Problemen O3 Greenline

peterbaarlo

Senior Member
vandaag bij de dealer geweest, na een proefrit erkennen zij dat de auto veel meer geluid maakt in de cabine dan andere o3's. van de 50 octavia's die zij de afgelopen paar maanden uitgeleverd hadden waren er toch wel enkele met dezelfde klacht. hun eigen greenline voor proefritjes had het niet.

zwaar dreunend geluid vanaf het onderstel bij lage snelheden 30 - 70 km/u bij lichte oneffenheden in het wegdek.

aandrijflijn gecontroleerd, banden, raam open / dicht, achterklep etc. geen problemen gevonden. probleem blijft.

nu weer afwachten wat de importeur gaat zeggen...
 

Rick

Senior Member
Ik heb wel een sissend geluid, lijkt van midden onder de auto vandaan te komen, tikje naar de bijrijderskant... zit daar de brandstofpomp?
Mijn buurman met een greenline had dit ook en op dag 3 een nieuwe brandstofpomp gekregen. De moeite waard om het even na te laten kijken lijkt me.
 

MaRco2

Forumguru
De starre achteras vindt ik persoonlijke een behoorlijke teleurstelling de keuze hiervoor snap ik ook niet.
Carrosserie held over en zeer gevoelig voor spoorvorming echt een behoorlijk tegenvaller.

Het zelfde heb ik met de stoelen daarin wordt een nieuw type vulling gebruikt deze geeft een schommel effect en niet de stabiliteit welke je had in O2.

Wellicht dat ik de auto ga verlagen als er een oplossing komt voor de stoelen.

Erg jammer verder een fijne complete auto.

Misschien iets specifieker zijn: welke maat wielen/banden, uitvoering, motor, etc.

Kan me hier niet in vinden, mogelijk door wat grotere wielen e.d. Juist een torsie as geeft wat minder beweging bij weg oneffenheden.
 

Octaviaapeldoorn

Actief lid
Misschien iets specifieker zijn: welke maat wielen/banden, uitvoering, motor, etc.

Kan me hier niet in vinden, mogelijk door wat grotere wielen e.d. Juist een torsie as geeft wat minder beweging bij weg oneffenheden.
Nagenoeg dezelfde configuratie als jij hebt echter hatchback, 17 inch dunlopp sportmaxxrt zomer en wintraxx extreem voor de winter.

Wat is jou ervaring met de eibach prokit voor en na overweeg het ook te laten monteren.

Vast bedankt voor je bericht
 

hurmpie

Actief lid
Iemand al wat te horen gekregen van de dealer omtrent de resonantie en wat de oorzaak hiervan is? schokdempers??
 

Remakil

Forumguru
Iemand al wat te horen gekregen van de dealer omtrent de resonantie en wat de oorzaak hiervan is? schokdempers??
Een reserve wiel in je kofferbak leggen...

Door het aantrekken van de bevestiging van dat wiel trek je de dubbele bodem vast en kan deze niet meer resoneren...
 

peterbaarlo

Senior Member
bij mij heeft inderdaad het verwijderen van de schuimblok welke als vuller dient en daarna het plaatsen van een reservewiel set (en flink wat noppenfolie) het probleem voor een groot deel geneutraliseerd.

ben nog steeds van mening dat het beter kan.
 
Laatst bewerkt:

Remakil

Forumguru

O3-Rider

Senior Member
Als het gaat om het klemmen van de dubbele bodemplaten, is het dan noodzakelijk om een reserve wiel te plaatsen? Kan dat niet op een andere manier geklemd worden?
 
Bovenaan Onderaan