Problemen O3 Greenline

Even reageren en voorstellen in één. Ik ben Remco en rijdt nu mijn tweede octavia. Mijn huidige greenline (productieweek 48) heeft ook last van het bonkende geluid. Druk op de oren en hoofdpijn na een lange rit zijn het gevolg. Ik heb er Michelin alpin winterbanden. Het volgende werkt allemaal niet:
- raampje open
- kofferbak op eerste haakje (volgens mij wordt het wel iets minder, maar het is dan niet weg)
- zwaarder beladen van de auto

Ik ben dus erg benieuwd naar een eventuele oplossing. Ik heb het probleem inmiddels ook bij de dealer gemeld, maar nog geen reactie gehad.
Ik heb dezelfde winterbanden als jij, maar heb nergens last van.... :pieker:
 

O3-Rider

Senior Member
Heb continental winterbanden, heb het bonken wel, maar ervaar niet 100% de druk.
Vanmorgen dacht ik van wel, vanmiddag weer niet. Vaag is het wel.
 

Remakil

Forumguru
Ik rij dagelijks minimaal 140 km woon/werk en ervaar geen druk. Stap fit in en fit uit...
Wat het bonken betreft, heb ik ook geen last van. Dat wil niet zeggen dat er niets bonkt, ik ervaar het niet als een bonk... ;)

Tuurlijk, bij een slechte weg met wat kuilen hoor ik zo nu en dan wel iets achterin, maar een echte bonk is het wat mij betreft niet en hinderlijk is het voor mij al helemaal niet. Ik vind het een doodnormaal rijgeluid en niets meer dan dat...

Ben benieuwd wat er te horen valt, als ik over een maand of 2 de 18" zomervelgen er onder leg... :shutup:



ps... ik heb de hoedenplank er vanwege de hond uitgehaald op dag 1...
 
Laatst bewerkt:
Vanochtend nog eens zitten experimenteren. Lijkt erop dat als ik twee ramen ietsjes openzet dat de druk iets afneemt. Beetje vergelijkbaar met de kofferbak op het eerste haakje. Ik ben erg benieuwd naar de schokdemper ervaringen en of dealer/pon genegen is om deze aanpassingen door te voeren.
 

JorisAdriaanse

Nieuw lid
Hallo allemaal,
Herkent iemand 1 van de volgende punten:
- Bij een volle benzinetank, filerijdend bonkt het achter in de auto (bedoel niet dat je de diesel hoort klotsen)
- Indien je over een klinkerweg rijd of richels in het wegdek klappert/rammelt het achter in de auto,alsof er ergens speling zit op de schokbrekers
- Vanaf 130 km/u op de teller een terugkerend monotoon zoemend geluid welke verdwijnt als je de koppelingspedaal in trapt
- Sissend geluid van de brandstofpomp, dus echt goed hoorbaar.

Ik heb wel een sissend geluid, lijkt van midden onder de auto vandaan te komen, tikje naar de bijrijderskant... zit daar de brandstofpomp?

Geen merkbare bonken of drukopbouw... Ik heb ook een Greenline - wel op 18" Golus (bandenmaat 225/40/18 op winterbanden), kan uitmaken want dat maakt hem wel iets stugger dan de standaard.

8u8asega.jpg


6e5yzy4a.jpg
 
Laatst bewerkt:

MartijnW

Actief lid
Ik heb een greenline met volwaardig reservewiel. Ik ervaar tot op heden geen gebonk en ook geen last van druk.

Maar nu zal ik het vast ook gaan horen, omdat jullie het er over hebben.
 

Octaviaapeldoorn

Actief lid
De starre achteras vindt ik persoonlijke een behoorlijke teleurstelling de keuze hiervoor snap ik ook niet.
Carrosserie held over en zeer gevoelig voor spoorvorming echt een behoorlijk tegenvaller.

Het zelfde heb ik met de stoelen daarin wordt een nieuw type vulling gebruikt deze geeft een schommel effect en niet de stabiliteit welke je had in O2.

Wellicht dat ik de auto ga verlagen als er een oplossing komt voor de stoelen.

Erg jammer verder een fijne complete auto.
 

O3-Rider

Senior Member
Goed, net nog maar eens een rondje gereden, maar effe iemand meegenomen.
Lekkere klinkerweggetjes opgezocht. De achteras en het bonken....het valt toch best mee.
Ja zo af en toe hoor je een bonk/knal/of hoe je het ook wilt noemen. Redelijk normaal.
Maar....mijn tank is momenteel stuk onder het midden, wellicht dat dat ook nog meespeelt.

Wat wel verrassend was....mijn meerijder voelde druk op zijn oren.
Maar hiervoor hoef je geen uur te rijden, minuut of 10 is meer dan zat om de druk te voelen.
Bij thuiskomst is dit gevoel niet direct weg, maar duurt toch een kwartiertje dat je denk, ja het is minder.

Afijn, beetje lastig die druk. Rijd nu ruim 2000 km en in het begin niet direct die druk gemerkt.
Zou het dan allemaal toch tussen de oren zitten.....
 

MartijnW

Actief lid
Ik heb een greenline met volwaardig reservewiel. Ik ervaar tot op heden geen gebonk en ook geen last van druk.

Maar nu zal ik het vast ook gaan horen, omdat jullie het er over hebben.

Ik heb net in de 80 km naar huis met gespitste oren gezeten en de radio uit. Maar bij mij geen gebonk gesis of trillende achterklep. Ik heb ook geen last van mijn oren door overdruk.
 

serum

Senior Member
Heeft toch niets met het niveau in de tank te maken? Kan me voorstellen dat een lege tank eerder last heeft van de laagresonantie.
 

O3-Rider

Senior Member
Heeft toch niets met het niveau in de tank te maken? Kan me voorstellen dat een lege tank eerder last heeft van de laagresonantie.

Grappig dat je daar over begint. Ik heb juist het idee dat minder is als de tank ook leger is.
 

madpilot

Senior Member
Ik hoor steeds een soort geroezemoes vooral als de radio heeeel zacht staat :) :)

Is dit serieus? Ik hoor namelijk echt een soort storing welke alleen hoorbaar is als de airco aan staat. De dealer heeft het onderkend en de auto gaat hiervoor nog een keer terug.
 
Bovenaan Onderaan