Problemen O3 Greenline

6500 km gereden sinds januari, ik ben me niet bewust van gebonk. Zal der eens opletten. Misschien heb ik mijn radio te hard aanstaan!
 

peterbaarlo

Senior Member
naar aanleiding van het bonkend geluid van de achteras / schokbrekers inmiddels een update van mijn dealer gehad, er staan nu meerdere auto's van verschillende dealers (niet alleen greenlines) met deze klacht bij PON in Leusden ter beoordeling.

wordt vervolgt
 

MartijnW

Actief lid
Modbreak: niet de hele voorgaande posting quoten. Lees de forum regels daarover.

Ik zie een algehele omruilactie naar 2014% combis :>
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Vandaag gebeld door de dealer om de auto een dagje bij hun achter te laten. Aangegeven werd dat PON wel bezig is met wat auto's maar het probleem nog niet heeft kunnen vinden. De dealer krijgt toestemming om zelf op onderzoek te gaan. Ze willen wat dingen natrekken en (heel nauwkeurig) afstellen.

Ben benieuwd!
 
Iemand een 3 spaaks stuur gekozen, op de configuratie van de greenline staat hij afgebeeld, 4 spaaks ziet er niet uit, en als je stevig postuur hebt hoe bevallen de stoelen*
 

hurmpie

Actief lid
Modbreak: niet de hele voorgaande posting quoten. Lees de forum regels daarover.
Is een stevig postuur een probleem van een Greenline???
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Joske

Forumguru
Modbreak: niet de hele voorgaande posting quoten. Lees de forum regels daarover.
ja hoor, want dat gaat ie helemaal niet meer vooruit! :maakmegek: (grapjeuh é ;) )

sorry.. die voorzet kon ik echt niet laten schieten

en nu terug on topic! :bloos: ;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De GL BL HB wil prima vooruit hier in Nederland, zelfs de 6e versnelling is heel bruikbaar. Zakelijk rijd ik in nu sinds 14 dagen in deze auto en heb zo'n 4500 kilometer afgelegd. Het subsonische gedreun herken ik niet, de vrij stugge achtervering wel. Ik heb mooi vergelijkingsmateriaal voorhanden, omdat ik privé in een O2 1.9 TDI HB rondrijd. Deze rijdt in een directe vergelijking veel minder 'Duits'. Oneffenheden in de weg worden beter gedempt. Om maar niet te spreken over het verschil in motorkarakter. Het weer terug laten komen op de ingestelde snelheid van de cruise control gaat met de beruchte PD motor explosief, iets wat met de CR motoren niet meer zo is. Drukopbouw ten gevolge van het sluiten van portieren heb ik ook niet ervaren. Dat de achterklep niet altijd doorvalt bij het sluiten klopt wel, maar deze heeft vrij sterke gasdrukveren waardoor de klep niet echt veel valsnelheid opbouwt bij het afsluiten. De klep van de O2 kan ik halverwege los laten. Deze valt dan gegarandeerd dicht. Wat ik wel tamelijk vervelend vind is dat de cruise control actief blijft na bedienen van het koppelingspedaal. Al met al geen reden om de dealer nu met een bezoekje te verblijden.
 

henriz

Forumguru
Een fout in mijn Amundsen is automatisch dag/nacht. Dat doet het niet. Op het moment dat de instelling op automatisch wordt gezet gaat de navi wel op dag/nacht nagelang het tijdstip, maar dat is eenmalig: hij blijft staan waarop hij dan staat.
Ofwel: als ik overdag de navi instel op automatisch dan blijft de navi altijd in dag stand, ook 's nachts.
 

stradje

Actief lid
Wat ik wel tamelijk vervelend vind is dat de cruise control actief blijft na bedienen van het koppelingspedaal. Al met al geen reden om de dealer nu met een bezoekje te verblijden.
Die eigenschap van de CC vind ik nu juist een echte aanwinst. Ideaal bij een weg met voortdurend rotondes: 300-400 voor de rotonde de CC eraf (ben nog een beetje aan het zoeken naar de juiste afstand), uitrollen tot de rotonde, rotonde over in de 2 of de 3, RES + knopje drukken, van het gas af blijven en alleen op de schakelindicator letten en schakelen als hij het aangeeft. Hij trekt best lekker op met die aanpak, maar je weet dat er aan gerekend is om daarbij het verbruik niet uit de hand te laten lopen.

Kan bijna niet beter wat mij betreft. Nou ja, een puntje nog: automatisch CC cancelen op basis van een "uitrolberekening" op basis van de afstand naar het eerstvolgende "route-obstakel". Dat zou meerwaarde geven aan de ingebouwde navigatie, die ik voor de rest zeer matig vind.

Voor de rest valt er een hoop te genieten. Ik kom uit een Fabia II Greenline. Dan is de manier waarop de O3 drempels neemt juist een verademing.
 

Joske

Forumguru
Een fout in mijn Amundsen is automatisch dag/nacht. Dat doet het niet. Op het moment dat de instelling op automatisch wordt gezet gaat de navi wel op dag/nacht nagelang het tijdstip, maar dat is eenmalig: hij blijft staan waarop hij dan staat.
Ofwel: als ik overdag de navi instel op automatisch dan blijft de navi altijd in dag stand, ook 's nachts.
werkt jouw regen-lichtsensor dan wel naar behoren?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Een fout in mijn Amundsen is automatisch dag/nacht. Dat doet het niet. Op het moment dat de instelling op automatisch wordt gezet gaat de navi wel op dag/nacht nagelang het tijdstip, maar dat is eenmalig: hij blijft staan waarop hij dan staat.
Ofwel: als ik overdag de navi instel op automatisch dan blijft de navi altijd in dag stand, ook 's nachts.

Volgens mij is de dag/nacht stand gekoppeld aan de verlichting. Ik heb deze op automatisch staan en dan werkt de dag/nacht functie van de columbus uitstekend. Heb je altijd je verlichting aan staan dan staat de navigatie ook altijd op nachtstand.
 

mvneerbos

Senior Member
Heb bij de Columbus wel gemerkt dat wanneer je hem hebt ingesteld op automatisch, maar je dan overdag toch kiest voor nacht (gewoon tijdens de navigatie) hij van automatisch vast op nacht blijft staan.
Ik had gedacht dag ie dan de volgende keer weer gewoon verder zou gaan met automatisch, maar dat moet je zelf weer instellen in de setup
 

octaviaII

Nieuw lid
Update:

auto staat nog steeds bij de importeur, men wacht op onderdelen.....

En dan maar afwachten of de problemen echt zijn verholpen.
 

RefleCs

Forumguru
Ik ben benieuwd wat voor onderdelen... ofwel wat nou de oorzaak zou zijn. Dit ook aangezien mijn toekomstige auto wellicht toch ook een OIII greenline gaat worden.
 

serum

Senior Member
Als het bij de importeur is, zijn het opties; Chromen strips, andere velgen, winterbanden, leerinbouw. Zijn geen showstoppers om de klant niet op weg te krijgen als hij de auto echt nodig heeft.
 
Bovenaan Onderaan