Project Led

Tuulster

Forumguru
Bij de S3 / O3 (MQB platform) moet je led lampen die je in plaats van halogeen lampen steekt aanmelden in de boordcomputer dit ivm de gewijzigde weerstandswaarde en het melden van een lampdefect op het Dashboard.

Dat aanmelden kan middels VCDS of VCP zoals @Joske aangeeft wat staat voor Vag Can Pro en beide zijn programma's om de diverse modulen in de Skoda mee te kunnen bewerken

Kan en doet de dealer dit ook?
Stel, ze steken ze er in en er komt een fout melding weet de dealer dan dat ze de lampen kunen aanmelden of is t en chterdeur techniek waar de dealer niet aan mee doet?
 

ertromp

Forumguru
De dealer zou het ook moeten kunnen met ODIS zoals zij in de werkplaats gebruiken. Helaas hebben veel dealers niet de kennis om in die adaptiewaarden waar de juiste soort lamp gekozen moet worden de handeling te verrichten.
Anders is er vast wel een forumlid bij jou in de buurt die e.e.a. wil aanpassen
Maar kort gezegd: de dealer zou het ook moeten kunnen
 

Tuulster

Forumguru
Is er nog iets dat ik de dealer morgen kan meegeven als ik de lampjes afgeef over hoe ze het moeten doen? Wil heel graag dat het werkt.......
 

ertromp

Forumguru
Werken zal het sowieso
Ze zullen alleen op module 09 andere lampsoorten moeten selecteren als er een foutmelding defecte lamp verschijnt.
Dat selecteren moet gebeuren onder de adaptiewaarden en dan bij de diverse lampen waar je een led in drukt. Dat gaat met ODIS nogal omslachtig.
Tegen een kleine vergoeding kan of @Antera of ik je dealer wel helpen met VCDS hoor :D
 

Tuulster

Forumguru
@ertromp

Ik ben net bij de dealer geweest met de lampjes. Mannen in de werkplaats wisten meteen waar ik het over had dus enorm bedankt voor je hulp.:dankje:

Vraag van de monteur was alleen of je toevallig ook wist welke lichtblokken het waren voor de mistlampen en achterknippers aangezien ze in het systeem blijkbaar zo niet beschreven staan en het een enorme lijst is....

Je zou me er enorm mee helpen! TNX:jaja:

Daarnaast helpen we zo vele Superb III rijders met dezelfde wens.:D
 

ertromp

Forumguru
Dat kan ik vanavond wel zien in mijn lijst
Zo uit m'n hoofd: Ze moeten bijvoorbeeld voor de mistlampen de regels selecteren waar NL in voorkomt LB is links en RB is rechts en dan de regels waar lasttyp in staat. Daar verander je de soort lamp mee
Dan moeten ze de waarde veranderen naar LED lichtmodul
 

Tuulster

Forumguru
THANK YOU VERY MUCH!!!

Als je het vanavond zou kunnen doorgeven zou top zijn.
Ik zal dit in ieder geval even doorgeven bij de dealer.

:dankje::dankje: Bedankt!!:thumbsup:
 

Bakkertje

Forumguru
Die foto vertekend wel enorm. In de Passat en SuperB zitten dezelfde Xenon lampjes van Osram namelijk. En bij de Passat lijkt het wit/blauw, terwijl het geel over komt op de SuperB. ;)

In de Passat zitten Led lampen voor het dim en grootlicht in tegenstelling tot de S3, die heeft "gewoon" Xenon verlichting.
Heb zelf een Passat met Led verlichting en daarvoor een S2 met Xenon gehad. Led is weer en hele verbetering tov Xenon. Overigens zijn de mistlampen bij mij ook gewoon halogeen, en dat ziet er inderdaad niet echt uit...
 

tritus

Senior Member
Begin nu toch nieuwsgierig te worden hoe mijn eBay led-lampen het gaan doen met old-school weerstanden voor in de mistlampen. De led-lampen zien er overigens precies hetzelfde uit met dezelfde waarden als die van Tuulster.

Kan voor mijzelf niet beredeneren waarom het niet zou werken, computer ziet de weerstand van een conventionele gloeilamp en zou dus ook geen foutmeldingen moeten geven. Maar ik begrijp dat dat niet altijd opgaat...

Maar even afwachten tot die lampen binnen zijn. Morgen eerst maar eens de auto ophalen :yeah:
 

Tuulster

Forumguru
Plug & Play weet ik nog niet zeker, ik ga de auto vanmiddag ophalen. Ik kreeg deze foto als preview van de dealer, als teken dat het is gelukt. :thumbsup:
Ik verwacht overigens niet dat het Plug & Play was..... Ik ben erg geholpen door @ertromp, zoals je in bovenstaande conversatie kunt lezen, rondom het aanmelden van Leds, in de computer van de auto, wat noodzakelijk zou zijn. De dealer heeft dit voor mij verder verzorgd. Vanmiddag weet ik meer en zal ik posten wat ze precies hebben gedaan:jaja:

De lampen staan hierboven ook benoemd (even terugkijken) en zijn besteld bij Xenonlamp.nl
Mijn dealer is Bourguignon in Leeuwarden :thumbsup:
 

tritus

Senior Member
Cool! Ik ben benieuwd naar de details hoe het werkend is gekregen. En hopen dat de foutmeldingen ook wegblijven.

Nu heb ik mij op het laatste moment nog opgegeven voor de meeting morgen. Eerste keer dat ik naar zoiets ga dus geen idee wat me daar te wachten staat.

Nu begrijp ik dat daar ook mensen aanwezig zijn die het nodige kunnen aanpassen aan de auto via VCDS. Stel dat dan die optie van led in de mistlampen word aangezet, terwijl de gloeilampen er dan nog wel inzitten (zijn nog niet binnen namelijk), werkt die verlichting dan nog wel?
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan