Problemen O3 Greenline

octaviaII

Nieuw lid
Hallo allemaal,

Sinds een maand in het bezit van O3 Greenline Businessline.
Heb een aantal punten die mij het plezier/comfort aardig verstoren.
Best jammer want ik vind het een dijk van een auto.

Herkent iemand 1 van de volgende punten:
- Bij een volle benzinetank, filerijdend bonkt het achter in de auto (bedoel niet dat je de diesel hoort klotsen)

- Indien je over een klinkerweg rijd of richels in het wegdek klappert/rammelt het achter in de auto,alsof er ergens speling zit op de schokbrekers

- Vanaf 130 km/u op de teller een terugkerend monotoon zoemend geluid welke verdwijnt als je de koppelingspedaal in trapt

- Sissend geluid van de brandstofpomp, dus echt goed hoorbaar.

Eerste 2 punten worden door de dealer toegekend aan een starre achteras.
Kan men dit niet voorstellen. Zal wat stugger zijn maar dat er zoveel geluid vanaf komt kan ik me niet voorstellen.

Graag verneem ik of bovenstaande bekend voorkomt bij vergelijkbare auto's.
 

CDK

Forumguru
Ik zou er eens een expert naar laten kijken, of er misschien ergens speling op zit? want normaal is er met die multilink as verder niets mis hoor en hoort niet zo te bonken!
 

hurmpie

Actief lid
Het eerste punt ervaar ik ook. De auto heeft al een halve dag bij de dealer gestaan. Eerst dacht men dat het aan de banden lag, echter na een wissel merkte ik de´bonk´nog op.Of het bij mij van de brandstoftank komt betwijfel ik.

Vandaag nog eens goed naar gekeken.
Op een klinkerweg, overgangen, putdeksels ervaar je de bonk als een resonantie.
Ik denk zelf dat de resonantie in de auto van de achterklep afkomstig is...
Het lijkt als of de luchtdruk in de auto geen uitweg heeft en maar opbouwd.... ik voel het namelijk op de oren.. (ik noem het maar even als een grote subwoofereffect).
Daarnaast sluiten de deuren en achterklep moeizaam. Volgens mij ook weer terug te herleiden aan luchtdruk naar mijn idee. Ik wil met deze ervaring terug gaan naar de dealer... indien er nog meer eigenaren van een Greenline zijn.. of HB dan hoor ik dat graag.. Ik hoop/verwacht namelijk niet dat ik de enige ben met deze 'bonk'.

De starre achteras kan het naar mijn idee niet zijn. Deze hoort bij het MQB-onderstel.
Dan zouden alle auto's met een staronderstel deze klacht moeten hebben. En naar mijn idee behoord een auto van deze klasse en prijs hier geen last van te hebben.

Ik hoor graag van jullie.
 

serum

Senior Member
klinkt redelijk Hurmpie. Ik heb ook een duidelijke druk waargenomen in de hatchback. (over klinkers) Luchtdruk door de forse achterklep; klinkt mij redelijk in de oren. het is nogal een fors membraam. Je zou kunnen proberen wat het doet als je het raam achterin opent. of laat iemand eens een goede dreun op de achterklep geven bij stilstand.
 

Wesly

Senior Member
Ik heb in ieder geval wel een hatchback maar heb totaal geen kast van resonantie
 

henriz

Forumguru
Hier ook geen van je punten opgemerkt. Nou heb ik nog niet op een klinkerweg gereden.
Maar de andere punten heb ik ook geen last van.
 

peterbaarlo

Senior Member
Hallo allemaal,

Sinds een maand in het bezit van O3 Greenline Businessline.
Heb een aantal punten die mij het plezier/comfort aardig verstoren.
Best jammer want ik vind het een dijk van een auto.

Herkent iemand 1 van de volgende punten:
- Bij een volle benzinetank, filerijdend bonkt het achter in de auto (bedoel niet dat je de diesel hoort klotsen)

- Indien je over een klinkerweg rijd of richels in het wegdek klappert/rammelt het achter in de auto,alsof er ergens speling zit op de schokbrekers

- Vanaf 130 km/u op de teller een terugkerend monotoon zoemend geluid welke verdwijnt als je de koppelingspedaal in trapt

- Sissend geluid van de brandstofpomp, dus echt goed hoorbaar.

