problemen bij de fabia2

Maarten

Forumguru
Vandaag is de Fabia naar de dealer geweest voor de eerste kleine beurt.
Meteen wat garantie zaken doorgegeven:
- Vocht in het linker achterlicht (nu niet zichtbaar, terug komen als het weer vochtig is)
- Aangetaste emblemen voor en achter (nieuwe besteld)
- Maxidot probleem (zie elders)
 

tlpeter

Actief lid
Vandaag is de Fabia naar de dealer geweest voor de eerste kleine beurt.
Meteen wat garantie zaken doorgegeven:
- Vocht in het linker achterlicht (nu niet zichtbaar, terug komen als het weer vochtig is)
- Aangetaste emblemen voor en achter (nieuwe besteld)
- Maxidot probleem (zie elders)

Nu pas de eerste (kleien) beurt ?
Jij had je fabia 2 toch ook in 2008 gekocht ?
 

Maarten

Forumguru
Nee hoor. Wel gekocht, maar niet gekregen...in eerste instantie werd er een verkeerde auto geleverd. Zie hierover een ander topic.
Mijn auto is in april 2009 geleverd. Staat nu op ongeveer 13500 km.
 

LenK

Forumguru
Naad in stoelbekleding bijrijdersstoel is open. Viel mevr. LenK een tijd geleden op tijdens het stofzuigen van het interieur.
Lijkt me duidelijk een productiefout. Auto heeft nog geen 30k gereden en bijrijdersstoel wordt veel minder gebruikt dan bestuurdersstoel.
Dan verwacht je toch dat zo'n dealer zegt: dat mag niet gebeuren zo snel, dat gaan we verhelpen onder garantie.
Nee hoor, er zijn foto's gemaakt, die naar Pon gestuurd gaan worden. Gaan ze daar hopenlijk niet over zeuren, bijvoorbeeld omdat de garantie 2 maanden geleden is verlopen.
Mevr. LenK heeft een drukke baan en heeft dit laten zitten tot ze tijd had om de afspraak voor de 2e onderhoudsbeurt kon maken.
 

LenK

Forumguru
En dan? Had ik met de FII naar de dealer gemoeten?
Ik heb daar net zo weinig tijd voor als Mevr. LenK
Alleen de merken die bovenaan de verkoop staan hebben nog een redelijk dicht dealernet. Voor alles daaronder moet je op pad als je niet in de stad woont en dat kost de nodige tijd.
 

Roco

Lid
Problemen kunnen natuurlijk ook klein zijn.........
15 aug waren we nog in Zahorany bij Liben onder Praag. Krijgen we noodweer te verwerken. hagelstenen als druiven, afgebroken door de lucht vliegende takken en omwaaiende bomen en modder overstromingen.
Tja...dan vallen de eerste deuken in de Fab2. dak , zijkant dak, motorkap door hagel en deur linksachter geraakt door takken.
Hopelijk dekt de verzekering alles.
Maar als je dan de Citroën Crosser van onze zoon er naast ziet staan.........die heeft veel meer schade. De hagel heeft maar kleine deukjes achtergelaten in de Fab en vele en diepere deuken in de Citroën.
Toch een voordeel bij dit probleem !
Goeie kwaliteit plaatstaal !!!!! En de ruiten bleven ook heel !
 
Goed om te lezen Roco, ik hoop voor je dat het vergoed wordt maar denk het wel, zie hier.

Wat mij opvalt is een soort getik/geknak/gekraak uit de schokdemper rechtsachter tijdens het rijden, vooral hoorbaar als ik met meerdere mensen in de auto zit. Verder nog niks tegengekomen gelukkig :).
 
Bovenaan Onderaan