Project Led

Tuulster

Forumguru
Binnen enkele weken komt mijn nieuwe Superb voor de deur te staan. Hij is uitgrust met Bi-Xenon zonder het extra licht pakket en aan de achterkant led verlichting luxe en led kentekenplaat verlichting.

Net als in mijn huidige Sup II wil ik meteen alle gloeilampen aan de voorkant vervangen voor Led. Ik heb zojuist echter het hele instructieboekje door zitten 'bladeren' van de nieuwe Sup, maar kan nergens een lampjes overzicht vinden. Heeft iemand enig idee wat voor gloeilampen er aan de voorkant inzitten. Ik heb zelf het idee dat het niet veel zal verschillen van de Sup II en dat ik de stadslichten en de mistlichten zal moeten gaan vervangen voor Led.
 
Laatst bewerkt:

andrehj

Forumguru
Stadslichten? Zijn die er dan? Worden die mooie LED-strepen in de koplampen niet gewoon (gedimd) gebruikt als stadslicht?
 

Tuulster

Forumguru
Goede vraag :thumbsup:... geen idee:arghh:.......
Ze worden bij de Xenon koplampen in ieder geval ook gebruikt voor het knipperlicht.
Klinkt logish en zou erg mooi zijn. :D
Dan blijven alleen de mistlampen over om te vervangen voor led.
 

Giant

Forumguru
Hmm, voor het knipperlicht voor gebruikt de S3 de oranje LED strepen, niet de witte. Als de witte branden dimmen die zodra de oranje knipperen, uiteraard alleen aan de kant waar de richtingaanwijzer knippert.
Dan voor Tuulster nog een verrassing misschien: je zult aan de achterkant ook nog even aan de bak moeten voor de nodige vervanging. Ik heb de Style business line met smart light assistant (dus inclusief verlichte 'wimpers') en LED licht pakket* besteld. Daarmee* zijn de 2x 2 kentekenlampjes ook in LED uitgevoerd, naast de achterlichten die standaard in LED uitgevoerd zijn. Ik meen dat de remlichten ook alle 3 in LED uitgevoerd zijn, maar daarmee is de koek echt op. Dus dat 'volledig LED' aan de achterkant moet je echt met een korrel zout nemen. Dat bleek toen ik hierop doorvroeg bij de bestelling. En kijk maar eens de vele filmpjes die op internet circuleren erop na: inderdaad ben ik nog geen (test-, doorgaans de luxere uitvoeringen) exemplaar tegengekomen met LED richtingaanwijzers achter. Ook de L&K uitvoering niet. Richtingaanwijzers, achteruitrijlichten en mistachterlicht (geloof het of niet in deze tijd in deze klasse) zijn nog old school uitgevoerd met gloeilampjes:sleep:. Er moet per slot van rekening bij een facelift toch nog iets te verbeteren zijn op de - laten we wel wezen - best wel complete basis uitrusting nu al. Dus ik vrees dat ik net zoals bij mijn huidige S2 het canbus trial and error traject weer in mag:tongue:. Waarmee wat mij betreft het nut van dit topic zijn nut zeker gaat bewijzen;)
 
Laatst bewerkt:

Tuulster

Forumguru
@Giant ; haha dat gevoel van een nuttig topic had ik zelf ook al :D

Overigens heb ik ook een Style business en daar zit inderdaad standaard led achterlichten luxe en led kentekenplaat verlichting op. Daar heb je geen extra pakket voor nodig. Het led licht pakket heb ik ook besteld maar dat betreft enkel binnen verlichting. Smart light assistant zorgt onder andere voor luxere verlichting voor, de zogenaamde 'wimpers' in de units. Die zitten er bij alleen Xenon niet op. Vandaar mijn onzekerheid rondom de aanwezigheid van een stadslichtje bij alleen Xenon zonder Smart light assistent..... zijn de stadslichten nou de led strips, de wimpers of een apart gloeilampje......?
 
Laatst bewerkt:

Giant

Forumguru
Ha Tuulster, nu overvraag je mij ook. Ik zou het graag op mijn nieuwe willen bekijken voor je, maar die moet helaas nog gebouwd:jaja:. Laat onze beider hoop bij deze en waarvan akte gevestigd zijn op die gelukkigen onder de forum leden die het kunnen bekijken op hun eigen exemplaar, o.v.v. uitvoering en al of niet mee bestelde opties;).
En als die dan toch op onderzoek uitgaan: er was een dealer die mij vertelde dat er geen verlichting in het beweegbare deel van de achterklep aanwezig is, maar wel als je het luxe LED pakket mee besteld. Ik ben erg benieuwd of dat een broodje aap verhaal is of niet. Hoe 'luxe' is anders dat luxe LED pakket, alleen LED kentekenverlichting extra?? Die prik je er after market zo zelf in voor een fractie van de prijs, zo ook in mijn huidige S2 combi zelf gedaan.
 
