Project Led

superbia

Forumguru
@tritus had je dat niet een dag eerder kunnen posten ;) Al had ik mijzelf kennende waarschijnlijk toch niet zolang willen wachten. Als ik nu mijn superb in bestelling had staan zou ik ze direct van ebay trekken! Het staat echt veel fraaier!
 

plas0108

Forumguru
Bekijk bijlage 41876 Mijn lampjes uit hong kong zijn ook gearriveerd. 11 euro inclusief verzendkosten voor 2 stuks. Ik heb los daarvan ook wat weerstanden besteld. Eerst de lampjes zonder weerstanden gemonteerd en wat blijkt... alles werkt storingsvrij! Dat maakt je dag toch weer goed (en de superb nog een beetje mooier)

Hier heb ik ze besteld:

http://www.ebay.nl/ulk/itm/141437154800

Moooooi! Die wil ik ook! Welke wattage heb ik nodig?
 

tritus

Senior Member
Moooooi! Die wil ik ook! Welke wattage heb ik nodig?
Ik heb gewoon lampjes besteld met dezelfde specificaties zoals Tuulster heeft aangegeven op de eerste pagina van dit topic, 30 watt dus. Misschien dat een zwaarder wattage ook gaat, maar dat weet ik dus niet.
 

plas0108

Forumguru
Ik heb gewoon lampjes besteld met dezelfde specificaties zoals Tuulster heeft aangegeven op de eerste pagina van dit topic, 30 watt dus. Misschien dat een zwaarder wattage ook gaat, maar dat weet ik dus niet.

OK, bedankt! Ik heb meteen de 30W versie besteld.
 

Tuulster

Forumguru
Aangestoken door jullie positieve berichten over Ebay, via Ebay LED lampjes besteld voor de achteruitrijlampen.

Ik heb in het verleden veel via Ebay gedaan maar ben een keer flink gen...d met een paar behoorlijk dure schoenen dus was even genezen. Voor LED lampjes van krap € 15,- (!!!:D:jaja:) durf ik me er wel weer eens overheen te zetten......
Nu maar hopen dat het goed gaat!!:deuk:

Dit is hoe de achteruitrijlampen er nu uit zien:

Halogeen achteruitrijlicht.jpg

Dit heb ik besteld :thumbsup::

upload_2015-9-12_11-9-54.png
 

Tuulster

Forumguru
Overigens heb ik mijn knipperlichten achter ook vervangen voor LED's.:D:thumbsup:

Ik heb dit beschreven in mijn, "Mijn Auto" topic: http://www.skodaforum.nl/forum/i/superb-iii-hatchback-style-businessline-van-tuulster.27807/page-3

Ik weet niet of iedereen die dit topic volgt dit heeft gelezen vandaar ook even hier posten, voor degene die interesse heeft om dit te doen.

In onderstaand filmpje is op 4:25 tot 4:50 te zien hoe het er origineel uitziet:


Deze Halogeenlampjes heb ik vervangen voor LED knipperlichten! :jaja:
https://www.xenonlamp.nl/30w-canbus-led-knipperlicht (Type: BAU15S in het oranje)

Zie hier het resultaat :yeehaa:

 

tritus

Senior Member
@ tuulster Ik heb de wattage voor de mistlampen uit jouw bestelling overgenomen, maar hoe heb jij die bepaald of is dit gewoon op de gok...

Wil misschien ook nog wel meer led lampen bestellen maar het moet naast optisch mooier natuurlijk ook wel goed werken qua zichtbaarheid voor de mede-weggebruiker. Heb bij mijn hobby cabrio ook led in de achterlichten gemonteerd, omdat de orginele gloeilamen te heet worden in de originele behuizing, waardoor die in de loop der jaren vervormt. Maar overdag is de zichtbaarheid daarvan een stuk minder dan bij de gloeilampen.
 

Tuulster

Forumguru
Ik heb het wattage gekozen dat het dichtst bij het origineel zat!
In het doosje met reservelampjes zit er één extra, daar heb ik op gekeken ;)

Halogeen mistlamp.jpg

Overigens zijn de knipperlichten en achteruitrijlampen in Halogeen 21W dus hoef je je met de door mij bestelde 30W LED lampjes ook geen zorgen te maken over de zichtbaarheid. Kijk maar naar het filmpje van de LED knipperlichten in mijn auto. :D
 
Laatst bewerkt:

tritus

Senior Member
Ok bedankt, ik weet niet of de lichtopbrengst van een 30 watt gloeilamp hetzelfde is als 30 watt led-lampen. Maar het ziet er op het filmpje inderdaad goed uit!

