problemen bij de fabia2

EdK

Forumguru
Wat een dealer zeg, je laat het repareren je betaald er voor en het is nog niet verholpen !
En dan met zo'n verhaal komen ? wel linker kunnen ze me niet krijgen !
Zei hebben simpelweg hun reparatie (?) niet uitgevoerd of gecontroleerd !
Jij controleerd als elektriciën toch ook de spanning van elke wcd ?
Wel dat behoren hun ook te doen op hun reparatie's

En of het tankje wel of niet sterk is , wel bevroren water heeft meer kracht dan menig mens verwacht ! Heb koperen leidingen van rond de 40mm over de lengte opengescheurd gezien en alleen maar door de vrieskou !

Maar om dit als excuus te gebruiken vanwege een niet god uitgevoerde opdracht ......
 

Ronnie

Forumguru
Het lijkt mij waarschijnlijker(het tankje is immers "waarschijnlijk" kapotgevroren) dat door de druk van het eventuele ijs de pomp(jes) uit het rubberringetje zijn gedrukt,(komt vaker voor) het tankje lekt ook maar een beetje....
Anders probeer eens de pomp(jes) terug te drukken.....
Wanneer het vat gebarsten zou zijn loopt het zo weer leeg.
 
Ja daar komt het wel op neer dat ik het zelf op moet lossen.
Eerst even afwachten wat voor bericht ik van Pon krijg.
En dan zien we wel verder.
Ik ga er voorlopig nog niet zelf aanziten.
Onbegrijpelijk als wij een storing of wat dan ook hebben zorgen we gewoon dat het opgelost word en ik kan het toch niet maken om het niet te verhelpen en dan vervolgens zeggen het is gerepareerd en nog een rekening sturen ook, maar hun kennen dat schijnbaar wel.
En ik moet maar geloven dat ze de rest van de beurt wel netjes heben uitgevoerd.
Dan maar veel antivries ruitenvloeistof meenemen volgende week op wintersport.
En nog iets 1 week voor de beurt ben ik langs de dealer geweest voor een kapje van mijn zijknipperlicht die was op een onverklaarbare wijze eraf.
Zodat ze die konden bestellen maar zeiden ze je komt smorgens en dan zit die er smiddags op .
voor een beurt geweest geen kapje hebben we gelijk besteld werd mij verteld maar we bellen gelijk als die binnen is kan je even langskomen klikken we hem er even op.
2 weken later zelf gebeld en het was binnen volgens mij is dat de volgende dag binnen maar het zal wel en moest ik er nog speciaal een afspraak voor maken want het was heel moeilijk om het erop te klikken.
 

LenK

Forumguru
En of het tankje wel of niet sterk is , wel bevroren water heeft meer kracht dan menig mens verwacht ! Heb koperen leidingen van rond de 40mm over de lengte opengescheurd gezien en alleen maar door de vrieskou !
Geldt dit niet alleen wanneer het vat helemaal vol zit?
Dat is namelijk wel het geval bij een leiding die kapot vriest.
Als zo'n vaatje half vol zit dan is er nog ruimte genoeg voor expansie.
Ik kan me nl niet voorstellen dat ik altijd geluk heb gehad of een auto met sterke tankjes. Het enige dat ik me met vorst herriner is dat de sproeier het niet meer deed omdat ie bevroren was.
En er zijn tijden geweest dat ik zelf menge met water en spiritus en die mengsels waren echt niet berekend op -15
 

EdK

Forumguru
Geldt dit niet alleen wanneer het vat helemaal vol zit?
En er zijn tijden geweest dat ik zelf menge met water en spiritus en die mengsels waren echt niet berekend op -15

En wat rook dat mengsel toch lekker in die tijden ! En geeneens zwervers rondom de auto voor de alcohol die erin zat !! :24:

Maar wat betreft de waterleiding waar ik het over had deze was wel vol en had lintverwarming die het niet meer deed !
Maar als het vaatje halfvol zit heeft deze wel expansie uiteraard maar in hoeverre ?
En in het pompje blijft ook altijd vloeistof staan wat dus kan bevriezen !
Toen deze vorstperiode begon zat er bij mij ook nog zomervloeistof in en was dus bevroren bij de eerst nacht, dus toen ik me ruiten wilde cleanen gebeurde er niets behalve dat zekering eruit vloog !
Dus gauw een rit gemaakt van wat Km's en op parkeerplek de zekering ff vervangen en me tank voor de helft leeggesproeid ( rare gezichten van mensen op parkeerterrein ) en gauw bijgevuld met wintervloeistof !
Tja zelfs een techneut overkomt het !

En nu weer on-topic !!