Laatst bewerkt:

Tuulster

Forumguru
Achterlichten luxe is inderdaad verlichting op het stuk van de achterlichten dat op de klep zit daarnaast is de kentekenplaat verlichting in led uitgevoerd. Dit is standaard op een Style tov een Ambition. heeft niets met een pakket te maken..... raar verhaal van je dealer, kost namelijk niks zit gewoon op een style...

Screenshot_2015-07-24-22-52-54.jpg
 
Laatst bewerkt:

Giant

Forumguru
Tsja, zeker in het begin toen dealers vaak ook nog niet precies wisten hoe en wat. Zoals alles achter LED. There is no such thing:nono:
 

Tuulster

Forumguru
En hier zijn de wimpers die je als extra krijgt bij het Smart light pakket. Bij gewoon Xenon heb je deze streepjes niet verlicht.

Screenshot_2015-07-24-22-46-03.jpg
 

Giant

Forumguru
Klopt, groot licht assistent brengt ook de verlichte wimpers mee. Wel ben ik ook daarbij benieuwd wanneer ze branden, vermoedelijk niet bij dagrij verlichting omdat je ze overdag niet echt goed kan zien veronderstel ik maar alleen i.c.m. dim- en/of grootlicht. Hoewel jouw screen dump anders doet vermoeden. Ik ga het zien.
Bij het LED (interieur-) pakket zijn de plafond- en leeslampjes ook in LED uitgevoerd. Nu maar hopen dat ik me niet in de Lidl waan als die lampjes het interieur verlichten:deuk:
 

Tuulster

Forumguru
Haha :maakmegek: , optie is ook om het blauw of gewoon wit te maken hoor :D
Wit heeft overigens mijn voorkeur ik kan me nog even niet zo veel voorstellen bij groen of blauw maar dat gaan we meemaken als de auto er is.

20150725_090455.jpg
 

Giant

Forumguru
Snap ik, maar ik doelde eigenlijk op de plafonnieres en de leeslampjes en de voetenruimte verlichting. Die heb ik in mijn S2 vanwege de warme kleur van de gloeilampjes en de daarmee gepaard gaande sfeer nooit vervangen door LED lampjes. Evenals die in de buitenspiegels, wel eens geprobeerd maar snel weer omgeruild voor de originele gloeilampjes, dat stond veel mooier. Ik reed onlangs in een Ford Focus, daar was de plafond verlichting ook in koelcel blauw LED uitgevoerd, niet fraai wat mij betreft.
 

Tuulster

Forumguru
Deze komen er als eerste op! Voor de bochtverlichting gebruikt de Sub III ook de mistlampen net als de Sub II en die zijn gewoon halogeen, geen gezicht dus.:cry:
Meteen bij aflevering maar laten plaatsen :D

Screenshot_2015-07-25-11-20-16.jpg
 
Deze komen er als eerste op! Voor de bochtverlichting gebruikt de Sub III ook de mistlampen net als de Sub II en die zijn gewoon halogeen, geen gezicht dus.:cry:
Meteen bij aflevering maar laten plaatsen :D

Bekijk bijlage 40376

Ik heb hier geen ervaring mee, maar wil eigenlijk ook wel graag de hele voorkant in Xenon/LED. Gaat dit zonder problemen passen en kan ik dit zelf monteren of moet dat door de dealer worden gedaan?
 

ertromp

Forumguru
Xenon?? Bestaat dat nog?;)
Dat is weer typisch zo´n punt inderdaad waar bij Skoda bespaart wordt. Het moet tenslotte een goedkoper massamodel zijn binnen de VAG groep.
Een doorsnee Japanner heeft momenteel al Full/Led.
Dat zal toch altijd het verschil blijven tov een VW Passat waar full led wel een optie is. Zelfs bij concerngenoot Seat in de goedkopere Leon wordt het gebruikt. Skoda moet helaas een (goedkoper) massamodel zijn binnen de VAG groep.
Misschien bij een face/lift ......................... ooit :D
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

CDK

Forumguru
@Tuulster, natuurlijk voldoet het prima, maar bij het nieuwe vlaggenschip van Skoda zou je op z'n minst full LED als optie moeten kunnen aanvinken :jaja:
 
Bovenaan Onderaan