problemen bij de fabia2

Fabia II Sport

Actief lid
Na 2,5 jaar gaan we afscheid nemen van onze Fabia II Sport … na diverse lekkage aan het vanaf fabriek opendak (zie diverse post’s terug) zijn we met de dealer tot een schikking gekomen.
De papieren voor de rechtszaak waren al rond, maar door tussenkomst van een externe expert zijn we toch nog een keer om tafel gaan zitten.
Van onze zijde hadden we een sterke zaak in handen omdat het probleem niet opgelost werd of kon worden… Na verschillende positieve als negatieve gesprekken met de dealer waren we in een soort impasse gekomen. Intussen hadden we de advocaat opdracht gegeven om alles klaar te maken voor de rechtbank, een expert zou dan nog een waarde bepaling moeten gaan doen voor dit specifieke probleem, dit is ook gebeurt.
De expert wilde ook het verhaal van de dealer te horen, hierdoor zijn de onderhandelingen weer op gang gekomen, omdat een rechtszaak onafwendbaar was van onze zijde.
Moet zeggen dat de dealer het naar tevredenheid nu alles heeft opgelost, ik denk ook dat we alleen maar verliezers hebben in deze, we hadden graag nog langer rond gereden met de auto. Maar de nieuwe Octavia Elegance 1.4 7-DSG met veel opties zal hopelijk het vertrouwen van Skoda weer gaan terug winnen.

Uiteindelijk heeft dit alles ons als de dealer een boel centjes gekost.
Verders aan de auto 0,0 problemen gehad …. En volgens de expert is de auto een plaatje… en dat doet ook weer goed.
 
Dat is nu echt wel pech hebben hoor :(! Maar hopelijk komt dit weer in orde met de volgende Skoda, het moet maar zijn dat je juist pech hebt met een auto hé :)
 

Roco

Lid
je kunt zeggen wat je wilt.........
maar in mijn ogen is er maar 1 die verzaakt heeft en dat is de fabriek in Tsjechië.
2 1/5 jaar gedonder........ ik was allang naar de fabriek gereden.
Zeker weten als je daar aan komt en al een jaar of langer problemen hebt, dat ze de zaak ff goed regelen. (gevallen van bekend)
Niet via officiële kanalen..gewoon er naar toe rijden.
maar goed...je hebt er een fijne auto voor terug
heeeel veel geluk er mee!
 

Fabia II Sport

Actief lid
je kunt zeggen wat je wilt.........
maar in mijn ogen is er maar 1 die verzaakt heeft en dat is de fabriek in Tsjechië.
2 1/5 jaar gedonder........ ik was allang naar de fabriek gereden.
Zeker weten als je daar aan komt en al een jaar of langer problemen hebt, dat ze de zaak ff goed regelen. (gevallen van bekend)
Niet via officiële kanalen..gewoon er naar toe rijden.
maar goed...je hebt er een fijne auto voor terug
heeeel veel geluk er mee!

Ik heb de officiele weg bewandeld, de dealer is aansprakelijk.
PON zegt in dit geval .... jammer los het maar met de dealer op, wij doen niks.
Dealer zegt ... volgens PON niks aan de hand ... enz enz enz :mad:
We zijn de auto bij elkaar een maar maanden krijg geweest...
Heb ook niet het idee dat de dealer op juridisch bijstand van PON kan rekenen, alle garantie problemen worden door PON gewoon afgekocht en zoek het maar met de klanten uit .... :crazy:

Had de auto ook door de voorruit van de showroom kunnen rijden ... :1439:.
 
Gefeliciteerd! Jammer dat dit soort zaken altijd zo lang moet duren. Dat valt me wel tegen van Skoda.:biggthumpdown:
Ik hoop dat je nieuwe auto wel heel goed zal bevallen. Heb je nog vertrouwen in Skoda?
 

LenK

Forumguru
Goed dat je het achter je kunt laten. Hopenlijk meer succes en rijplezier met de nieuwe auto.
Achteraf kun je je afvragen hoe het mogelijk is dat zoiets ogenschijnlijk simpels niet opgelost kan worden.
Bij een after market open dak wordt de zaag in je dak gezet gezet, vervolgens wordt er een raam ingezet met wat rubber en kit en dat gaat wel goed.
Dan zou je bij een af-fabriek dak toch nooit deze sores verwachten.
 

Fabia

† In Memoriam
Ben reuze benieuwd wat ze nu met de auto gaan. Gewoon weer verkopen als occasion? Maar voor jouw zit deze lijdensweg er gelukkig op.
 

Ronnie

Forumguru
Als de prijs goed is wil ik de Fabia wel kopen........
Zet ik er een nieuwe dakplaat op zonder schuifdak........
 

Roco

Lid
Ik heb de officiele weg bewandeld, de dealer is aansprakelijk.
PON zegt in dit geval .... jammer los het maar met de dealer op, wij doen niks.
.

Tja, die dealer is sterk in gebreke gebleven. PON ook, die had enig contact met de dealer kunnen opnemen.
Van beide vind ik het schandelijk gedrag.
Maar troost je, Ford NL is niet anders.

Jammer dat de dealer in deze zo star was en er niet even werk van maakte.
Dat zou bij mij heel zeer doen en eeuwig blijven hangen.....
Daarom zei ik, bij de fabriek zijn ze WEL gevoelig voor dit soort zaken, zeker omdat het af-fabriek was ingezet.