Eerste 2 punten worden door de dealer toegekend aan een starre achteras.
Kan men dit niet voorstellen. Zal wat stugger zijn maar dat er zoveel geluid vanaf komt kan ik me niet voorstellen.

Graag verneem ik of bovenstaande bekend voorkomt bij vergelijkbare auto's.



ik herken punt 1 wel. met name bij langzaam rijden 30 tot 70 km/u bonkend / dreunend geluid op de oren.
wellicht nieuwigheid? heb er pas 300 km op zitten.
 
Toevallig hebben wij dat ook opgemerkt. Goed twee uur gereden en begon ook last van mijn oren te krijgen, meer een drukkend gevoel net als in het vliegtuig en hoofdpijn savonds. En de bonk heb ik ook al gehoord. Maar dat was met instappen en de deur dicht doen.
 

Remakil

Forumguru
A
Het eerste punt ervaar ik ook. De auto heeft al een halve dag bij de dealer gestaan. Eerst dacht men dat het aan de banden lag, echter na een wissel merkte ik de´bonk´nog op.Of het bij mij van de brandstoftank komt betwijfel ik.

Vandaag nog eens goed naar gekeken.
Op een klinkerweg, overgangen, putdeksels ervaar je de bonk als een resonantie.
Ik denk zelf dat de resonantie in de auto van de achterklep afkomstig is...
Het lijkt als of de luchtdruk in de auto geen uitweg heeft en maar opbouwd.... ik voel het namelijk op de oren.. (ik noem het maar even als een grote subwoofereffect).
Daarnaast sluiten de deuren en achterklep moeizaam. Volgens mij ook weer terug te herleiden aan luchtdruk naar mijn idee. Ik wil met deze ervaring terug gaan naar de dealer... indien er nog meer eigenaren van een Greenline zijn.. of HB dan hoor ik dat graag.. Ik hoop/verwacht namelijk niet dat ik de enige ben met deze 'bonk'.

De starre achteras kan het naar mijn idee niet zijn. Deze hoort bij het MQB-onderstel.
Dan zouden alle auto's met een staronderstel deze klacht moeten hebben. En naar mijn idee behoord een auto van deze klasse en prijs hier geen last van te hebben.

Ik hoor graag van jullie.
ls de deuren moeilijk sluiten en dit een gevolg zou zijn van jouw luchtdruk idee, dan kan je dat simpel testen door een raam open te zetten en dan de deur dicht te gooien, op dezelfde manier als je anders doet...

Zelf merk ik ook dat de deuren moeilijker sluiten dan ik bij andere auto's gewend ben. In mijn ogen komt dat de nog stugge rubbers, maar ik zal straks het raam eens openzetten...
 
A

ls de deuren moeilijk sluiten en dit een gevolg zou zijn van jouw luchtdruk idee, dan kan je dat simpel testen door een raam open te zetten en dan de deur dicht te gooien, op dezelfde manier als je anders doet...

Zelf merk ik ook dat de deuren moeilijker sluiten dan ik bij andere auto's gewend ben. In mijn ogen komt dat de nog stugge rubbers, maar ik zal straks het raam eens openzetten...
Volgens mij is dat een VAG kwaal..... Alle VAG auto's die ik ooit gereden heb zijn voorzien van deuren die je dicht moet gooien..... Dit in tegenstelling tot andere merken. Ik schaarde het altijd onder pure degelijkheid....
 

Remakil

Forumguru
De Seat hiervoor had er geen last van. De Fabia die ik een aantal jaar geleden had ook niet...

Zou Skoda dan eindelijk een kwaliteitsauto gebouwd hebben...:D
 
De deuren van de golf en de golf variant die we hiervoor hadden moesten echt dicht gegooid worden. Dit in tegenstelling tot onze 2e auto, een Peuge... 207 ;). Kan natuurlijk ook aan dat laatste merk gelegen hebben....
 
Bovenaan Onderaan