Regelmatig foutmeldingen

jongetje

Forumguru
Ik heb een setting voor voorruit verwarming maar niet voor de stoel verwarming dat die aangaat, niet in dat menu iig
 

hemi24

Forumguru
Temperatuurafhankelijk houdt toch in dat het vanaf bepaalde temperaturen automatisch wordt ingeschakeld, of zie jij dat anders @Detlev ?
 

Detlev

Actief lid
Inderdaad, als de temperatuur onder een drempel zakt, dan schakeld hij automatisch stuurverwarming en zetelverwarming in, tenminste als je het in dat menu aan legt.

Manueel kan je ze altijd op het scherm aanleggen. In dat menu spreekt men alleen over de auto modus
 

TL@

Forumguru
Hmm bij mij zijn het de onderste 2. Alleen staat automatisch er niet meer bij Bekijk bijlage 92128

Dat is een handige feature. In de Superb zal dat nog niet kunnen zeker?

In mijn Mercedes gaat de stoelverwarming na een bepaalde tijd gewoon uit (elke 5-10 minuten gaat die een standje minder), echt enorm vervelend. Als ik de stoelverwarming aanzet, is dat omdat ik het warm wil hebben, heel de rit. Zo irritant (zeker op een lange rit, ik heb geregeld ritten van 400-500km)
Dat knopje begint dus nu ook al te verslijten (net als een aantal andere knopjes in het interieur, ding is amper 4jaar/160.000km oud)
 

JeSko

Forumguru
@TL@

Dat is zoals de achteruitverwarming bij veel auto's, die valt ook uit na een tijd :D heb er nog nooit van gehoord dat zoiets met stoelverwarming kan, klinkt echt onozel :sterretjes: Mercedes bouwt mooie interieurs, maar duurzaam zijn ze niet, laatst nog een ex collega met zijn C van 2018, alles binnen laten wrappen want de pianolak bladerde af op en rond de middenconsole.
 
  • Leuk
Waarderingen: TL@
Ik vind het wel een prettige feature, sinds enkele dagen gaat inderdaad de stoel en stuurverwarming aan in de ochtend.
Ten opzichte van een eerder screenshot zie ik dat ik wel kan instellen op welk niveau de stoelverwarming aan moet. Wel weer apart dat dit dan weer niet gaat voor de stuurverwarming (enkel vol aan). Misschien weer in een volgende software update?
 

Bijlagen

  • IMG_5265.jpg
    IMG_5265.jpg
    948,4 KB · Weergaven: 71
Laatst bewerkt:

C0nus

Nieuw lid
Vandaag navraag gedaan bij Dealer, ze geven aan dat er geen nieuwe versie van de software is voor de Skoda Octavia Combi. Ik heb nu 1803 draaien.
 

Detlev

Actief lid
Ikzelf zit nog op software 1668 , en de dealer zegt ook geen update beschikbaar . Momenteel werkt hij zo brak als iets,
Wel iedere dag iets die melding geeft of niet werkt
 

Rataplan

Forumguru
Wij hadden eigenlijk niet zoveel foutmeldingen, ook met 1668.
De auto moest afgelopen week naar binnen vanwege een kapot airbag regelunit en een nieuwe voorruit (steenslag barst). Ik heb toen ook aangegeven de auto aub te upgraden, ondanks dat er geen tot weinig issues mee zijn.

Hij draait nu op softwareversie 1806 en bij de bovenste regel ‘Onderdeelnummer apparaat’ eindigt nu niet meer op B maar op F. We zullen het zien…
 

Detlev

Actief lid
Ter info voor iedereen, vanaf week 43 is de octavia software 1810

Laat ons hopen dat het ze deze keer wel lukt om hun beloftes te houden.
Ik had een bericht gestuurd naar mijn expertise dat de datum niet nagekomen was die mij beloofd werd .
Mijn expertise heeft daar eens goed de klokken doen luiden.

edit, namen weggedaan
Naamloos.jpg
 
Laatst bewerkt:
Dus over 2 richting de dealer voor een update? Ik heb ook af en toe assist-meldingen en andere infotainment ergernissen. Ook een klein ding: Wanneer de stuurverwarming automatisch aangaat onder buitentemperatuur grens van 11 graden, en deze wil uitschakelen, moet ik 2x op de knop drukken. 1x zegt die 'ingeschakelt', terwijl die al ingeschakeld is. Bij 2e x drukken is die uitgeschakeld. Geen groot issue, wel een bug.
 

mmarkvoort

Actief lid
Dat van de stuurwielverwarming is geen bug.
Daarop heb je (ik tenminste) 3 warmte standen. Dus je moet meerdere keren drukken.
Hij start op stand 3, en door te drukken ga je naar 2 en naar 1 en dan pas uit.
 
Dan moet ik dit nog even checken. Het leek er inderdaad op dat er standen gekozen konden worden bij het drukken van de knop. Tot nu toe ben ik nog niet verder gekomen dan 1x drukken = inschakelen, hierna nog eens op knop drukken is uitschakelen.
 

veldman

Nieuw lid
Ben van de week gebeld door de leverende dealer. Het betrof een terugroepactie, de auto kreeg een nieuwe update. Mevrouw wist verder niets te vertellen. Aanstaande maandag een afspraak kunnen maken, ben benieuwd. Op het moment heb ik:
Software: 1788
ABT Software: 2088.

meer mensen die een telefoontje hebben gehad of al een update? Momenteel blijft mijn auto onregelmatig de melding "traffic assist niet beschikbaar geven."
 

coppe218

Senior Member
Hiervoor heb ik afgelopen maandag een nieuw stuur gekregen. Helaas zijn de storingen daarmee niet weg.
 
Hallo,

ik heb een hele andere vraag,
Met betrekking tot de led matrix verlichting. allereerst geven die een bak met licht.

Maar ik krijg de indruk dat veel mede weggebruikers last hebben van mijn koplampen?
Veel mensen die seinen als tegenliggers
En na een avonddienst valt het mijn collega's op dat het net is alsof ze niet goed afgesteld staan?

maar de dealer geeft aan daar niets aan te kunnen verstellen omdat alles slim en automatisch is?

meer mensen deze ervaring?
Zelf heb ik het idee dat ik de borden boven de snelweg verlicht alsof ik groot licht voer. Maar dat is niet het geval
 
Heb zelf vorige week eens een test gedaan met de grootlichten op met matrix led, bijna iedereen seinde als tegenligger. Je zag wel dat de lampen op die plekken minder licht gaven maar lang niet genoeg... . Met gewone lichten heb ik ook het idee dat die de borden en dergelijke vrij hoog verlicht.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

robert1990

Nieuw lid
Ik heb hier inderdaad ook last van met mijn Octavia RS iV. Inmiddels heb ik de "dynamische instelling" al uitgezet, maar nog steeds wordt er wel eens geseind. Vandaag is de auto hiervoor teruggeweest naar de garage. Ik ben benieuwd...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan Onderaan