Tja, die oude Skoda....... gaat gewoon de verkoop weer in. Dat dak lassen ze vast niet dicht met een plaat.
Het zou de dealer tenminste nog sieren, als hij het wel liet verhelpen ipv die auto zo door te verkopen aan een opkoper oid.
 

Berry

Senior Member
Vandaag het eerste probleem gehad!!!
De keuzehandel van de tiptronic wilde niet meer in de laatste stand
tot D ging nog net.
oorzaak een losse stelschroef boven op de bak, hadden ze bij de dealer nog nooit meegemaakt.
Hier misschien iemand?
 

Roco

Lid
Morgen de 30 k beurt van de auto. Ben benieuwd naar de kosten hiervan. (is geen topic over ?) Tot nu toe geconstateerde gebreken:
2 x radio uitgevallen
2x wat knakkend geluid bij inveren bij de voortrein
3 rubber dopjes verloren(binnenkant motorkap en voorportieren)
2 kapotte voorlampen
rubberstrip onder motorkap aan 1 kant los
2 x na het starten bleef een controlelampje branden in de toerenteller. (Na uitzetten en opnieuw starten was lampje uit.)

verder geen problemen, ben heel tevreden
 

kcj

Actief lid
de 30 k beurt van de auto. Ben benieuwd naar de kosten hiervan.
Deze link stond bij een topic over de prijs van een onderhoud bij de Roomster.
Prijs onderhoud voor Fabia II en Roomster zijn hetzelfde.
Zijn wel de prijzen van 2009.

http://www.skoda.nl/media/downloads/Onderhoudsbrochure_internet.pdf

Gezocht naar de prijzen 2010 en gevonden :

http://www.skoda.nl/media/downloads/Prijslijsten/2010/PONH0962_Pakketprijzen_DEF.pdf

Prijzen voor Nederland

Koen

PS : de door jou genoemde akkefietjes, heb ik nog niet voorgehad met de Roomster 1.6 benzine.
2 lampjes stuk gehad ? Nog geen enkel. Rij overdag niet met lichten aan : misschien zit daar het verschil ?

Edit : bij deze kan je ook prijzen vinden, nog niet gekeken of er een verschil is :
http://www.skoda.nl/home/service_en_support/onderhoud/0,20180,_D0Lnl,00.html
 

Roco

Lid
Auto is terug. geen bijzonderheden gevonden. Alles in perfecte staat.Natuurlijk maakte de voorvering sinds gisteren geen geluid meer. Ik ga toch denken, dat het te maken heeft met het wisselen van winterbanden naar zomerbanden. Vorig jaar nl ook voor een beurt en ook toen had ik de wielen verwisseld. Misschien moest de vering weer even wennen aan de hardere wangen. en dat de vering weer dieper inveert.
Wat betr. de 2 kapotte koplampen...Ik rij altijd met licht aan. Gewenning als motorrijder en in tsjechié is het verplicht grootste deel vh jaar, dus een lamp-aan-gewoonte is goedkoper dan 1500 kronen bonnetje. Waar de garage geen oplossing voor had waren de vochtkringen op de achterbank. Die keren nl terug als er plaatselijk vocht op is gekomen. Zit in dit soort stoelbedekking.
De rubberstrip onder de motorkap zit geklemd en is aangeknepen. radio was niet helemaal goed gecodeerd, misschien dat daar de oorzaak lag van het uitvallen. (was ook maar 2 x in bijna 2 jaar)
rekening komt met de post. kan dus nog even lekker uit eten gaan...........


wat betreft de kosten...jaja, standaardprijs is bekend. Maar ik ben benieuwd naar de praktijk. Bij de Ford was het altijd dubbel, maarja....die was na een aantal jaren falliet, dus die hadden veel nodig........


wat ik wel extra heb gedaan:
tijdens het wisselen van de wielen, de blanke metalen delen. die je zier inspuiten met tectyl, de remtrommels spuiten en de uitlaat ook spuiten tegen roestvorming
 

Roco

Lid
haha, nee, maar die is met zilverkleurige barbequeverf gespoten (tot 800 graden)
Lijkt een lollige opm van je, maar helaas.........
Ik kan me nog herinneren, dat ik in het gulden tijdperk bij een grote motorboer in vroomshoop dik geld heb betaald voor winterprotectie van de motor.
hadden ze hem dus (chromen delen van motor) in de bruine tectyl gespoten........ en ja, dat brandde erin en eraf.
je bent jong en ze sturen je zo de zaak uit als je verhaal komt halen.....

maar het gebeurt dus echt.
en ik had er echt dik voor betaald. schande. had ik dat maar geweten vooraf
 

bobbie

Senior Member
kan het kwaad dat er na 5000km of 2,5 maand een beetje roest op de remtrommel zit? Dit is ook zo aan de voorkant bij de remschijfen...


Het is me nog nooit opgevallen bij me vorige auto die had doppen en nu kan ik het goed zien vanwege de "open"velgen. Het ziet er ook niet zo mooi uit trouwens roest.
 

Hetzer

Forumguru
remtrommels worden affabriek altijd wel erg dun gespoten, ik spuit zelf ook bij elke banden wisseling.
 

Roco

Lid
Ok, de rekening is binnen.
wetende dat men druk extra bezig is geweest met reinigen achterbank, controleren achterveren en eventueel knakkend geluid voortrein/voorvering,........dan is de rekening van nog geen 220 euries voor een 30 k beurt heeeel netjes !
kan ik alleen maar lovend over zijn
 
Bovenaan Onderaan