gekregen. Helaas zijn de storingen daarmee niet weg.
Hier ook de upgrade naar 1806 en F gekregen, maar ook de melding dat er een sensor in het stuurwiel kapot is, die ze dus zullen vervangen. Blijkbaar geen succes? Het zal wellicht afwachten worden tot de 1810 er is, maar dat denken we inmiddels iedere keer...
 

Peter@77

Nieuw lid
Dit wil lukken, dat was bij mij vandaag ook als hij stond te laden buiten. 2x zelfs. Ik dacht dat ik per ongeluk op de sleutel gedrukt had in mijn broekzak.
 

Skoct4

Lid
Hebben alle phev,s (octavia dan)volgens mij. Hier ook al 2x de buren aan de deur om te waarschuwen dat mijn achterlichten branden. Op vakantie zag ik ze savonds spontaan aan gaan , maar even later ook weer uit. Heel raar idd. Tot nu alleen gehad als hij aan de lader stond.
 
Laatst bewerkt:
Het gaat echt te pas en onpas aan!
Op verschillende momenten en soms wel 5 keer tijdens 1 laadsessie bij mij.

op werk kan ik hem zo zien staan tijdens laden en zie het altijd meteen
En collega's wijzen me er ook altijd op meermaals
 

EdK

Forumguru
word hiermee soms het laadproces toonbaar gemaakt ?
Zwager heeft Kia Nero en die heeft een ledbalk(je) in dashboard die de status aangeeft tijdens laden.
 

Patron

Senior Member
Laadproces zit in een klein lampje naast de stekker. Ik zie hem ook regelmatig oplichten zonder reden
 

sanph

Nieuw lid
Ik moet zeggen dat ik helaas bijna problemen bovenstaande ook heb met onze Octavia 4 1.0 TSI MHEV. Auto ontvangen februari 2021:
  • Na 1 maand, achterlichten begonnen plots te branden terwijl die binnen stilstond. S’nachts wakker geschrokken omdat het alarm afging. Deed de deur van de bestuurderskant open, een hele reeks foutmeldingen. Bleek dus dat die uit zichzelf de batterij heeft leeg getrokken. S’morgens Skoda Assistance moeten bellen om te depanneren. Dag zelf nog naar de dealer gegaan waar ze een software update uitgevoerd hebben.
  • Maand 2, trekhaak wou niet meer elektronisch uitklappen of inklappen. Enkel met wat hulp wou die wel in en uitklappen. Hiermee naar de dealer gegaan en daar deed die het dus wel . Nu tot op heden nog steeds problemen hiermee.
  • Maand 3, s’nachts alarm weer afgegaan en bleek dat die weer de batterij heeft leeg getrokken. Deze keer door Skoda Assistance weg getakeld naar de dealer. Daar hebben ze uiteindelijk een nieuwe batterij gestoken. Tot op heden is dit probleem gelukkig opgelost.
  • Huidige problemen: gebruikers profielen willen soms niet laden of het duurt tot dat je op uw bestemming bent dat je profiel is geladen… Sporadisch gebeurd het eens dat de clima instellingen niet meer beschikbaar zijn.
  • We hebben wel nog nooit problemen gehad met lane assist, frontassist, apple carplay of GPS. Tot nu toe …
Nu, dat was de Octavia 4 die privé is aangekocht. Van het bedrijf uit mocht ik ook Octavia 4 uitkiezen ( uitkiezen als in “je hebt geen andere keuze” ). Heb deze 2,5 weken geleden in ontvangst mogen nemen en is geen PHEV of Mhev maar een 2.0 TDI 115 pk versie. Helaas is deze ook niet storingsvrij . Terwijl de privé wagen er wat begint door te komen wordt de trend verder gezet op de leasing wagen…

  • Apple CarPlay heeft soms geen geluid of heeft wel geluid, maar dan kan ik het volume niet meer luider zetten.
  • Infotainment systeem herstart soms tijdens het rijden.
  • Het meest irritantste, storing front assist. Wat begon als eenmalige storing die na 2 minuten weer wegging, eindigt in een storing die tijdens het rijden constant terugkeert. In een ritje van een half uur naar het werk = +- 15 waarschuwingsmeldingen. Soms volgen die meldingen kort op elkaar.. Ik heb hiervoor gebeld naar de dealer of ik niet vroeger kon binnengaan dan volgende week maandag maar helaas . Ik heb de tip meegekregen dat ik die Front Assist kan uitzetten zodat ik die constante meldingen niet mee kreeg. Helaas werkt die tip niet… dat kreng zet die Front Assist na 2 minuten weer gewoon actief met de nodige meldingen erbij.
De wagen heeft nog maar 1300 km …
 

veldman

Nieuw lid
Gisteren is mijn auto naar de garage geweest voor de eerste beurt (30.000km) en de terugroepactie.
Ze hebben een nieuw stuur gemonteerd, software heeft nog steeds dezelfde versie als voorheen. Inmiddels alweer 150km gereden en tot nu toe zonder de melding "traffic assist niet beschikbaar".
Het draadloos opladen werkt nog steeds niet i.c.m. de Iphone 12 mini. Ik heb het idee dat het "oplaadvlak" hoger zit dan waar de telefoon ligt, deze schuift namelijk naar beneden onder het rijden.
 

veldman

Nieuw lid
@sanph Ik heb inmiddels een stuk zwarte voegenband geplakt aan de onderzijde. Hierdoor ligt de telefoon 3-4 cm hoger. Dit lijkt tot nu toe te werken.
 

xplain

Forumguru
Vergeten controleren tijdens een recente testrit, maar klopt het dat de middelste ventilatieroosters (onder het infotainment scherm) niet af te sluiten zijn? Ik dacht hier ergens gelezen hebben dat iemand zich eraan stoort dat je ze wel kan richten, maar niet kan sluiten? Klopt dat werkelijk?
 

xplain

Forumguru
Nou ok

Dacht dat de persoon die dat hier neerschreef ook vermeldde dat het hem stoorde dat die hele tijd op z'n knieën blaasden. Ja zet ze dicht dan!
 

Skoct4

Lid
Als je het rooster naar rechts richt zet je hem dicht volgens mij. Als je de ventilatie mogelijkheid wil open blaast hij automatisch naar links of rechtuit. Naar boven en naar beneden richten gaat wel. Denk dat ze dat bedoelden met storend en het niet goed kunnen richten naar rechts.
 
Bovenaan Onderaan