Project Led

Spinal

Forumguru
Ik wil mijn achteruitrijverlichting vervangend oor LED. Zit deze ook op het canbus systeem aangesloten? Of geven die geen foutmelding?
 

Spinal

Forumguru
Ziet er goed uit! Mooi dat het nu dezelfde kleur is als je dimlicht. Heb je nog foutmeldingen gekregen hierdoor?
 

Tuulster

Forumguru
Gewoon H8 canbus free bestellen bij Xenonlamp.nl :thumbsup:
Zitten er bij mij al ruim anderhalf jaar in en nog nooit storting gehad... overigens zonder weerstanden:jaja:
 

frankgillis

Nieuw lid
De koeling is zonder ventilator die storingen veroorzaakt en luid kan zijn maar wel een geraffineerd lamellen syteem dat perfect koelt. Ik rijdt 's ochtends +- 130km met de lichten aan en heb helemaal geen problem dus vermoed ik dat het goed is. Ik voel bij aankomst ook geen extra warmte onder de bumper.
 
Heren! Vraagje.

Als blije skoda rijder, leek het me ook wel leuk om led verlichting in de koplampen te zetten. Alleen ik krijg geen antwoord wat voor een led's je vertrouwd in de H7 fittingen kunt zetten.

Los daarvan gisteren ff de 2 stadslichtlampjes vervangen voor Philips ledlampjes. Die branden toen wel maar de auto gaf storing op zijn stadslichten. Helaas. Ik de gewone lampjes weer terug maar nu branden die geen van beide meer en de auto zegt dat ik rechtsvoor en rechtsachter (stadslicht) moet controleren. Rechtsachter brandt gewoon alles.

Heb lampjes nogmaals gecontroleerd, accu los gehad. Zekeringen gecontroleerd. Niks gevonden, niks helpt.

Wat is hier aan de hand?

Philips x-treme leds waren de lampjes die ik erin had gezet.

Heb ik iets stuk gemaakt?
 
Zekeringen inderdaad gecontroleerd. Iedere koplamp heeft een 30amp zekering. Die zijn heel. Alle ander zekeringen ook.

De VAG al gebeld, die weten het ook niet en die willen de auto uiteraard hebben voor onderzoek/ diagnose.
 
Nee, tot 2 x toe nieuwe gemonteerd.

Ik vind het ook heel vreemd dat hij rechtsachter als defect geeft terwijl alle 4 de lampjes daar gewoon branden.

De canbus zou naar mijn mening op een gegeven moment weer een weerstandmeting moeten doen door er kortstondig een laag voltage naar toe te sturen maar er gebeurd niks meer.
Als ik de hoofdzekering van respectievelijk links of rechts er uit trek valt de verlichting achter die kruislinks gescheiden is wel uit en gaat weer aan als ik de zekering terug steek.

Maar voor blijft het donker!
 

CDK

Forumguru
Tsja als de lampen en de zekeringen goed zijn dan rest alleen een reisje dealer vrees ik...
 

frankgillis

Nieuw lid
De H8 lampen zijn gekoeld door grote koelingsribben op de achterkant van de lamp. Ik rijd vaak > 1uur met de lichten aan en heb nog geen problem gehad met de koeling, lees: te warm worden. Gelukkig is er ook voldoende ruimte achter de fitting van de behuizing waardoor de warmte snel en efficient weg kan. Lampen met een koeler zijn luid, kunnen storingen veroorzaken en kunnen warm worden bij stilstand bij warm weer.
 
Bovenaan Onderaan