Project Led

Level42

Forumguru
Plug and play, 100% storingsvrij, ze zitten er al ruim een jaar probleemloos in........

Bekijk bijlage 56415


Pffff, ik ben bang dat ik ook dit enorme bedrag moet gaan neertellen. Ook de 2e set "Ali" LEDs geven nog af en toe storingen. VEEL minder als de eerste set (die gaven continu storing) maar het blijft irritant.

Als elektronica techneut vraag ik met toch werkelijk af wat er nou anders is aan die dingen....moet gewoon een weerstandswaarde zijn of zo....in ieder geval niet iets wat het prijsverschil rechtvaardigt..... ;)
 

Tuulster

Forumguru
Pffff, ik ben bang dat ik ook dit enorme bedrag moet gaan neertellen. Ook de 2e set "Ali" LEDs geven nog af en toe storingen. VEEL minder als de eerste set (die gaven continu storing) maar het blijft irritant.

Als elektronica techneut vraag ik met toch werkelijk af wat er nou anders is aan die dingen....moet gewoon een weerstandswaarde zijn of zo....in ieder geval niet iets wat het prijsverschil rechtvaardigt..... ;)
:pardon: Het werkt in ieder geval wel :D
 

Tuulster

Forumguru
Alleen voor mijn achteruitrijlampen komen de Leds niet bij Xenonlamp vandaan maar van Ebay en laat ik nou net die al stuk hebben gehad....... :D
 

Level42

Forumguru
Tuul, was dat zonder of met aanpassing in je VCDS ? Ik meen dat jouw dealer toen dit heeft aangepast ?

@Antera heeft het bij mij destijds ingesteld maar vreemd genoeg dus toch nog storingen....ohja en welke maat moet ik ook al weer selecteren ?
 

Level42

Forumguru
Hihi, handig hoor als je wat spulletjes over houdt van het LED modden van je Skoda.

Ben lid van een muziekvereniging die elk jaar een rommelmarkt houdt. Nou "ga" ik over de elektronica kraam en ik bekijk een beetje het hele jaar door wat er binnen komt. Veel is, inderdaad, rommel maar af en toe zit er echt iets heel leuks tussen. Zo had ik nu een Pioneer SX-600L tuner/versterker in handen. Meteen ff aangesloten op een paar speakers. Resultaat zoals verwacht: krakende potmeters maar verder een prima geluidje. Die kraakjes waren snel verholpen met wat contactspray :)

Ik miste alleen wel de schaalverlichting van de meter aan de linkerkant. Bleek de (natuurlijk) de enige gloeilamp in de hele radio te zijn.....natuurlijk was precies zo'n lampje nergens te vinden dus wat te doen ?

Ik had de spanning waar het lampje op werkte gemeten en dat was zo'n 14 volt. Ik had al gedacht aan een LED maar dan moest ik weer met een voorschakelweerstand werken. En toen zag ik nog een aantal van de LED's liggen die ik in m'n S3 heb gebruikt:
https://nl.aliexpress.com/item/10PC...32247830275.html?spm=2114.13010608.0.0.QFpetJ

Laat die nou hartstikke mooi passen in de behuizing van die meter ! Lekker strak verlicht ook, geen gezeur met aparte weerstand en gaat "nooit" meer stuk :D

Overigens, omdat deze apparaten meestal niet hun werkelijke waarde opbrengen is hij hier te koop:
http://link.marktplaats.nl/m1144773905

(opbrengst gaat natuurlijk naar de club :)

(Hier videootje:
)
 

Bijlagen

  • 20170310_192032.jpg
    20170310_192032.jpg
    392,9 KB · Weergaven: 40
Laatst bewerkt:

turboturbo

Forumguru
Nice fix @Level42 Knap gedaan.

Het enige wat ik persoonlijk altijd een minpunt aan de meeste led lampjes is, is de koude kleur temperatuur.
En bij zo'n klassieke versterker hoort geen xenon look als je begrijpt wat ik bedoel :cool:
Maar een zacht warm gele schaal verlichting. Zou een 12V auto gloeilampje ook gepast hebben denk je?
 

Level42

Forumguru
Nice fix @Level42 Knap gedaan.

Het enige wat ik persoonlijk altijd een minpunt aan de meeste led lampjes is, is de koude kleur temperatuur.
En bij zo'n klassieke versterker hoort geen xenon look als je begrijpt wat ik bedoel :cool:
Maar een zacht warm gele schaal verlichting. Zou een 12V auto gloeilampje ook gepast hebben denk je?

Eens hoor, als ik hem zelf zou houden had ik echt voor een gloeilampje gegaan. Dit was alleen een HEUL klein lampje (formaat kleine LED) en (Vreemd genoeg) met als specs 8V 100mA. Gek dat ie stuk gaat he als hij op 14V draait (en dit klopt gewoon volgens het schema....).

Maar kon zo'n lampje dus nergens vinden en bij een gloeilampje is het echt belangrijk dat ie op de juiste plek zit in de behuizing. Maar deze oplossing valt echt niet tegen hoor, het is geen blauw-achtig licht maar "warm-wit" (zo warm als het gaat worden met LED). Vooral de verdeling van het licht (door de melkwit kunststof behuizing) maakt een hoop goed.

De foto en video geven niet een eerlijk beeld, het is in het echt een stuk mooier.

Het is trouwens een grappige meter: Als je de handmatige afstemming gebruikt geeft hij de signaalsterkte aan, als je de voorkeuze toetsen gebruikt geeft hij de frequentie van de gekozen zender aan.....in het begin begreep ik dat even niet.

Was ook mooi om de hele binnenkant te zien hoe die handmatige afstemming werkt met een simpel draadje over allerlei wielen enzo....ZO retro :D
 

Goofy@5E

Forumguru
Tuul, was dat zonder of met aanpassing in je VCDS ? Ik meen dat jouw dealer toen dit heeft aangepast ?

@Antera heeft het bij mij destijds ingesteld maar vreemd genoeg dus toch nog storingen....ohja en welke maat moet ik ook al weer selecteren ?

Alternatief model zou storings vrij werken, lees ik op de duitse sites

Op ebay eens zoeken naar : Nighteye H11 800lm

ik heb deze nog niet geprobeerd, dus info onder voorbehoud!

Veel geluk,
 

fireben

Forumguru

dietcokelight

Nieuw lid
Jawel, op mijn S3 Style staat dat standard.
En ik ben echt enthousiast over de lichtsterkte en helderheid.
Ik rijd regelmatig 's nacht en dan doe ik die lichten aanwaardoor ik dan de witte zijlijnen beter zie evenals de aanduidingen op de verkeerborden.
En nog geen klachten gehad van tegenliggers wat ook een positief teken is.
 

fireben

Forumguru
Jawel, op mijn S3 Style staat dat standard.
En ik ben echt enthousiast over de lichtsterkte en helderheid.
Ik rijd regelmatig 's nacht en dan doe ik die lichten aanwaardoor ik dan de witte zijlijnen beter zie evenals de aanduidingen op de verkeerborden.
En nog geen klachten gehad van tegenliggers wat ook een positief teken is.
ja idd dat is ook fijn als je de zijlijnen goed kan zien daarom zoek ik er ook naar heb H8 lamp in me Rapid dus ga zeker kijken :D
 
Bovenaan Onderaan