problemen bij de fabia2

Kirsten

Senior Member
Ik heb een 1.4 16V, maar ik heb hem net opgehaald bij de garage. De gaskleppen zijn opnieuw gesteld, dus ik hoop dat het hiermee verholpen is. Hij mag over 4000 km alweer voor zijn tweede beurt, dan kijken ze hem nog een keertje na.
 

Gieliovd

Forumguru
Ja, precies. Dacht ik al.

Maar de 1.4 MPI, is dat een 12 klepper? Ik dacht dat het een 8 klepper was!
 

bing69

Actief lid
brom in blower

Na 14 dagen last gehad te hbben van een brom in de blower in standje 1 zou ik vanmorgen langs de dealer gaan. En uiteraard stap thuis in de auto geen last meer van de brom:mad:
Sterk he lijkt wel een mens...
 

webber

Lid
Goedenavond,

Ik heb sinds januari een schitterende Fabia II Sport alles erop en eraan, met een AG gasinstallatie. Sinds afgelopen vrijdag blijft hij op gas niet stationair draaien. Zonder enige waarschuwing valt de motor tijdens het rijden uit. Is iemand bekend met dit probleem? Inmiddels staat de auto al bij AG, maar ben wel benieuwd of het een bekend probleem is.

Groeten,
Kirsten

Kirsten,

ik heb een f2 sport op gasfx met tiptronic, heb er nu 17.000 km op zitten en hij heeft alleen 1 keer een keertje gehaperd. verder geen klachten op gas, alleen het verbruik is 1 op 10. dus bijna 3 keer tanken in de week. wat verbruikt jouw fabia op gas?
 

Desperado

Forumguru
Zou het niet beter zijn om per probleem een apart topic te openen?
Dit wordt wel erg onoverzichtelijk zo.
 

Kirsten

Senior Member
Kirsten,

ik heb een f2 sport op gasfx met tiptronic, heb er nu 17.000 km op zitten en hij heeft alleen 1 keer een keertje gehaperd. verder geen klachten op gas, alleen het verbruik is 1 op 10. dus bijna 3 keer tanken in de week. wat verbruikt jouw fabia op gas?

Ik rij nogal pittig door, dus mijn verbuik is ongeveer 1 op 8. Haperen doet hij bij mij nogal vaak, geen idee waar het aan ligt.
Hoe rijdt de auto met tiptronic? Heb er nog over getwijfeld toen ik deze ging bestellen.
 

Gieliovd

Forumguru
1:8 dat is een serieus verbruik. Toch maar eens denken aan een foutje in de gasinstallatie?

Ik rij ook best aardig door maar trap het gas niet altijd diep in, en zit op 1:12,5 gemiddeld.

Ja, ik weet, andere auto, andere motor, andere gasinstallatie.
 

Kirsten

Senior Member
Het ligt denk ik aan mijn zware rechtervoet, maar ik vertrouw de gasinstallatie ook niet echt. Die wordt als het goed is bij de volgende beurt weer nagekeken. Wist dat ik met mijn km's veel moest tanken, maar soms iedere dag begint vervelend te worden.
 

Kirsten

Senior Member
Ik heb al een hele huisraad bij elkaar gespaard sinds ik in de detachering zit. Rij het hele land door.
 

Gieliovd

Forumguru
Dan dit maar achterin monteren:

Gastank.JPG
 

webber

Lid
Ik rij nogal pittig door, dus mijn verbuik is ongeveer 1 op 8. Haperen doet hij bij mij nogal vaak, geen idee waar het aan ligt.
Hoe rijdt de auto met tiptronic? Heb er nog over getwijfeld toen ik deze ging bestellen.

De tiptronic bevalt prima, beter dan de automaat op mijn eerste fabia combi elegance op gas, alleen met gas intrappen springt de automaat van zijn 6 naar 4 en dat geeft nogal wat kabaal. ff wennen dus met de rechtervoet :crazy:

Alleen mijn volgende wagen zal toch een octavia met dsg worden of ze moeten die bak in de fabia leveren over 3 jaar. Dan graag met een diesel...
 

Kirsten

Senior Member
Diesel is op zich ook een stuk fijner om mee te rijden, tegenwoordig zit er qua felheid weinig meer tussen diesel of benzine. Het verschil zit meer in de prijs. Ik ga hierna voor een audi, of vloek ik nu op dit forum?
 
Bovenaan Onderaan