Bij mijn led mistlampen valt het minder op dat ze aanspringen tijdens de bochten als je in de auto zit. Maar dat komt ook omdat ze nu dezelfde kleur hebben ipv de gele gloeilampen en de koplampen sowieso al meedraaien in de bochten. (Werkt super trouwens!)
 

Tuulster

Forumguru
ik weet niet of de lichtopbrengst van een 30 watt gloeilamp hetzelfde is als 30 watt led-lampen. Maar het ziet er op het filmpje inderdaad goed uit!

In het geval van het knipperlicht vergelijk je 21w halogeen met 30w Led. Dit geldt straks ook voor de achteruitrijlamp. Zelf heb ik het idee dat de lichtopbrengst met deze Led knippers beter is dan het origineel.
Ik heb helaas geen filmpje met aan de ene kant halogeen en de andere kant Led.....
 

Cordoba

Forumguru
:lezen:
Done! :yeehaa:

Tip 2: Er zitten hele kleine krasjes op de bumper, wellicht dat een klein stukje tape extra bescherming biedt. Het zijn echt haarfijne krasjes en de bumper is daar chronisch vies dus ik denk niet dat ik het ooit nog zal zien.

Ga je de auto nooit meer wassen, of doe je dat met je ogen dicht (en loop je na de wasbeurt letterlijk blindelings naar je auto)?

Overigens ken ik geen Skoda's waar de bumpers niet was-bestendig zijn.:jaja:
 

superbia

Forumguru
Haha jeetje jullie interpretatie van haarfijne krasjes is echt een aanrijding of niet? Ter verduidelijking: Vergelijkbaar met je auto door de wasstraat halen, dat zie je ook in het zonlicht in de lak.
 

tritus

Senior Member
Haha. Echte liefhebbers hier, meteen overstuur van het allerkleinste krasje op een nauwelijks zichtbare plaats.

Gewoon altijd met de lampen aan rijden, dan word je vanzelf een beetje verblind als je te dicht bij de lampen komt en zie je de krasjes ook niet meer..;)
 
Deze komen er als eerste op! Voor de bochtverlichting gebruikt de Sub III ook de mistlampen net als de Sub II en die zijn gewoon halogeen, geen gezicht dus.:cry:
Meteen bij aflevering maar laten plaatsen :D

Bekijk bijlage 40376

Ik heb vandaag voor de mistlichten aan de voorkant ook led besteld. Worden volgende week geleverd. Dan snel even langs de dealer voor montage. Heb naar de instructies in het boekje gekeken, maar heb liever dat iemand het doet die het eerder heeft gedaan. Ben bang dat ik zelf de boel ga slopen :lezen:
 

Giant

Forumguru
Yep, als de achteruitrijlampen binnen zijn uit Azie heb ik hem Full Led met Xenon :jaja:
Tuulster, zou je er misschien aan kunnen denken om een paar picca's te schieten van het resultaat als je 1 lampje vervangen hebt? Dan kan je het verschil het beste zien. Mijn dank zou onuitsprekelijk zijn:bloemen:
 

dvon

Actief lid
Klopt, groot licht assistent brengt ook de verlichte wimpers mee. Wel ben ik ook daarbij benieuwd wanneer ze branden, vermoedelijk niet bij dagrij verlichting omdat je ze overdag niet echt goed kan zien veronderstel ik maar alleen i.c.m. dim- en/of grootlicht. Hoewel jouw screen dump anders doet vermoeden. Ik ga het zien.

Ik zoek al een tijdje naar het antwoord op de vraag wanneer de wimpers wel en niet branden. Een duidelijk antwoord vond ik nog niet.
Ik weet dat je het lichtpakket met smartlight assistent moet meebestellen. Branden de wimpers ook overdag als je alleen dagrijverlichting aan hebt? Of branden ze alleen bij dim- en grootlicht? Zijn ze altijd aan, welke verlichting je ook aan hebt.

Wie heeft deze optie al en kan duidelijkheid geven?
 
Bovenaan Onderaan