Regelmatig foutmeldingen

jongetje

Forumguru
Na de zomer moet er een update komen die alles oplost begrijp ik.... helaas geen concrete datum maar hoop dat het snel is.
 
@ Herby1, neem aan dat jij ook een octavia 4 had. Jij vertelde eerder dat deze een update had gekregen naar software versie 1803. Bij welke dealer was dat? Ik wil die eens contacten, omdat mijn dealer van niks weet. Verder rijd ik nu een paar weken rond zonder de connect software (inloggen met pin code), en ik heb toch het idee dat dat veel problemen veroorzaakt. Tot nu toe op die manier geen spookmeldingen. Wel nog steeds dat de navigatie de thuis bestemming en werk bestemming niet onthoudt, en ook steeds de navigatie stem aanzet.
 

herby1

Lid
1803 is de update die in wk22 is uitgekomen, in principe is het zo dat zodra ze jouw kenteken of VID ingeven ze op het scherm dit te zien krijgen (ze noemen het zelf meestal terugroep acties).

Ik ben zelf altijd bij van Udenhout in Veldhoven geweest, garage heeft hun best gedaan maar zijn gebonden aan de software die beschikbaar is, in mijn geval kon men zelf de problemen niet oplossen, diet moet de fabriek doen.

Als je in je setup van de auto gaat naar systeeminformatie dan zie je op welke versie je zit. (zie screenshot)
 

Bijlagen

  • Capture.JPG
    Capture.JPG
    26,6 KB · Weergaven: 79
Laatst bewerkt door een moderator:
@herby1, bedankt voor de info. Het ging mij er om dat er dus wel verschillende versies zijn, en dat ze bij mijn dezler maar eens moeten gaan kijken hiernaar.
Mijn collega heeft dezelfde dag als ik het zelfde model gekregen met dezelfde issues als ik. Alleen kreeg ik net een apje dat zijn auto ook afgesleept is nu, nav div problemen met software. Ik denk dat onze wagenpark beheerder ook maar eens moet gaan praten met PON.
 
Net nog met de dealer gebeld, ze hebben het probleem met opladen niet voorgehad... Ze steken het inderdaad op het stopcontact, misschien een probleem met de aarding. Nu is het een aparte kabel van aarding naar stopcontact steekt nog wel een Shelly schakelaar tussen. Die kan ik er wel uithalen ben benieuwd of hij dan platgetrokken wordt.

Echter had ik ook aangegeven dat de auto soms schokt bij lage snelheden (verschrikkelijk onaangenaam in fille). Hebben ze zelf met testritten ook voorgehad en nu zijn ze de koppeling aan het vervangen. Een wagen met minder dan 2k km ... .

De mecanieker was precies een beetje gefrustreerd, snap dat wel hij moet tenslotte het slechte werk oplossen van anderen...
 

ibaun

Nieuw lid
Mijn leeglopende Skoda staat nog steeds bij de dealer, ze wachten op een oplossing van de fabriek. Wanneer die zal komen kunnen ze niet zeggen. Ondertussen al 6 weken kwijt.
 

Ramonq

Senior Member
Ik vond online een checker waarmee je kunt zien of er een terugroepactie aan je Skoda verbonden is: https://aus.skoda.com.au/request/vin-checker

69BN - 04/06/2021 - W-Software update Octavia IV
90Q9 - 16/04/2021 - W-Software update


Bij mij geeft deze twee softwareupdates weer. De status die erbij staat klopt dan vervolgens weer niet. Enkele weken geleden heeft mijn dealer deze updates doorgevoerd.

Benieuwd of er bij jullie hetzelfde staat of iets anders...
 

Detlev

Actief lid
Ik zit op softw 1803 en wachtend op september, de laatste poging die ik geef aan mijn garage om mijn wagen te fixen. De " grote update " .Indien ze terug falen, mogen ze hem overkopen of retour zenden naar de fabriek


Knipsel.JPG
 

C0nus

Nieuw lid
Ik ben benieuwd of het niet weergeven van moter olie temperatuur, een software issue is of gewoon niet is geactiveerd op de 1.0 DSG MHEV. Iemand toevallig ervaring mee?( Begreep dat het wel zichtbaar is op de PHEV)
 
Ik wordt wel een beetje nerveus van al deze berichten. Heb net de 20 pagina's doorgenomen en daar wordt je niet vrolijk van. Was van plan om binnen een week een Octavia RS HB te bestellen, dus een PHEV. Particulier, mijn eigen centjes. Geen leasemaatschappij waar ik bij kan klagen.

Ik zie vooral veel klachten bij gebruikers die de auto al al een paar maanden hebben. Zijn er ook klachten van Octavia bezitters die de auto in juni of juli geleverd hebben gekregen?
 
Laatst bewerkt:

Fmoon

Forumguru
Ik wordt wel een beetje nerveus van al deze berichten. Heb net de 20 pagina's doorgenomen en daar wordt je niet vrolijk van. Was van plan om binnen een week een Octavia RS HB te bestellen, dus een PHEV. Particulier, mijn eigen centjes. Geen leasemaatschappij waar ik bij kan klagen.

Ik zie vooral veel klachten bij gebruikers die de auto al al een paar maanden hebben. Zijn er ook klachten van Octavia bezitters die de auto in juni of juli geleverd hebben gekregen?


Zou het niet doen, had ook een deal gemaakt voor de 2.0 TSI, deze is door raar gedoe van de verkoper niet doorgegaan, en daar ben ik tot de dag van vandaag heel blij mee dat ik de stekker eruit heb getrokken. Mijn eigen centen gaan naar iets anders of nog naar niks (nouja…. Niks….)
 

BcB

Forumguru
......

Ik zie vooral veel klachten bij gebruikers die de auto al al een paar maanden hebben. Zijn er ook klachten van Octavia bezitters die de auto in juni of juli geleverd hebben gekregen?

Terwijl ik wacht op een “levering ooit” ben ik ook erg benieuwd of de wat meer recente leveringen soortgelijke problemen hebben.
 
Laatst bewerkt:
Lekker op vakantie met de O4, Smorgens om 3.00u weg en instellingen worden geladen, geen muziek geen navi. Nu 2.5 dag later nog steeds instellingen worden geladen. Op advies van de dealer de mobiliteit centrale gebeld. Daar nemen ze niet eens de moeite om te vragen in welk Skoda hok je rijdt. En ga maar even langs de plaatselijke dealer. Even voor de goede orde, ik ga niet een dag door de showroom lopen voor een probleem die ze niet op kunnen lossen. De ergenis ben ik al voorbij met deze auto. Wat een rommel is dit, niet te filmen. Daar waar mijn 2015 een super auto was is dit de compleet andere kant.
Ook de lane assist en de brake assist is een vervelende en gevaarlijke toevoeging, hier mag de eu zich nog wel een keer over buigen. Voor mij, nog 3.75 jaar en dan nooit weer een auto uit de VAG groep, wat een rommel is dat..

De kleur is wel mooi !
 

i2Paq

Senior Member
Dus omdat één auto niet doet wat de auto van de zelfde firma er voor wel deed komt er nooit meer een VAG auto?
Beetje vreemde redenering.
 

jongetje

Forumguru
@i2Paq Als hij nu de enige was met problemen... Ik zal ook nooit meer het nieuwste model willen rijden, zeker niet van VAG. Die reageren gewoon niet meer als ze het niet weten. Ik zit inmiddels ook al bijna in week 6 dat mijn auto bij de garage staat omdat er voorlopig geen oplossing is.
 
Bovenaan Onderaan