problemen bij de fabia2

kwebbel

Nieuw lid
hallo allemaal,

zijn er tot nu toe al problemen bekend van de nieuwe fabia?
wij willen er een aanschaffen, en is was benieuwd of er al problemen bekend waren tot nu toe?

groetjes bea.
 

bluskabouter

Forumguru
ik heb er een besteld, een 1.4 sport in de kleur corrida red en wordt a.s. dinsdag 8 april geleverd.
mij zijn geen problemen bekend.

eddy
 

higgy

Forumguru
Geen probleem, maar wel handig om te weten:
- Xenon is niet te bestellen op een Fabia 2 (misser m.i.)
- als je geen ESP neemt, heb je achter ook geen schijfremmen, maar trommels.
 

Gieliovd

Forumguru
Geen probleem, maar wel handig om te weten:
- Xenon is niet te bestellen op een Fabia 2 (misser m.i.)
- als je geen ESP neemt, heb je achter ook geen schijfremmen, maar trommels.
- Triest
- Über triest (hekel aan trommels)

Buiten dat hebben alle auto's kinderziekten, dat zal bekend worden met de tijd. Hier en daar een kraakje en een rammeltje etc..

Tja, het blijft een stuk massageproduceerde TECHNIEK!

Eigenlijk vind ik mijn airco al een climatronic. Je stelt hem in op een temperatuur en daar houdt hij zich aan tegenover een conventionele airco welke gewoon blijft doorblazen.

Mijn airco is zaterdag getest (dealeractie) en hij koelde 12,2 graden met omgevingstemperatuur 14,4 graden. Niet bijster koud maar ik heb geen zin in een airco beurt van 100 euro. We zien het van de zomer wel!
 

Jochus

Actief lid
M.i. kan je het ook best zonder airco stellen in België en Nederland. Schijnt nog eens gezonder te zijn ook.
 

van_der_P

Senior Member
M.i. kan je het ook best zonder airco stellen in België en Nederland. Schijnt nog eens gezonder te zijn ook.

Dat is waar. Maar als je een auto zonder airco inruilt is die wel een stuk minder waard dan met airco. Dat is de reden waarom er op mijn auto airco zit. Als ik de airco 2 x gebruikt heb zolang ik de auto heb is het veel.
 

Fabia

† In Memoriam
Ik zou niet meer zonder airco kunnen. Niet alleen in de zomer maar ook vaak om snel de boel binnen te ontwasemen. Ik zie het niet als een luxe maar meer als een stukje extra veiligheid. Je houd in de zomer het hoofd koel en kan je dus beter concentreren op het verkeer.
 

Desperado

Forumguru
Dat is waar. Maar als je een auto zonder airco inruilt is die wel een stuk minder waard dan met airco. Dat is de reden waarom er op mijn auto airco zit. Als ik de airco 2 x gebruikt heb zolang ik de auto heb is het veel.

En als je hem koopt is hij ook al duurder, dus dat verschil maakt niks uit.
 

Wallie

Lid
M.i. kan je het ook best zonder airco stellen in België en Nederland. Schijnt nog eens gezonder te zijn ook.
Moet je alleen geen zwarte nemen... als 't zonnetje goed schijnt en het is 15 graden of meer, moet ie bij mij eigenlijk al aan.
 

van_der_P

Senior Member
En als je hem koopt is hij ook al duurder, dus dat verschil maakt niks uit.

Dat weet ik zonet niet ga maar eens met 2 identieke auto's een met en een zonder airco.
Ik denk dat het, het zelfde verhaal is van een auto met stuurbekrachting en een zonder. Die zonder is bijna onverkoopbaar. En dat terwijl die met stuurbekrachting duurder is.
Zet ze maar eens naast elkaar met airco, zonder airco. Met stuurbekrachting zonder stuurbekrachting. Welke neemt de klant ? Ik weet het.
 

joergarms

Senior Member
hoho, niet afwijken:ot::ot:

Terug naar het topic, problemen met de F2?? Ik zou het zo niet weten, kan alleen de tip geven, neem niet het hele lichte interieur, dat i.v.m. vuil worden, maar das persoonlijk, ik zou zelf van een donker interieur.
 

van_der_P

Senior Member
Geen probleem, maar wel handig om te weten:
- Xenon is niet te bestellen op een Fabia 2 (misser m.i.)
- als je geen ESP neemt, heb je achter ook geen schijfremmen, maar trommels.

Het is altijd verstandig om de folder goed te lezen, dan weet je zeker wat je wel of juist niet wil. En je kunt het de dealer natuurlijk ook vragen daar wordt die toch voor betaald.
 

Desperado

Forumguru
Dat weet ik zonet niet ga maar eens met 2 identieke auto's een met en een zonder airco.
Ik denk dat het, het zelfde verhaal is van een auto met stuurbekrachting en een zonder. Die zonder is bijna onverkoopbaar. En dat terwijl die met stuurbekrachting duurder is.
Zet ze maar eens naast elkaar met airco, zonder airco. Met stuurbekrachting zonder stuurbekrachting. Welke neemt de klant ? Ik weet het.
Iemand heeft ooit die zonder gekocht voor minder geld.
Ergo, wat je dus bij aanschaf minder betaalde, krijg je bij inruil minder terug en wat je meer betaalde krijg ej meer terug.
Dus het maakt wat dat betreft geen drol uit.
 

joergarms

Senior Member
De auto's zullen in aanschaf behoorlijk wat schelen, maar op het moment dat jij je tweedehands wilt verkopen, ZONDER airco, dan weet ik zeker dat je er langer mee blijft zitten dan een auto MET airco. Op den duur gooi je dus de prijs van de aircoloze auto nog verder naar beneden omdat je er vanaf wilt.
Ik heb het zelf meegemaakt met mijn vorige VW, ook geen airco, verder prima complete en hele nette auto, maar bij elke particulier die interresse voor de auto had kwam de opmerking, jammer dat er geen airco opzit, want anders.....
 

Gieliovd

Forumguru
Ik ben er van overtuigd dat een auto zonder airco minder interessant is voor een koper dan een auto mét.

Puur marketingtechnisch genomen over de gemiddelde autokoper heeft een auto met méér opties, waarvan de airco een hooggewaardeerde optie is, meer waarde.

Trouwens heren offtopic:

Peter: m/v: ventje volgens het vrouwtje

Joër: m/v: man, zegt m'n vriendin ook

Zelf weten jullie het nog niet zo zeker?

Misschien gaan we inderdaad nu wel helemaal offtopic over die airco.
 

Desperado

Forumguru
Volgens mij zijn we helemaal off-topic.
Wel of niet interesant blijft van de koper afhangen.
En aangezien het in de adv. staatt of er wel of geen airco inzit zou ik de vraag of opmerking toch al niet krijgen.
Ik ben in touch met de vrouw in mij, dus vandaar :super:
 

Jochus

Actief lid
Om maar even off-topic te blijven:

Inderdaad koper-afhankelijk. En niet te vergeten, heel wat mensen staren zich er blind op. Ik ken wel een aantal mensen die speciaal een auto mét kochten en daar niet zo blij meer mee zijn.

Maar de markt evolueert, en er is inderdaad erg veel vraag naar airco. Binnen x jaar vind je m.i. nog amper auto's zonde. Of dat wel zo gezond is weet ik niet.

Misschien hadden we beter ergens een poll geopend over airco? :grin:
 
Bovenaan Onderaan