Project Led

ertromp

Forumguru
Wellicht eens uitlezen middels VCDS of VCP
Het is niet te hopen dat je centraal module om zeep geholpen is
Heb je ook de accuspanning er al een keer een uurtje af gehad?
 

Antera

Donateur
Ik moet me helaas aansluiten bij @ertromp dit kan idd een hardreset nodig zijn maar het kan goed dat de BCM in noodloop is gegaan dan krijg je hele vreemde dingen. ( zelf al 2x mee gemaakt) en in ergste geval kan idd de BCM de geest hebben gegeven.

Maar wacht de nacht even af dan is de auto echt in slaap modus geweest en kan het zijn dat hij dan pas weer alles goed laat werken
 

Level42

Forumguru
Ben ik de enige met "doorgebrande" logo's van de projectorlampjes in de deur van Aliexpress ?

Al vrij snel ging bij mij de groene kleur van het logo weg, en nu is het hele logo zowat "verbrand". Kennelijk wordt het logootje toch te warm van het LEDje ?
De rechterdeur heeft er minder last van. Kan aan mijn type lampjes liggen....ik weet dat er verschillende uitvoeringen zijn.

Ik had deze....die beveel ik dus NIET aan:
https://www.aliexpress.com/snapshot...&orderId=74683545320311&productId=32323352555

Als andere mensen een type hebben dat wel duurzaam is (van Ali of zo) hoor ik het graag....
 

EdK

Forumguru
Ja maar @Level42 dat gebeurt met de logo's aan de buitenzijde toch ook ??
Dus eigenlijk maken die chinezen het echt goed na...:pieker::pardon:
 

Yellomello

Nieuw lid
995C0EBC-F63B-46C2-86F0-0DF03B622462.jpeg AF726D6C-DC6E-42A2-B922-499429287684.jpeg Zo, ook de bochtverlichting/mistlampen aangepast naar LED. Met dank aan ALI. Nou maar hopen dat het een beetje houdt. Vervangen was in ieder geval dead easy. Ben blij met de look.

Links nieuw rechts hier nog oud.
 

Rofffel

Forumguru
Wat ik graag mijn grote broerrijders wil delen:
Ik heb zojuist een iets hogere kwaliteit LED mistlampen van Aliexpress in mijn Octavia 3 gezet:
http://s.aliexpress.com/zMF3QRRn?fromSns=Kopiëren

De 5000k is een perfecte match met af-fabriek xenon.
De koelvinnen pastten net door de uitsparing in de bumper maar weet dus niet of het ook geld voor de S3

Ik ben erg content en vind het echt een waardevolle aanvulling!
Mistlampen aan:
360.jpg

Mistlampen uit (kleurtemperatuur nagenoeg hetzelfde):
360.jpg

Vooraanzicht:
360.jpg


De lampen lijken erg blauw maar in real life is het echt 5000k.
 

MichelG

Nieuw lid
Hallo Allen,

Ik ben aan het zoeken en aan het zoeken voor een handleiding hoe de mistlampen te vervangen van een Skoda Octavia 2017 Facelift. Ik heb al zitten kijken hoe en wat maar kom er niet uit. Iemand tips & tricks ??
Weet men 1 2 3 welke lampen hierin moeten, H8 of H7 ?

Heb zelf ook al de Led lampen in mijn VW POLO 6C gezet van Xenonlamp uit Sittard en ben er erg over te spreken.

Graag hoor ik het als iemand mij kan helpen, want ben al 2uur aan het zoeken.

Groeten van een nieuw lid. :-)
 

MaxN

Donateur
Hallo Allen,

Ik ben aan het zoeken en aan het zoeken voor een handleiding hoe de mistlampen te vervangen van een Skoda Octavia 2017 Facelift. Ik heb al zitten kijken hoe en wat maar kom er niet uit. Iemand tips & tricks ??
Weet men 1 2 3 welke lampen hierin moeten, H8 of H7 ?

Heb zelf ook al de Led lampen in mijn VW POLO 6C gezet van Xenonlamp uit Sittard en ben er erg over te spreken.

Graag hoor ik het als iemand mij kan helpen, want ben al 2uur aan het zoeken.

Groeten van een nieuw lid. :-)

Allereerst welkom. Stel jezelf ook nog even (kort) voor in de meet&greet. Wordt hier gewaardeerd.
Waarschijnlijk zal het vervangen via de onderkant moeten door een bodemplaat los te maken. Net als bij de PFL O3 RS.
Maar anderen zullen dat waarschijnlijk zeker weten.
Op de site van Osram Kun je vaak goed vinden welke soort lamp er in moet.
Of in het boekje van je auto natuurlijk.
Daar staat het ook in.
 

MichelG

Nieuw lid
Hallo Max,

Dankjewel voor je bericht. Voorstellen zal ik zeker nog doen als ik op een pc zit. :-)
Is hier niet ergens een handleiding hoe te beginnen met het vervangen?
Je had het over PFL O3 RS... (vertaal) haha

Dankjewel alvast.
 

Rofffel

Forumguru
Ik weet niet of het bij de fl anders is maar bij de O3 pre fl moet je het afdekkapje (grill) lostrekken om erbij te kunnen.
 

JeSko

Forumguru
Zonet gemerkt dat de hemelverlichting links loszit, en dit rammelt nu zachtjes, er zit een ijzeren clipje (zie afbeelding ) dat enorm vast zat, eerst moest de lamphouder naar links getrokken worden volgens Volkswagen, en dan zou het houdertje met de clips kant (rechts) Eenvoudig naar beneden moeten komen en los klikken, dit ging echter heel slecht en daarbij is het clipje geforceerd denk ik. Dat had ik meteen door en ik heb de clip in originele stand teruggekregen, en de houder weer gemonteerd. Ik merkte echter al op dat het niet zo nauw meer aansluit, wat erg jammer is maar min of meer acceptabel, het gerammel/getik erbij is dat echter niet en nu vraag ik me af hoe dit op te lossen valt? Nieuwe clip bestellen? Nieuwe houder? Andere manieren om het houdertje beter te verzegelen in de hemelbekleding? Hopelijk valt dit zelf te fixen ...

20200920_072102.jpg 20200920_072122.jpg

Dan nog één vraag, ik heb nog twee LED lampjes over, deze wil ik monteren boven de nummerplaathouder, moesten ze op magische wijze geen storing geven ( wat ik hier al eens zien passeren heb ) heb ik ook daar LED, moesten ze storing geven vervang ik ze gewoon terug. Echter, krijg ik dan zelf de foutmelding ook terug weg als de gewone witte lampjes er weer inzitten? Of moet dit dan zowiezo uitgecodeerd worden?

Thx bij voorbaat.

Bijgevoegde nog het filmpje waarop het makkelijk gaat, deze instructies heb ik gevolgd maar jammer genoeg kwam het er zo makkelijk niet uit en terug erin was ook moeilijk.


Edit twee: gerammel komt niet van het lampje, maar van de nieuwe kinderstoel, zit dus enkel met het losser zitten van de verlichting, ze blijft wel zitten maar ik vind het maar niks dat het er niet retestrak meer inzit.
 
Laatst bewerkt:

EdK

Forumguru
Bovenaan Onderaan