Problemen O3 Greenline

peterbaarlo

Senior Member
ik heb van die heavy duty anti statische noppen folie gebruikt. ik heb eerst noppenfolie in de kuip gelegd, daarna reserve wiel er in. plastic schroef flink aangedraaid, daarna ander vel folie op maat gesneden zodat de hele bodem boven de achteras ook bedekt is. afdekmat + rubbermat er overheen, niet meer te zien.

is gratis voor mij en does the job. het bonken is niet volledig weg maar het is acceptabel.

overigens eindigt mijn schokbreker nummer op FE, op fora in de UK hebben ze hetzelfde probleem met schokbrekers eindigend op FQ. op duitse fora noemen ze FD t/m FQ.

ze denken een oplossing te hebben door deze te vervangen door schokbrekers eindigend op EA.
maar dan weer niet nieuwe schokbrekers eindigend op DK.


Fqc.jpg





Dqc.jpg
 
Laatst bewerkt:

O3-Rider

Senior Member
Uhm Kun je die sticker eenvoudig aflezen? Of moet de auto daarvoor op de brug. Ben wel benieuwd naar welke ik heb.

Ook maar eens op zoek naar deze roze noppenfolie.

Peterbaarlo: Heb jij nog wel of geen reservewiel erin?
 

peterbaarlo

Senior Member
Uhm Kun je die sticker eenvoudig aflezen? Of moet de auto daarvoor op de brug. Ben wel benieuwd naar welke ik heb.

Ook maar eens op zoek naar deze roze noppenfolie.

Peterbaarlo: Heb jij nog wel of geen reservewiel erin?

ja ik heb er een reservewiel in laten leggen, dit scheelde al veel, noppenfolie neemt nog meer geluid weg.
sticker is eenvoudig af te lezen, je gaat achter het achterwiel op de grond liggen, op je rug onder de auto schuiven en je kunt zo naar de schokbreker kijken, ik kon zelfs nog een foto maken.
 

O3-Rider

Senior Member
ja ik heb er een reservewiel in laten leggen, dit scheelde al veel, noppenfolie neemt nog meer geluid weg.
sticker is eenvoudig af te lezen, je gaat achter het achterwiel op de grond liggen, op je rug onder de auto schuiven en je kunt zo naar de schokbreker kijken, ik kon zelfs nog een foto maken.

Thanks. Maar eens op zoek naar de sticker.

En ergens een testwiel opsnorren, eerst maar eens testen voordat ik sloopwiel haal ;)
 

peterbaarlo

Senior Member
Thanks. Maar eens op zoek naar de sticker.

En ergens een testwiel opsnorren, eerst maar eens testen voordat ik sloopwiel haal ;)

je hebt wel de montage voorziening nodig van het reservewiel, dit is een grote plastic bout die aan de bodem van de auto vast gaat en een grote plastic moer waarmee je het wiel vast zet.
 

O3-Rider

Senior Member
Hmmm ok. Had ik even niet aan gedacht. Kan wel beschikken over een draaibank.....
Waar heb jij die bout/moer vandaan? En heb je de maten?
 

Remakil

Forumguru
ja ik heb er een reservewiel in laten leggen, dit scheelde al veel, noppenfolie neemt nog meer geluid weg.
sticker is eenvoudig af te lezen, je gaat achter het achterwiel op de grond liggen, op je rug onder de auto schuiven en je kunt zo naar de schokbreker kijken, ik kon zelfs nog een foto maken.
Ik heb net even door het achterwiel heen gekeken... ging ook en scheelde op de rug liggen enz... ;)
Eindigt overigens ook op FE, maar ik ervaar die bonken niet... :pieker:

Heb er wel een kleed in liggen voor de hond, maar that's all...
 

O3-Rider

Senior Member
Effe onder de auto gedoken en bij mij eindigen ze opkopen FE.

Het is bij mij wel aanwezig het bonken, maar niet zo heel erg als hier wel beschreven is.
Toch wel benieuwd naar een reserve wiel en noppen. Maar nog meer naar het klemmen van de platen met een plastic bout, maar zonder reserve wiel....
 

hurmpie

Actief lid
Vandaag de bank plat gehad, helaas de bonk is er nog.


Voor een nieuwe auto uit de vag-groep zou het toch fijn zijn dat Skoda ook het probleem erkent en naar een oplossing zoekt. Echter daar blijft het naar mijn idee nog te stil...