Ik zou voor je op vakantie gaat toch zelf even onder de wagen kijken of het niet te verhelpen is, want je tank is altijd op het verkeerde moment op rit leeg en je zal jezelf maar in een gevaarlijke situatie brengen ??
Tja en dat vergoed die prutsdealer echt niet !! ( zelfverantwoording !!?? ( VCA ))
 
Nou ik ben op vakantie geweest gevuld voor ik weg ging heb het precies gehaald en de terugweg precies hetzelfde.
Toen ik terug was dacht ik ik zal ze nog een kans geven heb de directeur gemaild en binnen 10 min belde de werkplaatschef op of ik die week tijd had om langs te komen.
Heb ik gedaan en er zit een nieuw pompje in en hoefde niks te betalen.
Zelfs het kapje van het knipperlicht heb ik geen rekening van gehad.
Vind ik toch erg netjes mijn complimenten daarvoor.
Dus blijf ik voorlopig toch nog bij dezelfde dealer
 

EdK

Forumguru
@ T0rnad0: je zou haast gaan denken dat ze hier op forum meelezen !?
En dat ze je uiteindelijk netjes geholpen hebben maakt het wel weer goed, maar blijft het feit dat ze eerst ergenis hebben gekweekt en dat je een volgende keer erg kritisch er naar toe gaat. En dat had niet gehoeven als ze je meteen de eerste maal correct geholpen hadden.
 
De zijknipperlichtjes in het scherm zijn gewoon van slechte kwaliteit ik ben inmiddels aan mijn 5e nieuwe bezig omdat ze steeds maar lekken.
 

Hetzer

Forumguru
Ja, ik ben ook erg benieuwt Robson wat je hier mee bedoelt, ook ik heb hier nog geen last van..

heb je er misschien foto's van???
 

EdK

Forumguru
Misschien eens een andere dealer zoeken Robson ?
Oude lampjes oppoetsen en weer plaatsen, en je denkt dat ze weer lekken !?
Volgens mij wordt je flink gepiepeld door je dealer.
 
Er zat na een wasbeurt of flinke regenbui vocht aan de binnenkant van het glas. 1 keer zelfs een laag water. Er zijn wel steeds nieuwe lampjes besteld en monteerd omdat ze me hebben laten zien wat het probleem was. Als je dan op het glas drukte van het lekkende lampje zag je de plaatsen waar de lekkage was enwel rondom het glaasje(deze sloot niet goed aan). Rechterzijde nooit dat probleem gehad. Zover ik nu kan zien na enkele wasbeurten en slecht weer is hij eindelijk na bijna 2 jaar op en neer naar de dealer dicht.
 

nemo

Senior Member
Bij mij geven de rubbers erg af!! Zal wel nieuwigheid zijn, maar erg goed zichtbaar op een witte auto.. Gelukkig wel makkelijk eraf te vegen.
 

EdK

Forumguru
Daar loopt al een verhaaltje over in het Yeti topic !
Maar inderdaad nieuwigheid, en na een paar wasbeurten is het wel weg.
En anders met een HEMA onderbroek even flink boenen, string is te klein om het schoon te krijgen.:tongue:
 

Berry

Senior Member
Was mij ook opgevallen en mijn auto is al een paar keer gewassen en het blijft.
Moet met een HEMA onderbroek want die van ZEEMAN zijn uitverkocht heb ik gelezen
 
Klein probleempje bij onze fabia combi die ondertussen er bijna 3000 km op heeft zitten... Mijn moeder was aan het rijden en hoort een steentje knetsen op de voorruit, geen probleem dacht ze tot ik de dag erop zag dat het rechteronderdeel van de ruit gebarsten was, carglass is gebeld we mogen volgende week maandag gaan. Wat een geluk dat de omnium-verzekering dit dekt. Want anders was het 100 herstellingskosten :tongue:

Al bij al zijn we zeer blij over de wagen, hij heeft een goede 1800 km heen en terug gereden naar de familie en heeft de test in parijs goed doorstaan hha :D al bij al de beste wagen die we al gekocht hebben.

Nu nog mijn vader overtuigen zijn oude wagen weg te doen (die juist door de keuring geraakt is) en een octavia of superb (OMG IK WIL SUPERB) te kopen :)
 

Br3cht

Actief lid
100 euro herstellingskosten, dat is toch zonder venster begrijp ik?

laat me raden dit is gebeurt op de Mechelse steenweg?
Daar krijg ik elke dag steentjes op de venster, schande dat die er zo bij ligt, putten van 10cm diep in heel de breedte van de baan
maar vanaf morgen zijn er werken, hopelijk leggen ze de asfalt een beetje recht
 
Het zou goed kunnen maar ik ben er niet zeker van, twas naart schijnt een middelgrote steen die op een klein puntje een impact heeft gehad dusja
barst is vlug gebeurd...

Kosten: http://www.carglass.be/Voorruit.523.0.html

Voila se :) bij ons dekt allen geluk de verzekering dat want anders is het toch een serieuze hap uit de maandelijkse kassa hha :D (loon dus p:)
 
Bovenaan Onderaan