Problemen O3 Greenline

Desperado

Forumguru
Bij de dealer en vooral de grote is elke minuut niet sleutelen not done. Erg jammer. Mijn voormalig werkgever gaf waar nodig de monteurs gewoon tijd om op internet te snuffelen en dat heeft heel wat tijdsbesparing opgeleverd.
 

RefleCs

Forumguru
Bij de dealer en vooral de grote is elke minuut niet sleutelen not done. Erg jammer. Mijn voormalig werkgever gaf waar nodig de monteurs gewoon tijd om op internet te snuffelen en dat heeft heel wat tijdsbesparing opgeleverd.

Dat zie je niet alleen in de auto branche. De werkdruk is alsmaar toegenomen terwijl men veel efficienter gebruik kan maken met de inzet van de tijd als men open zou staan voor vernieuwing en modernisering van de processen.
 
Nog een ander puntje dan: We hebben toch al meerdere personen op dit forum die bij de dealer zijn geweest met bonkende / dreunende klachten? Is door iedere dealer ook aangegeven dat PON zou worden geïnformeerd? Ik begreep namelijk gisteren dat het probleem bij PON niet bekend zou zijn. Leek me vreemd, gegeven dit forum......

<update>Chef werkplaats belde me vandaag op dat hij op dezelfde dag als mijn auto, nog een greenline heeft binnengehad met hetzelfde probleem. Deze gaat volgende week naar Pon voor analyse. Ik ga het horen als de uitslag er is en zal dit ook hier even posten</update>
 
Laatst bewerkt:
Ik heb a.s. dinsdag een afspraak bij Skoda spijkenisse om samen met de werkplaatschef een rondje te rijden. Ook ik kreeg bij het maken van de afspraak te horen dat er bij PON nog niets bekend was. Servicemedewerker had wel op de door mij genoemde fora gekeken en geconcludeerd dat het een serieus probleem was. Hij riep nog op om met velen dit probleem te melden. Hoe meer meldingen bij de dealer, hoe meer bij PON en hoe meer er uiteindelijk bij de fabriek voor elkaar gekregen wordt. Dus Greenline-rijders (met het genoemde probleem)..... op naar de dealer.
 
Ik heb hetzelfde probleem met mijn Greenline. Maandag ook maar even langs de dealer in Barendrecht. Ook heb ik het probleem van de weergave van de actieradius (vermeld in een ander topic). Als de actieradius op 5km staat krijg ik met moeite 45 liter getankt. Of is dit de reserve?
 

MartijnW

Actief lid
Ik heb hetzelfde probleem met mijn Greenline. Maandag ook maar even langs de dealer in Barendrecht. Ook heb ik het probleem van de weergave van de actieradius (vermeld in een ander topic). Als de actieradius op 5km staat krijg ik met moeite 45 liter getankt. Of is dit de reserve?

De tank is ook maar 45 liter volgens mij
 

hurmpie

Actief lid
Ik heb a.s. dinsdag een afspraak bij Skoda spijkenisse om samen met de werkplaatschef een rondje te rijden. Ook ik kreeg bij het maken van de afspraak te horen dat er bij PON nog niets bekend was. Servicemedewerker had wel op de door mij genoemde fora gekeken en geconcludeerd dat het een serieus probleem was. Hij riep nog op om met velen dit probleem te melden. Hoe meer meldingen bij de dealer, hoe meer bij PON en hoe meer er uiteindelijk bij de fabriek voor elkaar gekregen wordt. Dus Greenline-rijders (met het genoemde probleem)..... op naar de dealer.


Ik heb voor volgende week een afspraak staan... Hopelijk dat PON het serieus neemt. Er komen namelijk nog een heleboel Greenlines aan dit jaar..
 
Voor de statistieken... hier nog een OIII HB GL BL met bonkende achteras. "Probleem" is dat ik het niet altijd heb, daarom vond ik het vooralsnog ook moeilijk om er mee terug te gaan aangezien ik niet weet hoe ik het kan reproduceren, en dan wordt het lastig laten horen aan de dealer. Van druk op de oren heb ik geen probleem.

Misschien tijd voor een poll in dit topic?
 

Pollewop

Forumguru

Heeft niet zoveel zin, denk ik... Er worden ook veel "OIII HB GL"'s gereden door mensen die niet op dit forum komen en direct naar de dealer gaan als ze klachten hebben, dus je krijgt nooit een representatieve uitslag bij een forum-poll...

Het beste is om je klacht neer te leggen bij de dealer, eventueel schriftelijk, of het te melden bij de lease-mij...

Succes... :thumbsup:


P.S. Ik heb geen last van "gebonk", dus het lijkt me iets dat vooral/uitsluitend bij "OC3 HB GL"'s voorkomt ?
 
Vandaag met een monteur een rondje gereden in de Greenline. Hij ontkende eerste het bonkende geluid te horen maar kon later niet anders dan instemmen dat de achterwielen nogal wat klappen doorgeven/laten horen. Hij heeft een geluidsopname gemaakt met zijn telefoon die hij op de computer uit zou filteren van overige omgevingsgeluiden. Als daar bruikbaar materiaal uitkomt stuurt hij dat mee met de kwaliteitsklacht richting PON. Hij benadrukte dat fora niet als betrouwbare bron worden genomen door PON. Als de Greenline-rijders hier vaart achter willen zetten is het dus noodzakelijk de problemen bij de dealer aan te kaarten zodat officiële klachten worden ingediend bij PON. Wordt vervolgt dus...
 
Vandaag gebeld door de dealer. Ze hebben een auto met de 'bonk' klachten naar Pon gestuurd, aangezien chef werkplaats de klachten wel herkende bij mijn auto en nog een andere greenline. (die andere is dus nu naar Pon gegaan). In eerste instantie zou de auto alleen voor een proefrit gaan, maar Pon houdt 'm nog even daar om verder onderzoek te plegen. Voorlopige conclusie:
1. Het kan nu niet meer zo zijn dat het probleem als onbekend wordt geclassificeerd.
2. PON heeft (lijkt me) geconstateerd dat er iets aan de hand is. Anders houd je de auto niet daar ter verdere diagnose.

Even wachten dus, maar er wordt nu toch voorzichtig aan gewerkt.....
 

octaviaII

Nieuw lid
Het heeft even geduurd maar de auto staat nu inmiddels 4 dagen bij PON!
Auto heb ik laten nakijken door de dealer welke de auto geleverd heeft deze erkende de problemen. Melding werd gemaakt bij de importeur en de volgende dag werd ik gebeld door de dealer met het verzoek om de auto "in te leveren" bij de importeur.

Zou max 3 dagen duren maar men is er nog mee bezig.

In de tussentijd bij de dealer en de leasemaatschappij duidelijk gemaakt dat ik geen meter meer in de auto rijd alvorens de problemen opgelost zij.

Rijd tijdelijk in het vorige model Octavia, een verademing, geen rare geluiden/gebonk.

Kortom heb je problemen maak het kenbaar!!!!!!
 

Jstruijk

Senior Member
Het is ook maar net hoe je het ervaart lijkt me. In de GL HB die wij proefgereden hebben vond ik dat het aan de achterzijde wel degelijk een bonkend geluid maakte bij vervelende drempels, kort opeenvolgende kuilen etc. Mijn bijrijder merkte er echter niets van, zelfs niet nadat ik hem erop had gewezen. Hetzelfde met het fenomeen van de druk op de oren. Ik voelde het wel, hij niet. Dus zeg het maar....
 
Bovenaan Onderaan