problemen bij de fabia2

Br3cht

Actief lid
in het stad rij ik geen 550km met een volle benzinetank
als ik af en toe autosnelweg doe kan ik er ongeveer 450km mee doen
het is wel zo dat ik redelijk sportief rijd
 

LenK

Forumguru
Ik heb een probleempje waar ik even naar wil laten kijken.
Sinds enige tijd is het verbuik van mijn FII gezakt van 1:14 naar 1:10 of soms 1:9.
Ik heb het idee dat het in de stad erger is dan op lange stukken, maar weet zeker dat het verbruik is toegenomen.
Anderen met deze klachten?
Zonder de discussie weer aan te zwengelen over verbruik zomer-winter: ik denk dat dit door het koude weer komt. Mijn auto is momenteel net zo zuinig als een jaar geleden, maar daar tussen in (lente-zomer-herfst) was ie een stuk zuiniger.

Verschil tussen zuinigst en onzuinigst 2 km per liter.

Hoe korter de ritjes in deze tijd hoe groter het verschil met de zomer.
 

Maarten

Forumguru
Hmm, dat zou kunnen...maar ik laat er voor de zekerheid even naar kijken. IK zal niet bevestigen of ontkennen dat het met de kou te maken heeft, want ik heb er geen idee van.
 

LenK

Forumguru
Bij mij is vanaf de herfstvakantie (medio oktober( het verbruik hoger. Begin januari had ik de tankbeurt met het hoogste berekende verbruik. Komt precies overeen met 2008, toen was begin januari ook het ongunstigst.
 

EdK

Forumguru
En Lenk toevallig ook buiten temperaturen en luchtvochtigheid bijgehouden ??
Vloegel hadden we een knop die choke heette , en die is in de jaren verdwenen met het verdwijnen van den Carbarateur ( snik ) Nu wordt het allemaal geregeld door sensoren en injectoren en weet ik wat nog meer !
Als ik nu smorgens mijn wagen start en mijn toerenteller bekijk draait hij stationair echt wel wat hoger dan de zomerse dagen !
En de toeren zijn soms zo hoog dat ik op stationair de wijk uit kan rijden, nadat de motor warmgedraaid is en mijn stationair toeren dan bekijk op den toerenteller dan is het toeren toch iets lager !
Dus tja dat meerverbruik is mijn inziens makkelijk te vertalen !!
En zeker bij korte ritten , want dan wordt die motor niet warm en blijven die sensoren hem maar chocken ( of mag je dat niet zo noemen ? )
 

LenK

Forumguru
Ik heb geen twijfels over de reden van mijn meerverbruik in de koude tijden.
Maar wilde Maarten een hint geven waar zijn meerverbruik aan kon liggen, dat het niet persé een defect hoeft te zijn.
 

Maarten

Forumguru
Ik heb inmiddels een afspraak bij de dealer. Ik had nog wat kleine puntjes. Kunnen ze die meteen meenemen.
 

nemo

Senior Member
Mijn auto (geen F2 dus hoort niet in dit topic maar wilde het toch kwijt) verbruikt in de winter ook 1:10, dus denk dat het normaal is bij deze temperaturen!!
 

Roco

Lid
meerverbruik ook bij mij, maar da's logisch..
lampen vaker / meer aan.
achterruitverwarming aan
spiegelverwarming aan
blower vaker gebruiken
vaker de auto(dan de fiets)(= vaker starten)
...................
 

Berry

Senior Member
Met mijn 1.6 tiptronic haal ik nu ook dezelfde waardes en ik rijd veel stadskilometers maar laat even weten of ze wat gevonden hebben
 
Ik heb ook weer wat als ik mijn ruitewisservloeistof bijvuld en ga een uur later kijken kan ik het peil waar het zit al niet meer zien,
en ligt er onder de auto een plasje.
2 weken geleden heb ik een beurt laten doen en zouden ze het repareren
Valt dit niet onder garantie?
Ze hebben er wel 17,25 voor gerekend als het goed was zou ik er geen praat over maken maar het is nog steeds zo lek als een mandje.
Heb vandaag gebeld ze zeggen dat het niet onder garantie valt en dat waarschijnlijk de vloeistoftank is kapotgevroren ik weet zeker dat ik altijd antivries heb gekocht wat tot -15 gaat .
Ik weet het niet meer ik dacht koop een nieuwe auto heb je in ieder geval garantie maar dat blijkt niet zo te werken.
De werkplaatschef zegt dat hij de afgelopen weken heel veel kapotgevroren tankjes heeft gehad.
Zijn er meer die dat gehad hebben?
 

LenK

Forumguru
Is dat ding vervangen of lekt ie nog steeds?
Als die tankjes kapotvriezen dan zijn ze niet sterk. Ik heb er in geen enkele auto ooit last mee gehad en ik heb nooit op vorstbescherming tot een bepaalde - zoveel gelet.
 

Maarten

Forumguru
Je zegt dat ze het gemaakt zouden hebben en je hebt er voor betaald.
Je hebt ook garantie op een reparatie!
 
Ja okay maar de dealer zegt nu dan zal die waarschijnlijk kapotgevroren en moet er een nieuwe in die ik gewoon moet betalen.
Want het is extreem koud geweest zegt die dus geen garantie terwijl ik altijd bijvult met kant en klaar spul tot min -15.
En dan wor er nog bij gezegd wij doen heel goed ons best voor U want dat geld van de dakreparatie(scheuren) krijgen we ook niet meer terug via de importeur.
Dus al gezeur gehad met die dakreparatie
Nu met die ruitensproei.
Ik ben in ieder geval het vertrouwen in de dealer kwijt maar waar moet ik anders heen welke dealer in de buurt kan ik wel vertrouwen?
 

Fabia

† In Memoriam
Dat klinkt niet echt klantvriendelijk. Vind het verhaal over het tankje een beetje onzin. Wees een beetje coulant zeg en ga niet opeens hele andere items erbij halen.
 

Maarten

Forumguru
Wat hebben die scheurtjes in je dak nu met het reservoir te maken.
Zij moeten jou niet lastig vallen met hun problemen!
Ik vind het niet getuigen van heel erg goede after sales!

Zijn er meer dealers bij je in de buurt?
 
ik heb pon hierover gebeld en die gaan het voor me uitzoeken dus in ieder geval afwachten en ik denk dat ik wel naar een andere dealer gaat welke zouden jullie mij aanraden?
 
Bovenaan Onderaan