Garantie tot aan de drempel daar lijkt het op!!

Niks te nadele van de dealer want zij zijn top en ook helaas maar afhankelijk...
 

maarten77

Actief lid
Nog even voor de duidelijkheid: als je geen dubbele laadvloer hebt (hatchback) kan dit probleem zich ook niet voordoen? Ik heb bestelling uitstaan zonder reservewiel. Anders ga ik nog ff gauw een wiel toevoegen...
 

O3-Rider

Senior Member
Dat laatste vroeg ik mij vanavond ook af. Dubbelebodem is dat de auto extra laadvloer of dubbele platen platen in de bodem van de auto.
 

peterbaarlo

Senior Member
Dat laatste vroeg ik mij vanavond ook af. Dubbelebodem is dat de auto extra laadvloer of dubbele platen platen in de bodem van de auto.

de dubbele bodem is niets anders dan extra laadvloer, zal weinig effect hebben net als de bank plat leggen.

de schokbrekers maken teveel geluid, als je rijdt zonder reservewiel dan resoneert heel de kuip waar normaal het reservewiel in ligt mee. plaats je een reservewiel en monteer je deze strak dan kan de kuip minder resoneren waardoor de druk op de oren en het geluid wat afneemt, echter schokbrekers blijven veel geluid maken, voornamelijk bij lagere snelheden en ligt oneffen wegdek.
 
Vandaag bij de dealer geweest. Chef werkplaats is meegereden. Hij erkende dat de auto veel geluid maakte vanuit de schokbrekers. Hij gaf zelfs aan dat de auto stuitert. We hebben daarna in een 'non greenline' gereden, ook zonder reservewiel en die had het probleem niet.

Auto vervolgens achtergelaten voor diagnose en aan het einde van de dag ongewijzigd teruggekregen van een andere medewerker. Het verhaal was: 'we hebben het gemeld bij PON, het probleem is nog niet bekend. Wij zijn afhankelijk van PON'. Vervolgens vertelde ik dat het toch bijzonder is dat de reguliere Octavia 1.6 TDI het probleem niet heeft en dat ik er toch vanuit moet gaan dat een auto zonder dreun moet kunnen rijden. Antwoord: 'we moeten eerst vaststellen of er geen sprake is van een producteigenschap'. Hoe lang het duurt voordat PON antwoord geeft kan wel maanden duren......De referentie naar diverse fora hielp ook niet. Sterker: 'Die fora bekijken we niet'

Kortom, niet blij.
 

CDK

Forumguru
Die fora bekijken we niet
zeer slechte opmerking en misschien ook wel een minder goede dealer, zo jammer om zo'n denigrerende opmerking te plaatsen terwijl hier toch wel heel veel kennis van ervaringsdeskundigen aanwezig is, misschien zelfs wel meer als in de gemiddelde Skoda werkplaats :cry:
 

Joske

Forumguru
een slimme Škoda-dealer leest nét wel mee op dit soort fora, net omwille van de redenen die @Corné de Kluijver geeft!

hier worden geruchten, stukjes info, problemen allemaal samengeperst in topics waardoor je ipv een klein beetje, tenminste heel veel te weten komt.. ;)
 

Desperado

Forumguru
Idd, beetje slimme garagist/monteur zoekt forums af als hij iets niet zelf weet.
Als je ergens veelinfo kunt vinden is het daar wel
 

ferry

Lid
Probleem is dat dealers meestal eigenwijs zijn. Ook krijgen de monteurs niet echt de tijd om achter een PC op een forum te gaan zitten lezen
 

RefleCs

Forumguru
Probleem is dat dealers meestal eigenwijs zijn. Ook krijgen de monteurs niet echt de tijd om achter een PC op een forum te gaan zitten lezen

Ik krijg in mijn werk ook geen tijd om alles bij elkaar te googelen. Maar voor mijn werk is het heel belangrijk om bij te blijven. Dat betekend dat als ik verder wil komen mezelf zal moeten verdiepen in de materie en dat betekend weer eigen tijd erin steken. Een beetje toewijding kan geen kwaad. :lezen:

Daarnaast lijkt het mij toch geen straf om op dit forum mee te lezen. Het is uber gezellig hier! :tegek:
 
Bovenaan Onderaan